Prin programele sale, compania investește în identificarea, promovarea și susținerea viitoarelor elite. Cu o experiență de peste 19 ani, NTT DATA Romania a cunoscut una dintre cele mai puternice evoluții din industria IT românească. Fondată în iunie 2000, cu numele de EBS Romania, în Cluj-Napoca, aceasta a reușit în scurt timp să fie recunoscută drept una dintre cele mai inovative companii din mediul local. În 2002, EBS Romania a dezvoltat propria soluție ERP, Clarvision, utilizată în acest moment de peste 200 de clienți naționali pentru aplicaţii de business management, procese de salarizare, coduri de bare, comenzi, aplicaţii mobile, servicii digitale, interfațări și cloud.
În decursul anilor următori, compania a continuat să își dezvolte constant portofoliul, iar în anul 2005 a introdus servicii de Application Management & Support, urmând ca în 2006 să devină Microsoft Gold Certified Partner.
Următorul pas a fost introducerea in portofoliul companiei a serviciilor SAP şi acumularea competențelor specifice; astfel au fost implementate multiple proiecte de succes, care au adus ulterior recunoașterea de SAP Value Added Reseller Partner în 2009 și SAP Preferred Supplier în Germania în 2010. În 2012, EBS atinge un nou prag de referință – dublarea numărului de angajați, în doar 4 ani ajungând la 500 de colegi, cu o prezență în 6 orașe din România.
În 2013 compania a fost achiziţionată de grupul nipon NTT DATA, fapt care a deschis calea către noi oportunități, acumularea şi dezvoltarea de noi echipe, compania numărând 800 de angajaţi în 2015 și peste 1.800 în 2019.
NTT DATA Romania, cluster în Europa de Sud-Est
Expertiza NTT DATA Romania acoperă un spectru larg de soluţii şi servicii integrate din următoarele categorii: Servicii de dezvoltare şi întreţinere aplicaţii şi platforme digitale; Infrastructură, platforme Cloud şi servicii de Securitate; Soluţii pentru companii, care acoperă nevoi diverse, de la companii medii şi mari până la corporaţii, de la soluţii ERP (SAP S/4HANA, Clarvision™ ERP), soluţii de HR (SAP SuccessFactors, Clarvision™ HR, dezvoltări de workplace în cloud), soluţii de managementul clienţilor şi al furnizorilor (CRM, SRM), dar şi soluţii dezvoltate pornind de la nevoile de business ale clienţilor: EDI – Electronic Data Interchange, soluţii de scanare Coduri de bare şi multe altele.
2019 reprezintă un nou nivel în dezvoltarea companiei, NTT DATA Romania devenind cluster în Europa de Sud-Est, un rol important avându-l și extinderea activității companiei pe piețele emergente
În plus, compania oferă și Servicii de consultanţă de business, de strategie IT, management de proiect şi managementul schimbării, dar şi de îmbunătăţire de procese şi fluxuri de lucru şi automatizarea acestora (BPM şi RPA), toate acestea sub umbrela strategiei de integrare şi implementare a planului de transformare digitală a unei organizaţii.
„Ne dorim o creștere calitativă în anii următori, care să se bazeze pe abordări de tip disruptiv, pe proiecte mari în tehnologii de vârf. Un rol important îl va avea extinderea activităţilor companiei pe pieţele emergente”, ne-a declarat Dl. Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania.
SAP Success Factors
În 2013, conducerea companiei a decis implementarea unei soluții, la acel moment, revoluționare: SAP Success Factors. Aceasta s-a dovedit, an de an, a fi cea mai bună metodă de a gestiona o creștere exponențială a numărului de angajați din NTT DATA Romania, în 7 sedii din 2 țări, cu nevoia tot mai acută de a acomoda o diversitate din ce în ce mai mare, atât culturală cât și generațională.
În prezent, oferta NTT DATA Romania este susţinută de parteneriate solide: SAP Platinum Partner, Oracle Platinum Partner, Gold Microsoft Partner dar şi cu HP, Dell Services, Ui Path, Amazon, Cisco şi multe altele
NTT DATA Romania este recunoscută ca partener de încredere şi cu potenţial de implementare de soluţii complexe de către Gartner Magic Quadrant, pentru soluţiile SAP, dar şi pentru soluţiile de RPA şi BPM.
Clarvision, sistemul ERP oferit de NTT DATA Romania
Clarvision™ a pornit în anul 2002, cu know-how german aplicat de dl. Daniel Metz – CEO
NTT DATA Romania – într-un software 100% românesc, creat pentru nevoile specifice ale business-urilor locale și reinventat permanent, pentru a răspunde nevoilor unui portofoliu de peste 200 clienți, peste 2.000 utilizatori și mai mult de 100.000 salariați.
