Angajamentul companiei față de sustenabilitate a fost răsplătit prin Premiul pentru Excelență în Eficiență Energetică, în urma investiției în stația de producție de biogaz. Ca în fiecare an, OLYMPUS continuă să aducă produse noi și inovatoare pe mesele românilor. Anul acesta, compania a lansat două noi iaurturi cu specific grecesc și fructe, mango cu semințe și citrice cu semințe, precum și iaurtul cu specific grecesc fără lactoză.
În materie de produse inovatoare, OLYMPUS a adus la raft laptele cu vitamina D în ambalaj r-PET, un recipient fabricat din 35% plastic reciclat și 100% reciclabil. Gama de produse vegetale a fost îmbogățită cu băuturi pe bază de cocos și două băuturi cu conținut bogat de proteine, unul pe bază de ovăz și unul pe bază de migdale.
În momentul de față, portofoliul OLYMPUS România reunește aproximativ 200 SKU-uri și acoperă o gamă foarte variată de produse alimentare, precum lapte, iaurturi cu specific grecesc, brânzeturi, unt, smântână, sucuri naturale, ceaiuri, băuturi și deserturi vegetale. Pentru a putea oferi o gamă cât mai variată de produse, adaptate unor diete diferite, compania pune la dispoziție și lactate obținute din lapte de capră sau de oaie, de cea mai bună calitate, provenit din fermele din România.
Portofoliul OLYMPUS România reunește aproximativ 200 SKU-uri și acoperă o gamă foarte variată de produse alimentare, precum produse lactate, sucuri naturale, ceaiuri, băuturi și deserturi vegetale
„Suntem pe poziții fruntașe în ceea ce privește volumul de lapte colectat de la fermierii români și vizăm să ne menținem pe acest loc și în continuare. În acest sens, planul nostru de investiții urmărește ca în următorii doi ani să extindem activitatea Fabricii de Lapte Brașov cu o nouă linie de îmbuteliere a laptelui și un depozit frigorific complet automatizat. Estimăm că investițiile în cele două proiecte, plus extinderea actualului parc fotovoltaic, se vor ridica la aproximativ 40 de milioane de euro”, ne-a declarat dl. Athanasios Giannousis, Director Comercial OLYMPUS Foods.
O strategie axată pe nevoile consumatorilor
În ceea ce privește activitățile de producție, OLYMPUS a adaptat rapid politica de business, explorând noi direcții și punând în practică planuri îndrăznețe, atent elaborate. Totodată, compania a demarat un amplu proiect de investiții în energie verde și și-a diversificat portofoliul de produse în concordanță cu obiceiurile de consum, preferințele și nevoile clienților.
Cea mai mare parte a producției OLYMPUS se regăsește în magazinele marilor rețele internaționale (IKA), însă produsele ajung să fie comercializate și în cadrul magazinelor de proximitate, prin intermediul unei rețele de distribuitori locali sau naționali. Anul acesta, compania a intensificat și comercializarea prin intermediul platformelor online, dar și în cadrul benzinăriilor, produsele OLYMPUS fiind acum disponibile în tot mai multe zone to go.
Produsele OLYMPUS sunt comercializate prin intermediul marilor rețele internaționale, magazinelor de proximitate, platformelor online, dar și în cadrul benzinăriilor
„La OLYMPUS, căutăm mereu să ne ajustăm strategia în funcție de nevoile consumatorilor. De aceea, în condițiile unei crize energetice care influențează tot mai mult prețurile produselor finite, obiectivul nostru principal este să rămânem competitivi și să anticipăm nevoile celor care aleg produsele noastre. De asemenea, suntem în proces de analiză a portofoliului de produse, pentru a eficientiza productivitatea, dar și a metodelor prin care putem axa modelul de business pe sustenabilitate”, precizează Directorul Comercial OLYMPUS.
Inovația la nivel de produs și ambalaj
De-a lungul timpului, OLYMPUS și-a luat angajamentul de a urma un model de business axat pe sustenabilitate, prin strategia abordată în domeniul protecției mediului și a eficienței energetice. Un exemplu în acest sens este reprezentat de ambalajul de lapte r-PET, produs cu până la 35% plastic reciclat și 100% reciclabil. Acest ambalaj a fost primit cu interes de consumatori, fiind susținut și de o amplă campanie de comunicare menită să sublinieze importanța reciclării și să sporească gradul de conștientizare în rândul consumatorilor de toate vârstele.
Angajamentul față de sustenabilitate al companiei a fost răsplătit prin Premiul pentru Excelență în Eficiență Energetică. Acest premiu a fost acordat în urma investiției de 4 milioane de euro în stația de producție de biogaz, amplasată în perimetrul Fabricii de Lapte de la Brașov.
