Obligaţiuni Agroland Agribusiness. Compania a listat pe data de 9 septembrie, prima sa emisiune de obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT). Obligaţiunile, în valoare de 10 milioane de lei, se tranzacţionează sub simbolul bursier AAB26.
Fondurile atrase de la investitori vor fi direcţionate spre investiţii, eventuale fuziuni sau achiziţii, precum şi pentru potenţiala participare în start-up-uri din domeniul agriculturii.
Per total, grupul Agroland, din care face parte compania Agroland Agribusiness, a atras din piaţa de capital peste 32 milioane de lei, în 2020 si 2021, prin două plasamente de obligaţiuni şi două plasamente de acţiuni.
Obligaţiuni Agroland Agribusiness. Anunţul făcut de preşedintele BVB
„Listarea emisiunii de obligaţiuni Agroland Agribusiness reflectă încrederea pe care echipa Agroland o are în resursele oferite de piaţa de capital. În trei luni de la listare, compania a apelat din nou la mecanismele de finanţare disponibile la bursă, reuşind astfel să atragă interesul investitorilor pentru planurile lor de creştere. Mai mult, grupul Agroland este deja la a patra operaţiune de finanţare prin piaţa de capital. Aşteptăm cu interes viitoarele listări pe care cele două companii din grup le vor realiza la bursă”, spune Radu Hanga, Preşedintele Bursei de Valori Bucureşti.
Estimări pentru 2021
Compania estimează o creştere a cifrei de afaceri pentru primul semestru din 2021 cu 33,4%, până la valoarea de aproximativ 13,34 milioane de lei. Pentru aceeaşi perioadă a acestui an, Agroland Agribusiness estimează un rezultat net de 7,9 milioane de lei. În 2020, Agroland Agribusiness a înregistrat venituri de 18,3 milioane lei (+82,8% faţă de anul precedent). Profitul net obţinut a fost de 1,2 milioane lei (+231% faţă de anul precedent), cu o marjă netă de 6,82%.
Obligaţiuni Agroland Agribusiness. Planuri de dezvoltare
„Listarea obligaţiunilor AAB26 reprezintă încă un pas din angajamentul nostru de a utiliza instrumentele pieţei de capital pentru a finanţa planurile noastre de dezvoltare, pe care le-am identificat în această perioadă de creştere susţinută pe care o parcurge agricultura din România. Lucrăm la accelerarea dezvoltării companiei, prin intensificarea ritmului şi cantităţilor de inputuri agricole achiziţionate şi comercializate, precum şi pentru crearea unor produse personalizate, după reţete proprii, continuând dezvoltarea şi în direcţia tranzacţionării de cereale. De asemenea, avem în vedere crearea unei game proprii de produse organice, în contextul susţinerii puternice din partea Uniunii Europene pentru dezvoltarea culturilor bio.
Vom continua implicarea în proiectul AGTech TM şi pe viitor, după ce, anul acesta, am oferit câte 10.000 de euro pentru a sprijini două companii aflate la început de drum, în care avem toată încrederea: Urban Agriculture Technologies, care a proiectat o soluţie ingenioasă pentru creşterea plantelor proaspete pe tot parcursul anului, respectiv ADGraft, care îşi propune să ajute fermierii şi centrele de răsaduri să îşi automatizeze producţia, cu ajutorul primului robot din România, utilizat pentru altoirea legumelor. Suntem convinşi că vom obţine rezultate frumoase, care vor da satisfacţie atât echipei noastre, foarte dedicată planurilor de creştere a business-ului, cât şi acţionarilor şi deţinătorilor de obligaţiuni”, spune Florin Radu, Director General Agroland Agribusiness.
Citeşte şi Rezultate Agroland 2020: Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei?