Compania este un partener serios, adaptabil și rapid, care oferă soluții eficiente și promptitudine în domeniul transporturilor. ORIENT SRL oferă servicii complete în domeniul transporturilor de marfă interne şi internaţionale, precum şi al transporturilor speciale agabaritice. În anul 2018, activitatea companiei a fost răsplătită din plin prin poziția ocupată în cadrul topului 100 firme de transport, top realizat de revista de profil, Tranzit. Într-un an de zile (2017-2018), compania a reușit performanța de a avansa de pe poziția 51 până pe poziția 17, fiind totodată premiată în cadrul Galei Tranzit, organizată an de an la Cluj-Napoca.
În anul 2018, compania a fost premiată în cadrul Galei Tranzit și a ocupat poziția 17 din 100 cele mai bune firme de transport din România, top publicat de revista Tranzit
Evoluția recentă
Evoluția continuă a companiei este dovedită și de fenomenul de fidelizare pe termen lung a personalului, în a cărui pregătire se investește constant. ”Compania depune eforturi permanente pentru retenția angajaților prin intermediul a numeroase strategii de motivare, promovare, evaluare și recompensare. Acest lucru are un efect pozitiv asupra evoluției companiei Orient”, ne-a declarat Dl. Angel Răuțu, HR Manager ORIENT SRL.
În ceea ce privește serviciile oferite, s-a remarcat o creștere a numărului de colaboratori cu un procent de circa 15-20%, lucru care a dus implicit la creșterea numărului de comenzi înregistrate: comparativ cu anul 2017, acestea au crescut de la aproximativ 15.100 de comenzi, în 2017, la 16.450 de comenzi în anul 2018.
Parteneriate încheiate în anul 2018
Dintre cele mai importante parteneriate încheiate în anul 2018, îl putem aminti pe cel semnat cu una dintre cele mai prestigioase companii din Europa de Est, care furnizează aeronave și se ocupă în același timp de mentenanța acestora.
Totodată, compania ORIENT a încheiat un parteneriat cu principalul furnizor de legume și fructe al companiei LIDL România, căruia i se asigură transportul, în proporție de 25% – import lunar.
“O situație particulară, dar și plină de provocări, am întâmpinat-o în momentul încheierii unui contract periodic cu principalul furnizor de echipamente de forare al companiei petroliere PETROM. Într-un termen de 8 zile, am realizat transportul a 80 de camioane, dintre care 45 au avut dimensiuni agabaritice”, a continuat Dl. Iulian Petrariu, Director Național de Vânzări
Tendințele din domeniul transporturilor
Compania s-a afirmat pe piața serviciilor de transport intern și internațional ca fiind un partener serios, adaptabil și rapid, oferind soluții eficiente și promptitudine pe toate tipurile de transport: rutier, maritim containerizat sau bulk, feroviar, agabaritic și aerian.
În ceea ce privește tendința înregistrată în sectorul de transporturi, se pare că în ultimul an, conform reprezentanților companiei, că Polonia a devenit unul dintre principalii importatori la nivel european, ceea ce denotă faptul că tendința companiilor de transport este să se focuseze foarte mult pe această destinație, comparativ cu anii trecuți. Importurile din această țară au crescut semnificativ și, totodată, pe anumite segmente, la nivel european, au ajuns să depășească ca număr de transporturi țări precum Germania sau Franța.
În România, o diferență remarcabilă o reprezintă creșterea numărului de importuri și scăderea exporturilor cu aproximativ 25%, comparativ cu anul 2017
„Efectuăm deseori transporturi cu marfă de tip ADR, prin urmare suntem foarte atenți în ceea ce privește documentația necesară și legislația în vigoare, astfel încât transporturile să fie efectuate conform prevederilor legale ale țărilor tranzitate”, a explicat Dl. Petrariu.
Implicarea Orient în festivalul UNTOLD
În ultimii 2 ani, compania ORIENT a încheiat un parteneriat cu reprezentanții UNTOLD România cu privire la realizarea de transporturi. Marfa pe care compania o transportă pentru unul dintre cele mai importante festivaluri din Europa este reprezentată de scenele pe care artiștii evoluează. “Dacă povestea Untold a început de la visul de a organiza cel mai de impact eveniment din România, fiecare colaborator a reușit să pună câte o cărămidă la acest vis”, susține Dl. Iulian Petrariu.