Cu ajutorul tehnologiei inovatoare ce transformă lactoza și apele uzate rezultate din procesul de producție al lactatelor în biogaz, OLYMPUS își reduce considerabil emisiile de dioxid de carbon. În plus, instalația conferă un anumit grad de independență energetică – o consecință a diminuării cu până la 60% a necesarului de gaz metan utilizat, dar exercită și un impact mai mic asupra mediului. Acestei stații i s-a alăturat de curând și proiectul pilot de instalare a unui parc fotovoltaic pe o clădire a fabricii, o investiție care s-a ridicat la aproximativ jumătate de milion de euro.
Angajamentul față de sustenabilitate al OLYMPUS a fost răsplătit prin Premiul pentru Excelență în Eficiență Energetică
De altfel, filosofia și valorile OLYMPUS se bazează pe respect pentru natură, mediu înconjurător și oameni, iar acestea vor continua să se reflecte și în investițiile viitoare.
„Strategia noastră privind sustenabilitatea prevede creșterea cantității de ambalaje ecologice, sporirea capacității de utilizare a biogazului și de epurare a apelor uzate, precum și reducerea deșeurilor în procesul de producție și eliminarea corespunzătoare a acestora. Vom continua să investim în energie verde și reducerea amprentei de carbon, prin demararea unui nou proiect care vizează amplasarea de panouri fotovoltaice”, menționează Athanasios Giannousis.
OLYMPUS, clădit de și pentru oameni
Business-ul OLYMPUS este clădit de și pentru oameni. În calitate de angajator, OLYMPUS se diferențiază prin natura umană și mediul familiar oferit membrilor echipei.
„Fiind o companie de familie la a 3-a generație, în continuă dezvoltare, suntem mai receptivi și mai atenți la nevoile fiecărui coleg. Căutăm în permanență persoane pregătite, agile și talentate care să se identifice cu valorile businessului OLYMPUS Foods. Totodată, dorim ca toți cei care ni se alătură să se bucure de șanse egale pentru a se dezvolta, la fel cum au făcut-o și mulți dintre actualii manageri de top, care au crescut organic în interiorul companiei”, afirmă reprezentantul OLYMPUS.
În prezent, echipa numără 488 de angajați care beneficiază de training-uri constante, subvenții pentru masă și transport, tichete de masă, abonamente medicale și sportive. De asemenea, angajații beneficiază și de noua legislație a salarizării, aplicată în industria alimentară.
În calitate de angajator, OLYMPUS se diferențiază prin natura umană și mediul familiar oferit membrilor echipei
Aproape de comunitate
Ca și până acum, OLYMPUS continuă să se implice în viața comunității, prin proiecte tot mai variate. O inițiativă extrem de importantă este Proiectul „Meserii de Viitor – natura caută al tău ajutor”, prin care compania își dorește să promoveze educația pe teme de mediu. Prin intermediul acestui proiect, 1.400 de elevi din București au învățat, prin joacă, importanța unui comportament responsabil și impactul pozitiv al reciclării. În această toamnă, proiectul continuă cu o nouă serie de vizite în școli, de această dată în alte orașe ale României.
Compania realizează în fiecare lună donații de produse alimentare asociațiilor umanitare, centrelor de plasament, mănăstirilor, căminelor de bătrâni și altor astfel de organizații, fie din Brașov, fie din țară. În plus, anul acesta, compania a acordat sprijin refugiaților ucraineni încă din primele zile ale conflictului, alăturându-se asociațiilor și ONG-urilor care s-au dedicat acestei cauze.
Calitatea pe primul loc
Dacă ne referim la performanțele financiare, cifra de afaceri a companiei a avut o creștere procentuală de două cifre în primele 8 luni ale anului și previziunile pentru acest sfârșit de an conturează același trend ascendent.
Apropiindu-se de finalul unui an care a adus o nouă serie de provocări neașteptate precum creșterea necontrolată a prețurilor la materii prime și energie, OLYMPUS rămâne fidelă valorilor sale și continuă să ofere locuri de muncă stabile și să pună întotdeauna calitatea pe primul loc.
„În ciuda multiplelor provocări recente, suntem mândri de faptul că am continuat să asigurăm calitatea produselor noastre, am făcut tot posibilul să evităm scumpirile și să asigurăm disponibilitatea la raft a întregii noastre game de lactate, sucuri naturale, ceai și produse plant-based. Un avantaj de care ne-am bucurat în această perioadă este faptul că suntem o companie de familie, cu valori puternice și care dă dovadă de empatie. Mulțumită acestui ADN, am reușit să păstrăm bunele relații cu fermierii români, care ne furnizează zi de zi lapte proaspăt, și să fim mai flexibili în relația cu piața de desfacere”, a declarat, în încheiere, dl. Athanasios Giannousis, Director Comercial OLYMPUS Foods.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/olympus-produse-de-inalta-calitate-in-perfecta-armonie-cu-natura/