Slide

FMCG

Olympus, zece ani de calitate premiată

01.04.2019

În 2018, Olympus a realizat investiții de 30 de milioane de euro în două noi linii de producție, înalt tehnologizate.  2019 reprezintă un punct cheie al dezvoltării Olympus și este de asemenea momentul în care compania aniversează zece ani de când produsele se găsesc la raft în România. „Vorbim despre zece ani în care am muncit, ne-am dedicat și dezvoltat continuu, pentru ca produsele noastre să se ridice la înălțimea așteptărilor consumatorilor și să le deservească nevoile alimentare”, ne-a declarat Dl. Athanasios Giannousis, Director Comercial Olympus România.

În acești zece ani, preocuparea principală a companiei a fost calitatea excepțională a produselor lactate Olympus, iar acest aspect s-a făcut remarcat în special în anul 2017, atunci când Olympus a fost ales unul dintre cele mai puternice branduri din țară la categoria lactate, în cadrul Premiilor Superbrands România 2017.

În anul 2017, Olympus a fost ales drept unul dintre cele mai puternice branduri din țară la categoria lactate

Titulatura a venit ca o confirmare a valorilor și promisiunilor Olympus. Superbrands promovează excelența în branding și valori precum creativitate, consistență, onestitate și încredere. În prezent, compania ocupă poziția a treia în topul producătorilor de lactate.

Cele mai noi produse OLYMPUS, Iaurtul Stragghisto și Băuturile Carpos

Anul trecut, reprezentanții companiei și-au dorit să aducă mai multe dintre secretele Greciei în România. Astfel, portofoliul de produse a fost completat cu iaurtul Stragghisto – cel mai bun iaurt grecesc de pe piață, disponibil în 3 variante: 0%, 2% și 10%. Acest iaurt se diferențiază față de alte produse existente prin faptul că are o textură mai densă și mai cremoasă, cu un conținut scăzut de lactoză și cel mai ridicat nivel de proteine naturale. Inovația produsului se observă și la nivelul ambalajului, care are o hârtie subțire din orez, menită să absoarbă umiditatea.

Cele mai mari vânzări înregistrate de companie se înregistrează în rândul produselor ca iaurt grecesc, telemea, sucuri, lapte și produsele din lapte de capră

În ceea ce privește băuturile Carpos, noutatea adusă de acestea și ceea ce le diferențiază de alte produse din piață constă în faptul că ele se regăsesc la raftul cu produse proaspete.

„În evoluția anului 2018 pentru Olympus, iaurtul grecesc a jucat un rol important, fiind produsul nostru emblematic, cu o cotă de piață de peste 80%. Alături de acesta, telemeaua a deținut poziția principală la segmentul de vrac, iar gama de sucuri naturale, disponibilă în cinci variante, a deținut peste 60% din cota de piață a categoriei”, precizează Dl. Athanasios Giannousis.

Alternativa sănătoasă a laptelui, de acum oferită de Olympus

Tot anul trecut, Olympus a introdus pe piață o gamă nouă de băuturi vegetale. Băuturile Carpos au o textură cremoasă, ușoară și un gust plăcut de nuci, migdale sau fistic, în funcție de sortimentul ales. Sunt destinate atât persoanelor care își doresc o alternativă sănătoasă a laptelui, cât și persoanelor cu intoleranță alimentară, întrucât nu conțin lactoză sau gluten și au un nivel scăzut de calorii și grăsimi saturate.

Produsele Olympus sunt disponibile în supermarketuri și hipermarketuri, dar mai nou și în magazinele de proximitate

Gama bio, extrem de bine primită în România, a fost completată în anul 2017 cu două produse dedicate copiilor cu vârste peste un an – iaurtul și laptele 1Bio3, îmbogățite cu vitamine și minerale, iar în 2018 cu unt bio, cât și lapte 1,7%, sana și iaurt de băut.

Produsele Olympus sunt disponibile în supermarketurile și hipermarketurile din România, dar principalul scop al companiei este de a crește distribuția pe toate canalele. Astfel, încă din 2018, compania a început să fie prezentă și în magazinele de proximitate, pentru ca un număr cât mai mare de consumatori să aibă acces cu ușurință la produsele marca Olympus.

