Retail

Noul Profi

Noul PROFI impulsionează performanțele retailerului

01.12.2021

Introducerea cumpărăturilor convenience, atmosfera vie și primitoare, gama diversificată și îmbunătățită de produse atrag și clienți din generații mai tinere. Pentru PROFI, anul 2021 s-a dovedit plin de provocări, dar și de noutăți. Pandemia a pus rețeaua în fața unor situații dificile care nu i-au blocat ambițioasele planuri, dar au obligat echipa PROFI la imense eforturi suplimentare. Revenit după câțiva ani la conducerea companiei, directorul general Pawel Musial a dat o nouă direcție rețelei.  Structura managementului s-a diversificat și ea în oarecare măsură, în pas cu evoluția rapidă a magazinelor, iar echipa de management deja existentă a fost întărită prin promovarea unor buni specialiști formați în cadrul rețelei sau prin completarea cu oameni valoroși proveniți atât din România, cât și din străinătate.

Ajunsă la peste 100 de magazine Noul PROFI în mai puțin de un an de la lansarea conceptului de la Ploiești, rețeaua PROFI a început un proces de revoluționare a magazinelor sale în anul 2021. Astfel, în condițiile în care focusul de până acum a fost pus pe expansiune, începând cu anul acesta se pune accent pe remodelarea magazinelor existente, astfel încât cumpărătorul să dobândească o nouă și mult îmbunătățită experiență la cumpărături.

Ajunsă la 100 de magazine Noul PROFI, în mai puțin de un an de la lansarea conceptului la Ploiești, rețeaua PROFI a început un proces de revoluționare a magazinelor sale

Magazinul Viitorului

Magazinul viitorului este Noul PROFI și se regăsește în mai multe formate: Profi Super – magazinul urban mare; Profi City – magazinul urban de la colțul străzii; Profi Loco – magazinul din afara marilor concentrări urbane și ProfiGo – magazinul de convenience.Tchibo

ProfiGo este magazinul pentru cumpărăturile omului grăbit, care are nevoie să-și ia ceva de mâncare în drum spre sau dinspre lucru și are puțin timp la dispoziție. Este un magazin de mici dimensiuni, locul unde, dacă ai ajuns acasă și constați că îți lipsește ceva, poate puțin zahăr sau pastă de dinți, dai o fugă, îți cumperi repede ce-ți trebuie și te întorci imediat. Aici nu mergi ca să te aprovizionezi pentru câteva zile, dar vii ca să iei un croissant și o cafea bună. Sau un sandviș și o salată gustoasă.

ProfiGo poate fi un magazin în sine sau doar un colț dintr-un Profi Super, dar pentru a-ți oferi avantajul rapidității cumpărăturilor, aici el va fi amplasat chiar la intrarea în magazin, având propria sa casă de convenience.

Modelul Noul PROFI se regăsește în 4 formate, extrem de apreciate de către clienți – Super, City, ProfiGo și Loco

Conceptul magazinelor PROFI

PROFI este o companie românească și funcționează doar în România. După deschiderea magazinului concept de la Ploiești, din toamna trecută, un al doilea magazin în formatul Noul PROFI a fost inaugurat la Craiova, iar apoi ritmul extinderii acestui model s-a accelerat. La mijlocul lunii noiembrie 2021 funcționau deja 100 de astfel de magazine, foarte apreciate de clienți.

Introducerea cumpărăturilor convenience, atmosfera vie și primitoare a noilor magazine, precum și gama diversificată și îmbunătățită de produse atrag, pe lângă obișnuiții clienți PROFI, și alții noi, adesea din generații mai tinere, care dispun de puțin timp și își doresc produse de calitate. Vânzările acestor magazine au crescut semnificativ, iar acest succes a dus la o schimbare în strategia de dezvoltare a rețelei. Începând cu luna iulie 2021, toate unitățile noi sunt date în folosință exclusiv în noul format. De acum, scade numărul de noi magazine, dar crește în schimb numărul magazinelor existente care vor fi ridicate la standardul Noul PROFI.Orange

La mijlocul lunii noiembrie 2021 funcționau deja 100 de magazine concept Noul PROFI, foarte apreciate de clienți

Ca și întregul concept al magazinelor Noul PROFI, identitatea grafică a trecut printr-o transformare radicală, în pas cu tendințele actuale, devenind mai suplă și totodată mai puternică, cu un colorit vesel și atractiv. Vechiul logo, cel cu portofel, care încă mai definește magazinele PROFI din generațiile anterioare, a fost înlocuit cu un altul în care semnul distinctiv îl reprezintă un oval în interiorul căruia se află semnul „verificat”, simbolizând că problema cumpărăturilor e rezolvată.

