Cele mai mari provocări din retail în următorii ani

01.10.2019

Deși piața de retail traversează o serie de schimbări, creșterile din acest sector nu se vor tempera. În 2019, piața de retail va cunoaște o creștere de 2% la nivel european, conform datelor GfK. România se află printre țările cu cel mai mare avans, mai exact, de 7%. Se pare că și următorii ani vor aduce o creștere pe acest sector, însă și o serie de provocări. Mai exact, retailul va trebui să își crească eficiența și să își reducă costurile de operare, astfel încât să se mențină pe un trend pozitiv.

Un raport realizat de KPMG arată că retailul va cunoaște imense provocări în anii care vor urma. Printre acestea se numără schimbările demografice, creșterea prețurilor pentru materiile prime, precum și schimbările obiceiurilor de consum determinat de digitalizare și de comerțul electronic.

Piața de retail. Evoluția tehnologiei și piața de retail

De asemenea, cele mai importante schimbări în piața de retail privesc modul în care evoluează tehnologia, în principal fiind vizate dispozitivele mobile și provocările generale de diversificare a canalelor de distribuție.

Pe lângă toate acestea, propagarea extinsă a smartphone-urilor și a tabletelor va schimba modul în care consumatorii își fac cumpărăturile și cum vor comunica retailerii cu clienții.

În prezent, consumatorii pot accesa vaste cantități de informații prin intermediul telefoanelor mobile și nu au avut niciodată la dispoziție o transparență atât de mare privind produsele și prețurile lor. Dispozitivele mobile oferă, așadar, atât informații rapide cumpărătorilor, cât și noi modalități de a comunica cu clienții pentru comercianți.

Dispozitivele mobile oferă comercianților noi modalități de a comunica cu clienții

Piața de retail. Retailul online își va continua creșterea

Retailul online va continua și în următorii ani să înregistreze creșteri excepționale, însă magazinele tradiționale vor fi cele care vor crea și pe viitor legătura dintre comercianți și clienți.  Cu toate acestea, modul în care consumatorii își fac cumpărăturile se va schimba.

Așadar, pentru a continua să aibă succes este absolut esențial ca retailerii să integreze noile tehnologii în strategia lor de dezvoltare a magazinelor.

În plus, consumatorii vor deveni din ce în ce mai informați, iar retailerii vor trebui să își ajusteze produsele și modul în care le prezintă, în formate de comerț complet inovative.

Consumatorii vor deveni din ce în ce mai informați, iar retailerii vor trebui să își ajusteze produsele și formatele magazinelor

Cu toate acestea, trebuie precizat și faptul că industria de retail este cunoscută pentru flexibilitatea ei și pentru capacitatea de a se adapta la schimbare.

Cele mai importante schimbări din piața de retail

Așadar, care sunt cele mai importante schimbări care vor marca anii următori în piața de retail?

Modelul de business

Noile modele de magazine vor trebui să satisfacă nevoile în schimbare ale cumpărătorilor. Noile abordări vor trebui să vizeze dimesiunile mai reduse ale magazinelor, precum și felul în care magazinele online aferente se vor prezenta.

De asemenea, se va pune tot mai mult accentul pe modul în care vor arată magazinele și ce experiențe trăiesc clienții atunci când aleg să le viziteze.

În prezent, în medie, un magazin își schimbă înfățișarea o dată la șapte ani

Tehnologia

Noile tehnologii vor juca un rol monumental în sectorul retailului. În contextul în care oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe dispozitivele mobile, va apărea o schimbare în modul în care retailerii își vând produsele și în care oamenii vor face achiziții.

Magazinele trebuie să pună un accent deosebit pe integrarea multi-channel. Mai exact, pe modul în care se îmbină mediul online cu cel offline.

Retailerii trebuie să pună un accent deosebit pe integrarea multi-channel

Formatele magazinelor

Magazinele offline nu vor dispărea, în ciuda creșterii constante a retailului online. Deși e-commerce-ul a raportat creșteri substanțiale, la nivel mondial, acest sector deține, la ora actuală, doar 6% din totalul vânzărilor din retail.

În acest context, retailerii trebuie să se axeze pe dezvoltarea de noi formate de magazine. Doar așa ei pot să răspundă cerințelor consumatorilor.

Magazinele offline nu vor dispărea, în ciuda creșterii constante a e-commerce-ului

Sustenabilitatea

Și strategia de sustenabilitate a retailerilor a devenit, în ultima perioadă, un subiect dezbătut extrem de mult. Standardele ecologice vor deveni, pe viitor, din ce în ce mai importante. Acestea nu vizează doar magazinul, ci întregul lanț de distribuție al produselor.

Standardele ecologice vor deveni, pe viitor, din ce în ce mai importante

Așadar, deși piața de retail traversează o serie de schimbări și provocări care vor marca, în următorii ani, modul în care evoluează acest domeniu, creșterile nu se vor tempera. Motivul este simplu: retailerii dețin o capacitate de a se adapta destul de bună.

Citește și Ce centre comerciale s-au deschis în primele șase luni din 2019?

 

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Cele mai mari provocări din retail în următorii ani

  1. Pingback: Deschidere magazin online - Sfaturi utile | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.