Stiri: Logistica

Înmatriculările de noi maşini trimestrul 2 din 2022

Piața auto din România evoluție 2019: Vânzările, în creștere în primul trimestru

06.05.2019

Piața auto din România evoluție 2019. Primele luni din 2019 au adus creșteri importante pe piața autoturismelor noi și a celor rulate pe plan intern, potrivit unei analize Autovit.ro, care a avut la bază datele oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Piața auto din România evoluție 2019. Creștere de 25% pe segmentul mașinilor noi

Astfel, piața mașinilor noi a urcat cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Per total, s-a ajuns la 35.836 de tranzacții. Dacia are peste o treime din piață, iar primele cinci mărci – Dacia, Renault, Ford, Skoda, Volkswagen – au peste 63% din total.

Cele mai vândute modele de autoturisme noi au fost:

  • Duster, Logan și Sandero – de la Dacia
  • Renault Clio
  • Skoda Octavia
  • Ford Focus

Și pentru tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) a fost cel mai bun prim trimestru din ultimii 10 ani, cu o medie de aproape 52.000/lună de autoturisme vândute lunar.

Piața auto din România evoluție 2019. Mașinile second-hand

Totodată, piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 9% în primul trimestru, reprezentând al treilea an consecutiv de scădere. În ceea ce privește cota de piață pe piața autoturismelor rulate, pentru prima oară, marca BMW a terminat pe locul doi, loc care era, în general, ocupat de Opel, în timp ce Volkswagen a rămas pe primul loc.

Piața auto din România evoluție 2019. Ce spun reprezentanții Autovit?

„2019 a început în forță atât pe piața mașinilor noi, cât și pe piața mașinilor second hand, unde vedem o creștere remarcabilă a tranzacțiilor pe plan intern în defavoarea importurilor. Considerăm că trend-ul pozitiv se va menține și în restul anului, chiar dacă nu la același ritm de creștere de +25% ca în primul trimestru, iar 2019 va fi cel mai bun an pentru autoturisme noi după vârful înregistrat în 2009.” a declarat Andrei Dumuța, Business Manager Autovit.ro.

Creșterile din piață s-au reflectat și pe platforma Autovit.ro. Per total, în primul trimestru din 2019, au fost publicate peste 54.000 de oferte.

Martie a fost luna în care s-au înregistrat cele multe oferte listate în platformă și, totodată, luna cu cei mai mulți cumpărători activi – peste 65.000 de persoane au contactat vânzătorii de pe Autovit.ro pentru a stabili o tranzacție.

Piața auto din România evoluție 2019. Cele mai căutate branduri

În ceea ce privește topul celor mai căutate branduri auto pe platformă, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz și Ford se află, în continuare, în topul preferințelor românilor. Spre deosebire de primul trimestru din 2018, anul acesta mărcile Audi și Ford au câștigat teren în fața BMW.

Brandurile preferate de români:

  • Volkswagen
  • Audi
  • Mercedes-Benz
  • Ford

Mașini noi vs. mașini second-hand

Piața mașinilor second-hand din import are potențial să ajungă la peste 400.000 de unități, chiar dacă scăderea procentuală va continua în următoarele luni.

Anul în curs are, de asemenea, mari șanse să fie unul record și pentru mașinile electrice, unde vânzările pot trece de 1.000 de unități.

Citește și Pădurea copiilor 2019 rezultate: Câți copaci s-au plantat?