„În interiorul companiei îi spunem în glumă roșia. Roșul vibrant al pereților exteriori este culoarea care face ca magazinele să fie ușor de remarcat de la mare distanță. Iar la magazinele ProfiGo a mai apărut un semn grafic, oița verde și năzdrăvană, care îți spune că acolo este locul unde găsești repede ceva bun de mâncare. În privința prețurilor, ne străduim ca, prin promoțiile noastre, să oferim unele dintre cele mai mici prețuri din piață. Pentru anul viitor pregătim lansarea aplicației PROFI, un proiect interesant care va face cumpărăturile și mai simple și mai atractive, oferind cumpărătorilor o serie de beneficii în timp real. În pregătire se mai află și lansarea unui program de livrări la domiciliu”, detaliază dl. Musial.

Proiectul de continuare a expansiunii

Deschiderile de magazine au continuat cu ritmul deja obișnuit din ultimii ani, astfel că la jumătatea lui octombrie 2021 erau deja în funcțiune 1.525 de magazine în mai bine de 700 de localități urbane și rurale din întreaga țară.nivea

A crescut deopotrivă și suprafața totală a depozitelor PROFI, prin darea în folosință a unuia nou la Craiova, după ce anul trecut platforma fresh de lângă București a fost mutată la Bolintin, extinsă și completată cu o zonă de produse dry.

„Aceste depozite dispun acum și de facilități pentru produse congelate, ceea ce permite extinderea gamei de produse vândute în magazinele rețelei. Treptat, toate marile depozite PROFI vor fi dotate cu zone de congelate. În momentul de față, suprafața totală a depozitelor PROFI depășește 20 de hectare”, ne-a declarat dl.  Pawel Musial, Directorul General PROFI.

Dacă până mai anii trecuți, revista Profi era nu arareori neglijată de cumpărători, în noua sa formă a ajuns să fie cerută insistent de către aceștia și, în ciuda tirajului foarte mare în care este tipărită, apar și situații excepționale când sunt insuficiente exemplare în magazin. Voucherele de cumpărături și calitatea ofertei sunt ingrediente care acum o fac aproape nelipsită din plasele de cumpărături ale clienților.

Revista cu vouchere PROFI a devenit un instrument foarte apreciat de cumpărători

În ceea ce privește preferințele consumatorului român de la debutul pandemiei, s-ar putea afirma că persistă încă unele temeri cu privire la asigurarea produselor alimentare, iar consumatorii sunt foarte atenți la informații, chiar și la zvonuri. Recentele știri din China sau Austria, țări în care autoritățile au invitat populația să-și facă provizii mai mari, au făcut ca și la noi să crească brusc cererea de mărfuri de bază, cum ar fi uleiul, zahărul sau făina.

„Din ce știm noi, furnizorii nu au probleme de producție, aprovizionarea magazinelor nu este în niciun fel amenințată, dar tendința unor cumpărători de a lua cantități mai mari decât pentru consumul normal ne-a determinat să anunțăm publicul că pe un bon se pot cumpăra doar cantități limitate de produse. Astfel, ne protejăm clienții și asigurăm aprovizionarea fluentă a magazinelor”, precizează Directorul General.

PROFI, furnizor al Casei Regale a României

Recunoscut ca Superbrands 2021, magazinul PROFI își continuă dezvoltarea accelerată ca rețea de retail vizitată zilnic de peste un milion de cumpărători.

În 2021, recomandarea făcută Familiei regale de către Comitetul particular de experți și livrările făcute către Casa Regală timp de mai bine de un an au făcut ca rețelei PROFI Rom Food să îi fie conferită calitatea de Furnizor al Casei Regale a României, pentru produse alimentare și nealimentare.

Dobândirea acestui statut reprezintă o recunoaștere a faptului că serviciile și produsele companiei au fost solicitate și apreciate de către Casa Regală a României. Calitatea de furnizor al Casei Regale a României reprezintă o dovadă în plus a muncii și contribuției fiecărui membru al echipei PROFI la succesul obținut.

Rețelei PROFI Rom Food i-a fost conferită calitatea de Furnizor al Casei Regale a României, pentru produse alimentare și nealimentare

Chiar dacă dobândirea acestei calități nu implică aspecte juridice, politice sau comerciale și nu este expresia unui parteneriat, acest statut reflectă un înalt profesionalism, precum și un standard ridicat al produselor și serviciilor oferite de PROFI,  care obligă în continuare compania la constanță și seriozitate.

„Familia Regală apreciază calitatea produselor, grija pentru clienți și implicarea PROFI Rom Food în sprijinirea micilor producători”, sunt cuvintele din laudatio rostită cu ocazia înmânării diplomei de recunoaștere a acestei calități conferite persoanelor sau companiilor comerciale care au asigurat livrarea de bunuri sau servicii către Casa Regală, timp de cel puțin un an.

