Slide

Producători

PEHART GRUP

PEHART GRUP, lider în producția de hârtie tissue din România

01.05.2025

Compania se definește prin evoluție continuă, eficientizare, respect față de resursele planetei și față de oamenii care îi construiesc povestea în fiecare zi. Cu o tradiție de 188 de ani, PEHART GRUP este unul dintre cei mai mari producători de hârtie din sud-estul Europei. Compania este prezentă cu produsele sale de uz casnic și industrial în 19 țări din Europa Centrală, de Est și de Sud – Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia, Herțegovina, Muntenegru, Bulgaria, Macedonia, Ucraina, Grecia, Cipru, Israel, Rep. Moldova, Germania și Albania.

Brandurile proprii Pufina, Alint, Altessa și Sovio acoperă o gamă variată de nevoi ale consumatorilor, iar principalul diferențiator este raportul excelent între calitate și preț oferit de brandurile PEHART. Un alt aspect important este că produsele sunt gândite să acopere necesitățile unor segmente foarte diversificate de consumatori – de la cele ale unei familii, la categorii de nișă sau jucători din domeniul economic.

Întregul lanț de producție la PEHART GRUP este automatizat, iar tehnologiile pe care producătorul le utilizează, de la producători europeni de top, sunt unele dintre cele mai performante nu doar din România, ci la nivel global. În plus, investițiile din ultimii ani s-au concentrat pe soluții care să permită rularea mașinilor tissue cu costuri optimizate, productivitate ridicată și calitate de top.

20 de ani de existență a brandului Pufina

Lansarea brandului Pufina în 2005 a marcat o nouă etapă pentru companie.

„Anul acesta, Pufina, unul dintre cele mai de succes branduri românești, împlinește 20 de ani de existență. Este unul dintre cele cele mai iubite branduri de profil, creat special pentru a răspunde necesităților pieței românești. A fost lansat ca un brand cu un raport excelent calitate/preț pentru nevoile familiilor din România. În timp, a devenit cel mai popular brand al PEHART GRUP, exportat în șase țări: Bulgaria, Moldova, Serbia, Albania, Muntenegru și Grecia”, ne-a declarat dl. Ovidiu Hoza, Director Comercial PEHART GRUP.

Retehnologizarea liniilor de producție a contribuit la conceperea produsului Pufina ECO, care vine în întâmpinarea preocupării tot mai accentuate a românilor pentru un stil de viață sănătos, mai aproape de natură. Denumirea de ECO provine de la toate ingredientele care fac acest produs mai ecologic: celuloză din păduri certificate, nealbită, fără extra culoare, fără parfum, fără adezivi și cu ambalaj din plastic 100% reciclabil.

PLASTICARetehnologizarea liniilor de producție a contribuit la conceperea produsului Pufina ECO, care vine în întâmpinarea preocupării tot mai accentuate a românilor pentru un stil de viață sănătos

Produse diverse, de o calitate ridicată

Portofoliul de produse Pufina a fost diversificat constant și calitatea acestora a fost optimizată. Astfel, la finalul lui 2022, PEHART GRUP a lansat hârtia igienică umedă Pufina și șervețele faciale ambalate în cutii de carton și totodată, datorită investițiilor în tehnologiile de ultimă generație, calitatea produselor brandului a ajuns la nivel premium.

Astăzi, aproximativ 40% din toată hârtia care se vinde la raft în România este produsă de PEHART GRUP, compania având convingerea că sustenabilitatea conduce la inovație și la creșterea performanței în această industrie

„Anul acesta, sub brandul nostru vârf de lance am lansat o nouă gamă de produse, Pufina ECO. Acestea sunt mai puțin procesate și fabricate 100% din celuloză nealbită, fiind mai naturale și mai prietenoase atât cu mediul, cât și cu consumatorii. Hârtia nu este supusă unui proces de albire, este fără coloranți, fără parfum, iar straturile sunt lipite între ele cu apă, cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație Aquabond. Tubul și ambalajul Pufina ECO sunt, de asemenea, reciclabile. Concluzionând, aș spune că brandul Pufina consolidează poziția PEHART GRUP de lider al industriei de producere și procesare a produselor din hârtie pentru uz casnic din România”, explică dl. Hoza.

