Piata berii din Romania 2018

Câtă bere au băut românii în 2018?

10.04.2019

Piața berii din România a avut creștere moderată și în 2018, conform datelor publicate de Asociația Berarii României. Astfel, vânzările au avut o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane Hl. Per total, consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 litri.

Piața berii din România 2018. Bere fără alcool

Pe de altă arte, segmentul berilor fără alcool a raportat o creștere cu 30%.

“Este o creștere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietății tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziția românilor, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferințelor lor în materie de bere, dar și de a îi stimula să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Asociația Berarii României.

Piața berii din România 2018. Un stimul pentru economie

Producția de bere reprezintă un stimul real pentru economia țarii noastre.

Datorită caracterului său profund național, definit de producția locală în proporție de aproximativ 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura țării, sectorul berii deține o influență semnificativă în primul rând asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a peste 85.000 locuri de muncă pentru români, contribuind astfel la asigurarea traiului zilnic a familiilor acestora.

De asemenea, producția de bere generează anual contribuții importante la bugetul de stat, atât direct, cât și indirect, precum și un nivel înalt de valoare adăugată în cadrul tuturor activităților conexe.

Piața berii din România 2018. Preferințele românilor

„Preferințele românilor în materie de bere fără alcool sunt în creștere, urmând chiar trendul european de consum. Deși un segment cu o pondere mică pe piață, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creștere record în România. Acest rezultat confirmă integrarea berii în și mai multe situații de consum, românii alegând să nu renunțe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când șofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru”, a adăugat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.

Piața berii din România 2018. Date cheie

Investiții: eforturile investiționale ale membrilor Berarii României au fost constante de-a lungul timpului, doar în 2018 acestea ridicându-se la 74,5 milioane Euro. Nivelul cumulat al investiției membrilor Asociației în ultimii cincisprezece ani a atins 1,54 miliarde euro.

Contribuții la bugetul de stat: nivelul contribuțiilor anuale la bugetul statului s-a menținut la un nivel important. În 2018 acesta a atins 255 milioane euro. Nivelul contribuției cumulate a membrilor Berarii României în ultimii cincisprezece ani a depășit 3,62 miliarde euro.

Preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje: sticlă: 28,45 %, doză: 20,58 %, butoi: 3,41 %, PET: 47,57 %. Sticla și-a continuat trendul ascendent și în 2018, ponderea sa crescând în total cu 3,65 pp în ultimii patru ani. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 2,38 pp. Ambalajul PET a înregistrat în 2018 o altă scădere semnificativă, de 3,37 pp. Scăderea totală înregistrată de ambalajul PET în ultimii patru ani atingând 5,83 pp.

Piața berii din România 2018. Importuri

Importuri: în ciuda unei ușoare creșteri a importurilor pe parcursul anului 2018, de 0,07 milioane Hl, atingând un total de 0,54 milioane Hl, piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul profund național. Ponderea producției locale rămâne, așadar, la aproximativ 97% din consumul intern.

Exporturi: exporturile au crescut aproape dublu față de importuri, păstrându-și însă un nivel redus, de doar 0,54 milioane Hl.

Tipuri de bere consumate: berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93,61%. Categoria specialități, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc, a deținut o pondere de 2.25%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 2,27% din piață, iar berea fără alcool 1.87%. În ceea ce privește dinamica segmentelor, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat o creștere de 30%, pe parcursul anului 2018 față de anul anterior.

Număr producători: numărul producătorilor de bere a crescut la 56 în 2018, față de 39 anul anterior.

Citește și IT SMART Distribution, rezultate bune în anul 2018

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]
  • Albacher sărbătoreşte 10 aniAlbacher sărbătoreşte 10 ani În primăvara anului 2008, Romaqua Group a intrat pe piața berii cu brandul Albacher, produs în una dintre cele mai moderne fabrici de bere din lume la Sebeș-Lancrăm, după o rețetă tradițională germană ce […]
  • Expo Drink & Wine va avea loc în perioada 2-6 noiembrie, la RomexpoExpo Drink & Wine va avea loc în perioada 2-6 noiembrie, la Romexpo În perioada 2-6 noiembrie va avea loc, în cadrul pavilionului Central Romexpo, Expo Drink & Wine, unul dintre cele mai importante târguri în domeniul băuturilor alcoolice și non-alcoolice din România. […]
  • Piața berii s-a contractat cu 8,6%, în 2014 Volumul pieţei berii a fost de doar 14,9 milioane hectolitri în 2014, în scădere cu 8,6%, față de nivelul înregistrat anul precedent. De asemenea, nivelul consumului pe cap de locuitor a coborât la 74 litri […]

2 păreri la “Câtă bere au băut românii în 2018?

  1. Pingback: Magazin Douglas Baneasa Shopping City - deschidere | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Investigatie piata lemnului Consiliul Concurentei | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.