Dotarea tehnologică a OLYMPUS DAIRY

Compania investește în mod constant în tehnologie și inovații la nivel de produs. În 2017, alături de investițiile în logistică și procesare, Olympus a construit o centrală pe biogaz, pentru a recupera o parte din energie și a proteja mediul înconjurător.

Pentru lansarea Stragghisto pe piața din România și a gamei Fresh Cheese, au fost realizate investiții de 30 de milioane de euro în 2018, în două noi linii de producție, înalt tehnologizate, care garantează produse de calitate și păstrează, în același timp, valoarea nutritivă a acestora.

Fabrica de Lapte este foarte importantă pentru dezvoltarea economică locală, ca de altfel orice investiție majoră care pune în mișcare procese și creează locuri de muncă

În continuare, compania vizează investiții în portofoliul de produse, dar și o dezvoltare continuă a acestuia, astfel încât opțiunile cosumatorilor să fie diversificate și să poată veni în întâmpinarea preferințelor de consum ale acestora.

SuperBrands România 2017

Produsele Bio sunt certificate de către Bio Austria. Acesta este un organism de certificare strict și riguros, care a monitorizat atent procesul de fabricație, agriculturile ecologice locale și standardele riguroase de calitate impuse de către organismele internaționale și naționale în domeniu. La nivel calitativ, Olympus deține mai multe standarde internaționale, printre care IFS Food (International Food Standard). Standardul IFS se aplică în mod special companiilor care procesează și împachetează produse alimentare, este sprijinit de majoritatea retailerilor globali și vizează respectarea cerințelor legale și a celor de calitate.

Una dintre cele mai importante certificări deținute de Olympus este cea din cadrul Premiilor Superbrands România 2017. Atunci, Olympus a fost declarat unul dintre cele mai puternice branduri de lactate din România

Produsele Olympus sunt certificate BRC GLOBAL STANDARD FOR FOOD SAFETY ISSUE (The British Retail Consortium) – standard global de siguranță alimentară. A fost dezvoltat pentru a sprijini retailerii în îndeplinirea obligațiilor legale și pentru a asigura cel mai înalt nivel posibil de protecție a clienților. Deși creat în Marea Britanie, acest standard este recunoscut la nivel international.

Produsele Olympus sunt certificate și ISO 22000:2018 – standard intenațional de calitate pentru companiile din industria alimentară, ce vizează siguranța și calitatea produselor alimentare de-a lungul întregului lanț de producție.

ISO 22000 se adresează atât producătorilor primari și companiilor de transport, cât și producătorilor care comercializează cu amănuntul.

În ceea ce privește inovația, Olympus deține mai multe premii câștigate la nivel de grup.

Procesul de dezvoltare al brandului Olympus

Recent, Olympus a participat la SIAL, unul dintre cele mai importante târguri de profil la nivel internațional. Vizitatorii au arătat un interes ridicat față de portofoliul Olympus, mai ales față de sucurile naturale grecești, dar și față de băuturile vegetale Carpos, care au fost și premiate.

“Participarea la acest eveniment face parte din procesul de dezvoltare a brandului nostru și ne-a clasat drept un brand cu produse de înaltă calitate”, a continuat Directorul Comercial al companiei.

În prezent, compania deține 440 de angajați, dintre care aproximativ 320 lucrează în producție. Fiecare angajat care intră în contact cu fluxul producției urmează cursuri de igienă, de siguranța alimentului, dar și cursuri suplimentare legate de sectorul alimentar, pentru a-și aduce fiecare în parte aportul la construirea unui brand puternic și a unor produse de calitate excepțională.

Evoluția financiară în 2018 pentru Olympus

Anul 2018 a fost un an bun pentru companie, un an în care s-au succedat rând pe rând lansări de produse, de game noi, dar și realizarea unor importante investiții în procesul de producție care să susțină standardele de înaltă calitate.

„Am investit foarte mult în extinderea portofoliului, iar acest lucru s-a văzut în profitabilitate, pentru că anul trecut am depășit cifra de afaceri de 100 de milioane de euro. Desigur, ne dorim să menținem trendul ascendent și în acest an și credem că avem toate premisele necesare care să ne asigure profitabilitatea dorită”, a concuzionat Dl. Athanasios Giannousis, Director Comercial Olympus România.