În cei 18 ani de prezență pe piața din România, Clarvision™ ERP s-a dezvoltat constant și a devenit un partener de încredere, care înțelege cel mai bine nevoia de adaptabilitate la schimbare, dar și necesitatea integrării provocărilor noi în modelul de business românesc
Din acest punct de vedere, anul 2019 este dedicat parteneriatului Clarvision™ – clienți: NTT DATA investește 3 milioane de euro în reinventarea soluției proprii, modularizarea ei și creșterea responsivității la piață.
Specialiștii NTT DATA ROMANIA
În cadrul companiei NTT DATA Romania se recrutează în mod constant tineri, oameni cu ambiții dincolo de confort și pasivitate, care vor să fie parte a unor abordări de tip disruptiv, îndrăznețe și inovatoare. Compania are o echipă echilibrată, formată din peste 1.800 de colegi cu o medie de vârstă de 35 ani. Într-un procent majoritar de 78,4% se găsesc angajaţii cu vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani, fiind urmaţi de cei cu vârste între 35 și 45 ani – 17,6%.
Compania are la bază o structură organizaţională de tip piramidal, cu o medie de vârstă de 35 de ani şi un nivel de senioritate care invită la o structură de leadership orizontală, fiind astfel o organizaţie agilă şi inovatoare
NTT DATA Romania este implicată în diverse proiecte educaţionale, în vederea susţinerii şi pregătirii viitorilor profesionişti în domeniul IT. În cadrul Universităţii Babeș-Bolyai, compania susţine patru linii de studiu, un program de licență în limba germană, două programe de masterat și un program postuniversitar de reconversie profesională.
Laboratorul de inovație INNU18
La nivel global, în grupul NTT se investesc peste 2 miliarde de dolari în R&D, creând competențe în arii foarte diverse: AI, quantum computers, autonomous driving, Smart Industries şi Smart Society, cu care sunt deservite nevoi variate şi complexe ale clienţilor, dar şi proiecte care susţin cultura şi societatea, cum ar fi proiectul de digitalizare al Bibliotecii Vatican şi Muzeului Escorial din Madrid şi al Charity Chamber of Commerce, acesta din urmă fiind un proiect derulat de echipa din România.
Pentru a susţine inovaţia şi la nivel local, s-a lansat INNU18, laboratorul R&D care oferă clienţilor un cadru specific pentru explorarea inovației prin ateliere și evenimente
Tehnologii avansate din NTT DATA Romania, NTT DATA Group și NTT Group vor fi împărtășite, pentru a demonstra competențele tehnologice ale companiei și pentru a crea noi oportunități de afaceri, punând accent pe arii de competențe din zona inteligenţei artificiale şi IoT, dar şi a roboticii şi edge computing.
Echipa NTT DATA Romania
În acest moment NTT DATA Romania are o echipă formată din peste 1.900 de colegi care activează în sediile din Cluj-Napoca (Headquarters), București, Sibiu, Timișoara, Brașov, Iași și NoviSad. Compania acordă o atenție permanentă asigurării unui echilibru între viața profesională și personală a angajaților, dar și în a oferi un pachet divers de beneficii care asigură confort atât în timpul programului de lucru, cât și în timpul liber – spații de birouri moderne și ergonomice, spații de relaxare și jocuri, program de lucru flexibil, evenimente lunare, diverse discounturi.
Într-o lume a inovației, compania NTT DATA Romania a reușit să îmbine o echipă specializată de recruiteri cu procese de recrutare și selecție automatizate, precum și cu un sistem de beneficii bazat pe nevoile pieței
Compania desfăşoară în mod constant programe de traininguri soft skills și tehnice, în vederea obținerii de noi certificări și specializări, susținând în același timp prezența la evenimente de tehnologie, sportive sau cu implicări sociale.
Proiecte de responsabilitate socială
Acțiunile de Corporate & Social Responsability reprezintă pentru NTT DATA Romania o prioritate anuală, investind în trei direcții strategice: educație, sport și mediul social. NTT DATA Romania este puternic axată pe identificarea, promovarea și susținerea tinerelor talente, ale viitoarelor elite, prin oferirea de resurse și a unui context prolific pentru a performa, astfel încât aceștia să poată crea viitorul de mâine.
Printre cele mai importante proiecte de responsabilitate socială din domeniul educațional se numără Programul Post-Universitar de Pregătire și Formare Profesională în Informatică, Programul de master „Sisteme Informatice Avansate” cu predare în limba germană, Programul de master „Sisteme de Asistare a Deciziilor Economice” și programul de licență în informatică cu predare în limba germană „Deutschsprachiger Studiengang der Informatik”.
Evoluția financiară
În primele 6 luni ale anului 2019, NTT DATA Romania a înregistrat o cifră de afaceri de 40,35 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere de aproximativ 30% faţă de primele 6 luni ale anului precedent. EBIT-ul pentru aceeaşi perioadă a anului a atins 2,96 milioane de euro, în creştere cu 56% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Pentru sfârşitul anului curent, NTT DATA Romania estimează o cifră de afaceri de circa 82,31 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 23% faţă de anul fiscal anterior.