Produsele Pufina ECO sunt mai puțin procesate și fabricate 100% din celuloză nealbită, fiind mai naturale și mai prietenoase atât cu mediul, cât și cu consumatorii

Sustenabilitatea, o prioritate pentru PEHART GRUP

PEHART GRUP se definește prin evoluție continuă, eficientizare, respect față de resursele planetei și față de oamenii care îi construiesc povestea în fiecare zi. Își optimizează în permanență produsele și serviciile, prin crearea unui mediu sustenabil și echitabil pentru un viitor regenerabil.

Sustenabilitatea este una dintre valorile urmărite constant de PEHART GRUP, de la achiziție, până la raft. Grupul are o politică de achiziții responsabilă, cumpărând celuloză doar certificată FSC, din surse sigure. Această atestare FSC recunoscută la nivel internațional certifică faptul că celuloza achiziționată este fabricată din lemn obținut din păduri crescute special pentru producția de celuloză – din Europa, compania nefolosind lemn din România. Investițiile în tehnologii precum Aquabond sau Warm-up Contactless cresc calitatea produselor, care devin mai prietenoase cu mediul și cu pielea oamenilor.

O prezență însemnată în Europa

Investițiile în construcția fabricii din Dej, în noi linii de producție pentru role jumbo, dar și pentru hârtie igienică și prosoape de hârtie au condus la consolidarea poziției PEHART GRUP de lider al pieței din România. În această perioadă, au fost relansate brandurile proprii Pufina și Alint și a fost crescută capacitatea de producție astfel încât să satisfacă mare parte din nevoile pieței.

Investițiile în construcția fabricii din Dej, în noi linii de producție pentru role jumbo, dar și pentru hârtie igienică și prosoape de hârtie au condus la consolidarea poziției PEHART GRUP de lider al pieței din România

PEHART GRUP este deja una dintre cele mai mari companii producătoare de hârtie tissue din sud-estul Europei și unul dintre obiectivele constante ale companiei a fost expansiunea pe noi piețe europene. Compania acordă atenție necesităților clienților, cărora le oferă produse de calitate premium la un preț foarte corect – acesta este principalul avantaj al PEHART GRUP pe piețele externe. Brandurile oferă clienților ceea ce își doresc – produse la standarde ridicate, prietenoase cu mediul și cu bugetul fiecăruia.

„Succesul pe piețele externe a fost posibil și datorită colaborării excelente cu partenerii în export și cu distribuitorii din fiecare țară. Aceștia ne asigură prezența pe diferitele piețe europene și totodată vin cu experiența de retail din zonele respective, un element de dezvoltare foarte important”, mai spune Directorul Comercial.

Succesul Pehart pe piețele externe a fost posibil și datorită colaborării excelente cu partenerii în export și cu distribuitorii din fiecare țară

O companie cu o tradiție bogată

PEHART GRUP are o istorie impresionantă care începe în 1837. Prin fabrica pe care o deține la Petrești, Sebeș, istoria PEHART GRUP se împletește cu istoria fabricării hârtiei în Transilvania. În 1837, când s-a înființat la Sânpetru, lângă Sas Sebeș-Zărnești, se dorea ca fabrica să fie una dintre cele mai moderne. Funcționa în paralel cu morile de hârtie, iar sistemul său modern de operare a făcut-o celebră în epocă.

În 1873, în revista „Transilvania”, Simion Bărnuțiu vorbea despre „fabrica de papir mecanică construită după sistem nou… adică cea de la Sânt-Petru, Petreştii de azi… lângă Sas Sebeş”. În 1866, anul sosirii regelui Carol I în România, întreprinderea se retehnologizează și la sfârșitul secolului al XIX-lea este una dintre cele mai moderne din Transilvania și Ungaria. Aveau deja 230 de angajați și o producție diversificată, de circa 6.000 de tone de hârtie/an.

Prin fabrica pe care o deține la Petrești, Sebeș, istoria PEHART GRUP se împletește cu istoria fabricării hârtiei în Transilvania

În 1912, fabrica devenise deja cel mai mare producător de hârtie din țară și nu-i lipseau nici partenerii externi, din Ungaria, Bulgaria, Austria, Irlanda.