Firma ORIENT susține schimbarea, arta, turismul și tinerii în sine, devenind astfel partener al evenimentelor muzicale din țară
De asemenea, Orient SRL a încheiat contracte de parteneriat și cu reprezentanții unor festivaluri precum Electric Castle – România, Tomorrowland – Olanda, Neversea – România, pentru care transportă același tip de marfă: scena și echipamentele muzicale. Ocazional, la cerere, compania efectuează transporturi și pentru ONG-uri din domeniul medical sau organizații sociale.
Internship-uri marca ORIENT
În anul 2018, ORIENT SRL a inițiat un proiect care s-a desfășurat în cadrul liceului Eudoxiu Hurmuzachi din Rădăuți. Prin intermediul acestui proiect, compania a dorit să afle părerea elevilor din clasele a XI-a și a XII-a vis-a-vis de piața muncii, de ceea ce înseamnă un job după terminarea studiilor. În cadrul acestui program, au fost oferite premii în bani, dar mai ales posibilitatea unui internship plătit în timpul vacanței de vară. Din experiența internship-ului organizat, reprezentanții companiei afirmă că au descoperit faptul că generațiile care urmează să activeze în piața muncii sunt dornice de cunoaștere, energice, inteligente și cu un țel extrem de precis.
Proiectul Big Brother
La începutul anului 2019, ORIENT SRL a demarat un proiect intitulat „Big Brother” – un proiect fără precedent de implicare profesională atât a angajaților cu vechime, cât și a noilor angajați . Acest proiect este destinat persoanelor aflate la început de carieră și vine ca sprijin pentru cei care se află la început drum în viață, mai ales în cea profesională, iar prin intermediul lui ORIENT și-a dorit să procedeze într-un mod diferit. Angajații cei mai experimentați din cadrul companiei au primit sarcina de a îndruma noii angajați. În funcție de munca depusă și de rezultatele juniorilor, angajații experimentați primesc bonusuri pentru a fi impulsionați să împărtășească cunoștințele acumulate. Astfel, se crează o coeziune între angajații mai noi și cei cu experiență considerabilă, dar se facilitează și diseminarea de informații din practica de zi cu zi, de neprețuit pentru un angajat aflat la început de drum.
Datorită faptului că majoritatea companiilor caută angajați care să aibă experiență, ORIENT și-a dorit să fie puțin altfel și să angajeze tineri care încă nu au experiență în piața muncii
„Ne place să credem că avem grijă de angajații noștri, de aceea efectuăm evaluări anual”, afirmă Directorul Național de Vânzări. Pentru noii angajați, lunar are loc o întâlnire cu superiorul ierarhic destinată clarificării nelămuririlor și întrebărilor. Anterior împlinirii a trei luni în companie, are loc prima evaluare prin care încercăm să aflăm dacă persoana în cauză se încadrează în cerințele postului.
Echipa ORIENT
În momentul de față, compania are un număr de 83 de angajați.
Întrucât motivarea personalului este foarte importantă, aceștia beneficiază, pe lângă salariul fix, de bonusuri lunare de performanță și de concursuri trimestriale cu premii.
Pentru dezvoltarea atât profesională, cât și personală, angajații au posibilitatea de a promova pe funcții de conducere (team leader, key account, director pe o categorie de servicii oferite de companie)
Evaluarea personalului este structurată diferit în funcție de departament și se realizează prin evaluarea competențelor profesional-specifice ale sectorului de activitate. Pentru departamentele de vânzări și operațional, se ia în calcul, de asemenea, profitul acumulat sau numărul de curse desfășurate lunar/trimestrial/anual (după caz). „Prin aceste evaluări efectuate, ne este ușor să recunoaștem care sunt punctele forte și oportunitățile de dezvoltare în cadrul companiei, vizând în primul rând satisfacerea nevoilor clienților dar și a angajaților și colaboratorilor, a afirmat, în încheiere, Dl. Iulian Petrariu, Director Național de Vânzări ORIENT SRL.