Noua unitate cash & carry a fost gândită ca depozit logistic pentru magazine și ca depozit en-gros pentru persoane fizice și juridice. Rețeaua Paco Supermarkets numără în prezent 15 supermarketuri de proximitate cu suprafețe cuprinse între 150 mp și 1.000 mp și o unitate Cash&Carry, cu o suprafață de 2.800 mp, care servește, de asemenea, ca depozit logistic și locație pentruhead office-ul companiei, cu toate departamentele aferente.
PACO PROD SERV își continuă strategia de deschidere a unu-două magazine pe an, din rațiuni extrem de bine argumentate: se aleg doar locații cu un vădit potențial, dar care reprezintă și o oportunitate de a ajunge la mai mulți clienți.
În anul 2021 a fost inaugurat Paco Cash&Carry, cel mai mare depozit en-gros și en-detail din Vrancea.
PACO PROD SERV își continuă strategia de deschidere a unu-două magazine pe an
„Paco Supermarkets nu a închis niciun magazin în cei 26 de ani de activitate, iar toate magazinele funcționează în parametrii prognozați. Am avut o evoluție bună, în condițiile în care, în anul 2020, cu toate neajunsurile create de perioada pandemică, am reușit să începem și să finalizăm acum, în 2021, procesul de rebranding al tuturor magazinelor rămase neschimbate și anume transformarea lor conform conceptului Black Market”, ne-a declarat Dl. Feliciu Paraschiv, Director General Paco Prod Serv.
Unitatea cash and carry, situată pe centura Focșaniului, mai exact pe E85, a fost gândită ca depozit logistic pentru magazine și ca depozit en-gros pentru persoane fizice și juridice. Din punct de vedere logistic, derularea activității presupunea existența unui depozit mai mare în care să se poată depozita cantități mai mari de marfă de la furnizori, pentru a fi redistribuite către magazine.
„Personal, fiind și vicepreședinte al ANCMMR, am gândit că, în acest context, ar fi bine să dăm o mână de ajutor și micilor comercianți, punându-le la dispoziție mărfuri achiziționate direct de la producători, la prețuri de fabrică”, afirmă Directorul General.
Impactul pandemiei asupra obiceiurilor de cumpărare
În contextul pandemiei de COVID-19, s-au constatat câteva direcții în care comportamentul de consum a fost puternic perturbat, direcții care se păstrează și acum. Astfel, consumatorii au început să dea tot mai multă atenție și să acorde mai multă susținere producătorilor locali. Acest lucru avantajează Paco Supermarkets, în condițiile în care compania a avut o deschidere mare de-a lungul anilor, cu mult înainte de pandemie, față de acești producători și față de munca lor.
În al doilea rând, acest aspect a dus și la accelerarea unor noi modele de vânzare în retail, în care sănătatea și sustenabilitatea devin factori diferențiatori, în condițiile acordării unei mai mari importanțe valorii nutriționale.
Consumatorii au început să dea tot mai multă atenție și să acorde mai multă susținere producătorilor locali
De asemenea, tot ca o modificare a comportamentului de consum, trecerea la gătitul acasă, tendință nouă exacerbată indiscutabil de pandemie, aduce un avantaj retailerilor, în detrimentul industriei HORECA, care a traversat cu pierderi mult mai mari această perioadă.
În perioada post-pandemie, am putea spune că s-au creat anumite tipologii de consumatori:
- Clientul responsabil social – atent, riguros susținător al legii, prudent, intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt puțin mai scumpe;
- Shopperul care își face provizii – a văzut ce înseamnă criza pandemică și e în permanență pregătit, cumpără cantități mari pentru a-și face rezerve;
- Vânătorul de promoții – exista și în trecut și probabil nu o să dispară curând, a devenit mult mai activ în perioada pandemiei pentru a face economii mai mari, vizitează și își face cumpărăturile de la mai multe magazine doar pentru un preț mai bun la un produs;
- Nu în ultimul rând, există și shopperul comod – nu e atent la prețuri, comandă on-line ori de câte ori își amintește, are venituri peste medie.
Magazinul online inaugurat de PACO SUPERMARKETS
Ceea ce se poate afirma cu certitudine este că există câteva trenduri esențiale care afectează consumatorii, trenduri care au modificat obiceiurile de consum și care încep ușor să devină în ultima perioadă din ce în ce mai vizibile și la noi, precum impactul economic al pandemiei, o scădere a încrederii în branduri, lucru destul de greu de explicat, dar care are efecte în piață.
Nu în ultimul rând, creșterea digitalului și locuința ca noul loc de muncă evidențiază presiunea pandemică resimțită de consumatori cu modificări clare în comportamentul de consum. Retailerii au nevoie de o înțelegere mai profundă a consumatorului, care-și dorește servicii din ce în ce mai personalizate și branduri care să empatizeze cu valorile lui.
Creșterea digitalului și locuința ca noul loc de muncă evidențiază presiunea pandemică resimțită de consumatori cu modificări clare în comportamentul de consum
Vânzările online au crescut mult în perioada pandemiei în general, în condițiile în care Paco Supermarkets a plecat de la zero și a dezvoltat două canale pentru livrările la domiciliu în perioada pandemiei.