„Aș spune așadar, pornind doar de la aceste câteva exemple că tradiția și inovația fac parte din ADN-ul brandului nostru, valori care au definit profilul de companie al PEHART GRUP. Sunt standardele de performanță pe care însăși istoria noastră le-a setat și nu ne putem dezice de ele”, declară dl. Ovidiu Hoza.

Istorie îmbinată cu avans tehnologic                                               

Privind în urmă, evoluția procesului de producție de-a lungul deceniilor a fost spectaculoasă. Istoricul Simion Bărnuțiu amintea într-un articol că fabrica din Petrești folosea o noua metodă de fabricare a hârtiei: „Complicată, pusă în mișcare atât prin poterea apei curgătoare, cât și prin poterea de abor” – ceea ce, pentru finalul secolului al XIX-lea, era revoluționar.

Astăzi, la PEHART GRUP majoritatea proceselor de producție sunt automatizate. Digitalizarea simplifică mult munca, iar curând Inteligența Artificială va avea un cuvânt tot mai greu de spus. Constantă în toată istoria fabricii a fost adaptarea permanentă la nevoile pieței, din țară sau străinătate și menținerea unui standard foarte ridicat de calitate a produselor, în prezent PEHART GRUP fiind lider în producția de hârtie tissue din România.

În prezent, PEHART GRUP este lider în producția de hârtie tissue din România

„Am fost mereu concentrați pe nevoile pieței și ne-am străduit să venim în întâmpinarea consumatorilor. Și nu în ultimul rând, avem o tradiție a performanței, pe care o urmăm aproape din instinct”, afirmă Directorul Comercial PEHART GRUP.

Investiții semnificative în procesul de producție

În ultimii ani, PEHART GRUP a realizat investiții semnificative în modernizarea și retehnologizarea mașinilor pentru producția de hârtie pentru uz casnic. Obiectivele investițiilor au fost nu doar scăderea consumului de energie, ci și creșterea capacității de producție, în vederea majorării volumului exporturilor.

La finalul lui 2024 a fost livrată la Dej o mașină nouă, de ultimă generație, de șervețele foldate. Cu această linie de producție Pehart își urmărește obiectivul de a deveni lider de piață și în sectorul AfH – Away from home (produse pentru uz în afara gospodăriilor).

În 2025, compania vizează menținerea unui ritm constant al investițiilor. Pehart are în plan instalarea liniei de șervețele foldate din Dej și a unei noi linii de converting, LC7, una dintre cele mai performante de pe piață. Compania continuă procesul de modernizare a tehnologiilor de producție atât în fabrica din Petrești, cât și în cea din Dej. În acest fel, grupul se concentrează pe eficientizarea consumului de energie.

Pentru a eficientiza costurile, Pehart va instala în perioada următoare un sistem de monitorizare a tuturor punctelor de consum de gaz, curent, apă și abur din fluxul de producție și va implementa un sistem informatic care va permite companiei să ruleze mașinile tissue cu costuri mai reduse și productivitate mai ridicată.

Compania continuă procesul de modernizare a tehnologiilor de producție atât în fabrica din Petrești, cât și în cea din Dej

Eficiența producției, o prioritate

Echipa PEHART GRUP a fost întotdeauna coloana vertebrală a dezvoltării companiei. Performanțele ei s-au sprijinit pe calitatea și profesionalismul oamenilor care, generație după generație, au reușit să construiască un reper în industria românească de profil. Din perspectivă financiară, în 2023, PEHART GRUP a generat venituri de 168 de milioane de euro, cu o echipă de aproape 550 de angajaţi în toate companiile sale, continuând procesul de modernizare.

„Respectul față de cele mai noi reglementări de mediu concretizat prin trasabilitatea resurselor, eficiența producției și a utilizării materialelor și mediul de lucru sigur, plăcut pentru echipă și parteneri sunt valori ale PEHART GRUP, la fel ca și încurajarea inițiativei și spiritului antreprenorial în interiorul companiei. Aceste aspecte sunt definitorii pentru noi, fiind deja recunoscute și apreciate în piață”, a declarat, în încheiere, dl. Ovidiu Hoza, Director Comercial PEHART GRUP.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/barleta-30-de-ani-de-succes-in-domeniul-ambalajelor/