Piata FMCG din Romania 2019

Piața FMCG din România 2019: Creștere peste media europeană

11.06.2019

Piața FMCG din România 2019. Piața bunurilor de larg consum din România a avut, în primul trimestru din 2019, o creștere de 10,4%, conform datelor Nielsen. În schimb, la nivel european, această piața a raportat un avans de doar 2,4%.

Piața FMCG din România 2019. Indicatorii macroeconomici

După o încetinire bruscă a economiei, înregistrată în multe dintre ţările europene în a doua jumătate a anului 2018, indicatorii macroeconomici arată o creştere a PIB-ului zonei euro în primul trimestru al anului 2019 cu 1,2%. Volumul vânzărilor, însă, a înregistrat o evoluţie negativă (-0,5%), în intervalul de referinţă, urmând tendinţa perioadei din T4 al anului anterior (-0,3%), potrivit studiului Nielsen.

Dintre pieţele mature, numai Spania reuşeşte să treacă de media europeană ca ritm de creştere. De asemenea, majoritatea ţărilor din Europa Centrală şi de Est depăşeşte acest prag.

Piața FMCG din România 2019. Inflația

Pe majoritatea pieţelor europene se observă un efect semnificativ al inflaţiei (creştere de 1,7%) asupra vânzărilor de FMCG, iar creşterea preţurilor impactează cumpărăturile.

Astfel, consumatorii cumpără de fapt cu 0,5% mai puţine unităţi de produse, dar plătesc cu 2,9% mai mult pe unitate de produs, comparativ cu acelaşi trimestru din 2018.

Piața FMCG din România 2019. Cea mai mare creștere

Turcia continuă să înregistreze cea mai mare creştere anuală a încasărilor (+20%), dar contribuţia este datorată exclusiv inflaţiei, deoarece volumul este la un nivel negativ (-5%) în T1 din 2019, comparativ cu perioada anterioară.

Alte ţări care au înregistrat niveluri de creştere semnificative sunt:

  • Ungaria (+6,6%)
  • Grecia (+4,9%)
  • Rusia (+4,4%)
  • Polonia (+4,3%)
  • Serbia (+3,8%).

Piața FMCG din România 2019. România

Țara noastră se plasează printre ţările cu creşterea cea mai mare dintre cele 28 de state europene, cu un salt de 10,4%.

În comparaţie cu media europeană, România a înregistrat creşteri mai mari atât în ceea ce priveşte preţurile plătite (+3,3%), cât şi la volumele cumpărate (+7,1%).

Piața FMCG din România 2019. Cel mai redus avans

Irlanda a înregistrat cea mai redusă creştere din Europa, de minus 1,2%, iar dintre cele cinci mari pieţe din Europa de Vest, Spania înregistrează un ritm de creştere de 3,6%, urmată de Franţa şi Marea Britanie (+2,1%, respectiv +1%). În acelaşi timp, Irlanda, Italia şi Germania au înregistrat scăderi de 1,2%, 0,3%, respectiv 0,9%.

Citește și CEC Bank a avut, în 2018, cea mai bună performanță financiară din ultimii 11 ani

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Piața FMCG din România 2019: Creștere peste media europeană

  1. Pingback: Alimente care stimuleaza memoria | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.