Astfel, a fost creat un canal cu apelare telefonică direct în magazin la un picker care pregătește în timp real comanda – canal destinat persoanelor fără acces la IT, fără skill-uri digitale, și celor foarte comode – și al doilea canal, magazinul online clasic.
„Astfel, am reușit să acoperim tot palierul de potențiali clienți – la distanță, în contextul în care am extins serviciile la nivelul întregului județ. Canalele fizice vor rămâne cu siguranță importante, dar nu trebuie să ne concentrăm pe un canal anume, ci va trebui să ne aplecăm mai mult asupra clientului și asupra nevoilor lui”, precizează Dl. Feliciu Paraschiv.
Metode de fidelizare a clienților
În ceea ce privește metodele de fidelizare, PACO pune la dispoziția clienților o ofertă de peste 10.000 de produse la prețuri cu mult sub media din comerțul de proximitate, peste 4.000 de produse la prețuri de producător, atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice – ofertă valabilă la Paco Cash&Carry, noul depozit logistic al Paco Supermarkets.
Clienții Paco Supermarkets pot beneficia și de Serviciul Cash Back – unic în România, un produs marca Paco Supermarkets. Cash Back este un serviciu de retragere bani de pe card, prin POS-urile de la casele de marcat fără comision. Acest serviciu este disponibil în România numai în rețeaua de supermarketuri Paco și este extrem de apreciat de către shopperi, acum când bancomatele dispar unul câte unul.
Clienții Paco Supermarkets pot beneficia și de Serviciul Cash Back – unic în România, un produs marca Paco Supermarkets
Totodată, în cadrul Paco Supermarkets sunt puse la dispoziție servicii de plăți facturi, rate la bancă, Western Union, transferuri bancare, încărcări telefoane mobile, serviciul de coletărie pentru diferite companii.
„Inițiem foarte multe campanii promoționale valabile în toate supermarketurile Paco; ultima promoție invită clienții să decupeze tichete de reducere din ziarul local, cu care se prezintă în orice supermarket Paco”, detaliază Dl. Paraschiv.
Tot în această perioadă funcționează, la nivelul rețelelor de socializare, o campanie de giveaway, care are drept premiu o combină frigorifică. Încă trei combine frigorifice și o mulțime de electrocasnice dintre cele mai diferite, de la aparate de aer condiționat până la aspiratoare inteligente, sunt deja pregătite pentru a fi oferite clienților fideli în perioada următoare.
Valoarea investițiilor realizate în 2020
În 2020, în cadrul Paco Supermarkets s-a finalizat procesul de remodelare a ultimelor magazine, trecând în totalitate la conceptul „black market”, dezvoltat de companie de câțiva ani. Designul magazinelor „black market” are ceva specific: înălțimea gondolelor nu depășește 1,40m, lucru care conferă clienților o vizibilitate over-all și un confort ambiental deosebit.
Evident că cea mai mare investiție a anului 2020 a fost reprezentată de depozitul cash and carry care, pe lângă investiția în construcția propriu-zisă, a avut nevoie și de investiții paralele necesare întregului proces, ca de exemplu electrostivuitoare și mașini de transport marfă și, nu în ultimul rând, o investiție destul de mare pentru mărfurile achiziționate.
În 2020, în cadrul Paco Supermarkets s-a finalizat procesul de remodelare a ultimelor magazine, trecând în totalitate la conceptul „black market”
Implicarea în comunitate a Paco Prod Serv
Compania deține în acest moment o echipă care lucrează 40 de ore pe săptămână, beneficiază de două zile libere pe săptămână, de un salariu peste medie, o lună de concediu pe an și de patru prime obligatorii pe an. De asemenea, angajații Paco Prod Serv au posibilitatea de a accesa funcții de conducere, în funcție de performanțele și skill-urile pe care le dovedesc. În prezent, echipa este formată din 425 de angajați.
Implicată în comunitate, compania Paco Prod Serv inițiază sau colaborează cu alți inițiatori în proiecte de CSR. În prezent, compania are în derulare un parteneriat cu Biblioteca Județeană pentru organizarea unui târg de carte și lansarea cărților a câtorva personalități naționale, eveniment care va avea loc la Focșani.
De asemenea, societatea va derula un proiect de atribuire a unor cărți gratuite în toate supermarketurile Paco pentru cititorii pasionați sub sloganul: „Ia cartea asta numai dacă o citești”.
În 2020, Paco Supermarkets a închis anul cu o cifră de afaceri de 29,2 milioane de euro, în creștere cu 16,3% față de 2019
„Cu toate situațiile grele prin care am trecut, estimăm și pentru 2021 o cifră de afaceri mai mare decât a anului 2020, sperăm de două cifre, în schimb nu ne putem pronunța asupra profitului, datorită creșterilor exagerat de mari ale costului cu energia electrică și gazele naturale, lucru pe care îl vor resimți toate companiile”, a declarat, în încheiere, Dl. Feliciu Paraschiv, Director General Paco Prod Serv.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/paco-supermarkets-lanseaza-un-nou-serviciu-delivero/