Proiectul Partener PROFI

Proiectul Partener PROFI nu este o franciză, ci reprezintă, pentru persoanele cu spirit antreprenorial și, preferabil, cu experiență în retail sau management, o oportunitate de a dezvolta o afacere de succes, cu riscuri minime și cu impact pozitiv asupra comunității din care fac parte, toate sub umbrela PROFI. Este un proiect reușit, prin care partenerii primesc în administrare un magazin la cheie, cu investiții minime. Când aceștia preiau magazinul, spațiul este deja amenajat, mobilat și echipat, procesele de lucru sunt implementate, iar cheltuielile de închiriere sau amenajare a spațiului sunt deja acoperite de Profi.PRO-REFRIGERATION

Partenerul și personalul de vânzări beneficiază de perioade de training, de strategia de marketing a companiei, fără a plăti taxe suplimentare și fără să își facă probleme legate de fluxul de numerar pentru aprovizionarea cu marfă. În momentul de față există peste 600 de astfel de magazine și numărul lor crește cu repeziciune.

Pentru persoanele cu spirit antreprenorial, Proiectul Partener Profi reprezintă o oportunitate de a dezvolta o afacere de succes, cu riscuri minime și cu impact pozitiv asupra comunității din care fac parte

Magazinele PROFI, împreună cu cele partener, cumulează peste 25.000 de angajați care se bucură de toate avantajele cărții de muncă. Datorită vitezei de extindere a rețelei, angajații au posibilitatea să avanseze profesional cu o viteză greu de egalat în orice alt loc din economia românească.

„Deschizând peste 200 de magazine într-un an înseamnă, de exemplu, că în acest timp în PROFI apar peste 200 de noi posturi de șef de magazin, cu toate beneficiile respective, peste 200 de noi posturi de adjunct de șef de magazin și așa mai departe, pozițiile devenite disponibile fiind ocupate în majoritatea covârșitoare a cazurilor tot de angajați din magazin, de cei care dovedesc dorința și capacitatea de a progresa. Formele permanente de pregătire, bonurile de masă, team buildingurile, consilierea psihologică și alte asemenea completează seria beneficiilor”, menționează Directorul General PROFI.

Proiecte de implicare în comunitate

De la debutul pandemiei, PROFI a intervenit în comunitățile în care activează donând viziere protectoare către spitale, poliție și jandarmerie, contribuind cu sume considerabile la achiziționarea de ventilatoare vitale în secțiile ATI ale spitalelor, a unui analizor automat de imunologie și a unui vehicul frigorific care să transporte în condiții de siguranță vaccinurile din județul Timiș.

Mai mult, PROFI a dotat un autobuz, astfel încât să devină centru mobil de vaccinare care să se deplaseze în teritoriu și să faciliteze vaccinarea anti-Covid.

Împreună cu mai multe organizații de voluntari din Timișoara, Cluj și București, compania a organizat sisteme prin care persoanelor carantinate sau cu dificultăți de deplasare să le fie duse acasă produse de strictă necesitate, a pus la punct sisteme prin care primarii și unitățile militare pot prelua cu ușurință cantități mari de alimente care să ajungă la cei care au nevoie de ajutor.

În tot acest timp, PROFI și-a continuat deja tradiționala campanie CSR demarată în 2011, colaborând cu ONG-uri care demonstrează constant că susțin cu seriozitate cauze din domeniile sănătate, cultură, social, educație și mediu, protejând oameni, animale, păduri și monumente.

PROFI și-a dovedit implicarea în comunitate prin numeroase donații și acțiuni caritabile organizate de-a lungul celor doi ani de pandemie

În ciuda restricțiilor și a marilor cheltuieli pentru prevenirea îmbolnăvirii clienților și angajaților, în 2020 PROFI a reușit totuși să-și crească cifra de afaceri cu două cifre semnificative și să mențină EBIDA pozitivă. În 2021, prin accentul pus pe modernizare, compania a investit în revoluționarea aspectului magazinelor, ceea ce a dus, în scurt timp, la vânzări crescute, la atragerea unor noi categorii de vârstă în magazine, continuând în același timp să își adapteze sortimentația la preferințele și nevoile consumatorilor.

„Ne așteptăm ca rezultatele din 2021 să fie puțin peste cele de anul trecut la toți indicatorii relevanți ai companiei, o importantă contribuție venind din partea vânzărilor impulsionate de Noul PROFI. Mergând și mai departe, în 2022, PROFI va pune accent pe proiectele de digitalizare, atât în ceea ce privește înfățisarea digitală, un nou program de loializare și noi oferte speciale pentru clienți, dar și prin oferirea serviciului de livrare la domiciliu”, a declarat, în încheiere, Dl. Pawel Musial, Director General PROFI.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/noul-profi-magazine-planuri-de-viitor/