În 2018, piața telecom din România a înregistrat o creștere ușoară, de 1%. Per total, sectorul a ajuns la 16 miliarde de lei din punctul de vedere al veniturilor obținute de furnizori. Per total, industria deține o pondere de 1,7% din PIB-ul României.
Piața telecom din România. Fiecare român a generat un venit lunar de 70 de lei
”În medie, fiecare român a generat un venit lunar de aproape 70 de lei pentru companiile care furnizează servicii de comunicații electronice, mai mare cu aproape 2% față de media din 2017. Trăgând linie de Ziua Comunicațiilor, putem spune că în România avem o piață de telecomunicații concurențială și sănătoasă, cu venituri în creștere de la un an la altul, care absoarbe tendințele mondiale în ce privește implementarea celor mai noi tehnologii”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Piața telecom din România. Veniturile obținute din furnizarea de rețele și servicii
Veniturile totale obținute din furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice au ajuns la 16,1 miliarde de lei, în creștere cu 1,3%. Exprimată în euro, valoarea pieței de comunicații electronice a fost de 3,5 miliarde de euro în 2018.
Calculat per locuitor, venitul mediu lunar generat în sectorul telecom a fost de 69 lei în 2018, cu 2% mai mare față de media din 2017, în timp ce venitul mediu lunar per gospodărie a fost de 179 de lei, în creștere anuală cu 1,3%.
Piața telecom din România. Categorii de venituri
Evoluția diferitelor categorii de venituri reflectă preferințele utilizatorilor finali, astfel că veniturile din piața de internet, fix și mobil, au avut cea mai bună evoluție, crescând anual cu 12% (până la 4,8 miliarde de lei), în timp ce veniturile din telefonie fixă au ajuns la numai 1,5 miliarde lei, în scădere cu 10% față de 2017. Veniturile din servicii de retransmisie TV au crescut cu 0,4%, până la 2,1 miliarde de lei, iar cele din telefonie mobilă au scăzut cu 3,4%, fiind în valoare de 6,5 miliarde lei.
Piața telecom din România. Telefonia mobilă
Cu toate că cele mai însemnate venituri sunt generate, în continuare, de telefonia mobilă, ponderea acestora în totalul veniturilor din rețele și servicii de comunicații electronice scade cu 2 p.p, ajungând la 40%, în timp ce internetul mobil și fix câștigă tot mai mult teren de la un an la altul, ajungând să dețină o pondere de 30%, valoare în creștere cu 3 p.p față de anul 2017.
În funcție de veniturile obținute în 2018, liderul pieței avea o cotă de piață de 27%. Principalul competitor al liderului avea o cotă de 24%, următorul competitor 21%. Ceilalți furnizori dețin 28% din piață.
Citește și Finanțări pentru antreprenori. Anunțul făcut de Patria Bank
Pingback: Mihaela Mitroi se alatura EY Romania | Jurnalul de Afaceri
Pingback: Revista presei - stiri afaceri - Piața telecom din România a ajuns la 16 miliarde de lei, în 2018