Pachetul de Mobilitate 2019 - Parlamentul European

Pachetul de Mobilitate 2019. Comisia de transporturi din Parlamentul European a ajuns la un compromis

23.01.2019

Pachetul de Mobilitate 2019. Comisia TRAN din cadrul Parlamentului European a ajuns la un compromis privind măsurile de liberalizare a transportului rutier de persoane în Uniunea Europeană, propuse în Pachetul de Mobilitate Curată.

Pachetul de Mobilitate 2019. Revizuiri

Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European – TRAN a votat, în data de 22 ianuarie, inițiativa legislativă de revizuire a Regulamentului 1073/2009 vizând măsuri importante de liberalizare a transportului rutier de persoane în UE. De asemenea, aceasta a aprobat amendamentele de compromis propuse de raportorul TRAN cu privire la revizuirea Regulamentului 1073/2009 referitor la regulile de acces la piața internațională a serviciilor de transport cu autocarul și autobuzul.

Așadar, Pachetul Mobilitate Curată, propus de Comisia Europeană, este acum pregătit pentru votul final în plenul Parlamentului European.

Pachetul de Mobilitate 2019. Recomandările UNTRR

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România salută votul TRAN privind revizuirea Regulamentului 1073/2009, în linie cu recomandările de vot ale industriei europene de transport rutier de persoane, susținute de UNTRR, respectiv:

– A fost reintrodusă noțiunea de „excursie locală” ca fiind parte a unui serviciu ocazional internațional. Acest lucru era necesar pentru a nu fi confundată cu operațiunile de cabotaj și supusă regimului detașării.

– S-a stabilit că pentru furnizarea de servicii regulate domestice este obligatorie înființarea unei firme în respectivul Stat Membru. Doar așa se poate garanta concurența loială.

– A fost menținută derogarea de 12 zile de conducere consecutive pentru șoferii care operează transport rutier de persoane.

Pachetul de Mobilitate 2019. Este necesar un echilibru

”Deși salutăm rezultatul votului TRAN, continuăm să semnalăm faptul că este necesară stabilirea unui echilibru optim între deschiderea piețelor interne și protejarea serviciilor publice”, precizează reprezentanții Uniunii.

În ceea ce privește pașii care urmează, raportorul TRAN a precizat, după vot, că este probabil ca raportul referitor la revizuirea Regulamentului 1073/2009 privind regulile de acces la piața internațională a serviciilor de transport cu autocarul și autobuzul să fie votat în plenul Parlamentului European în luna martie 2019.

Pachetul de Mobilitate 2019. Priorități

UNTRR mai precizează că liberalizarea transporturilor rutiere este o prioritate la nivelul Uniunii Europene.

”Considerăm că Președinția Română a Consiliului de Transport UE trebuie să susțină crearea unei piețe unice veritabile de transport rutier de persoane în Uniunea Europeană, oferind transportatorilor rutieri români noi oportunități de afaceri și de diversificare a serviciilor de transport rutier de persoane la nivel european”, afirmă UNTR.

Citește și Câte companii din România folosesc o soluție externă de stocare a datelor?

 

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Pachetul de Mobilitate 2019. Comisia de transporturi din Parlamentul European a ajuns la un compromis

  1. Pingback: Piata auto in 2018 - datele publicate de Autovit | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.