Promovarea produselor traditionale romanesti

Finanțări pentru promovarea produselor tradiționale românești

15.03.2019

Promovarea produselor tradiționale românești. Ministerul Agriculturii anunță noi oportunități de finanțare pentru promovarea produselor tradiționale românești. Instituția a anunțat că este implicată permanent în promovarea produselor agroalimentare românești. În acest sens, MADR se află în dialog permanent cu reprezentanții formelor asociative din sectorul agroalimentar.

Promovarea produselor tradiționale românești. Un grup de lucru

Prin urmare, în urma solicitării Federației Naționale a Producătorilor de Produse Tradiționale (FNPPT), la sediul MADR, s-a întrunit un grup de lucru care a avut ca subiect modalitățile de finanțare pentru îmbunătățirea competitivității prin intermediul schemelor de calitate, al creșterii valorii adăugate a produselor agricole și promovarea acestora pe piețele locale, în cadrul circuitelor scurte de aprovizionare.

La eveniment au participat Secretarul de stat Gabriela Teodora Gheniu, reprezentanți din partea Autorității de Management pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală (AM PNDR), reprezentanți ai Direcției Generale Politici în Industrie Alimentară și Comerț (DGPIAC) precum și reprezentanți ai Federației Naționale a Producătorilor de Produse Tradiționale din România, operatori economici, specialiști din cadrul Direcțiilor Agricole Județene.

Promovarea produselor tradiționale românești. Măsuri de finanțare

Reprezentanții AM PNDR au vorbit despre oportunitățile de finanțare și măsurile ce pot fi accesate în vederea promovării produselor tradiționale românești, respectiv submăsurile 16.4 și 16.4a – Sprijin acordat pentru cooperare orizontală şi verticală între actorii din lanțul de aprovizionare.

Scopul acestor submăsuri este de a promova cooperarea între actorii locali, în scopul comercializării produselor agroalimentare prin intermediul lanțurilor scurte.

Aceste submăsuri au la bază sprijinirea parteneriatelor constituite din minimum un fermier sau un grup de producători / o cooperativă care activează în sectorul agricol și minimum un partener din categorii precum:

  • microîntreprinderi și întreprinderi mici
  • organizații neguvernamentale
  • consilii locale
  • unități școlare
  • unități sanitare
  • unități de agrement
  • unități de alimentație publică
  • fermieri (persoane fizice sau entități organizate juridic).

În cadrul parteneriatului pot fi incluse și alte entități relevante, cum ar fi institute și stațiuni de cercetare.

Promovarea produselor tradiționale românești. FPA, ÎI și IF

Un lucru foarte important de reținut este acela că liderul de proiect trebuie să fie o entitate legal constituită. Aici sunt incluse și PFA, II sau IF.

De asemenea, au fost prezentate cheltuielile eligibile respectiv studii/planuri, costuri de funcționare a cooperării, costuri directe ale proiectelor specifice corelate cu planul proiectului, costuri de promovare.

Promovarea produselor tradiționale românești. Finanțarea maximă

Finanțarea maximă de care poate beneficia un aplicant al sprijinului este de 100.000 de euro.

Reprezentații AM PNDR și DG PIAC au prezentat acestă măsură ca fiind un instrument benefic pentru micii fermieri în vederea accesului pe piață și crearea lanțului scurt alimentar venind astfel în sprijinul inițiativei propuse de Federația Națională a Producătorilor de Produse Tradiționale.

Astfel, prin submăsura 16.4 „Sprijin pentru cooperarea orizontală și verticală între actorii din lanțul de aprovizionare” au fost lansate 4 sesiuni de depunere proiecte, cu o alocare de 15,6 mil. Euro.

Numărul de proiecte depuse este de 124. Dintre acestea au fost selectate 60 în valoare de 5,7 mil. Euro, iar cele contractate sunt 49 proiecte în valoare de 4,6 mil. Euro.

În ceea ce privește sM 16.4a „Sprijin pentru cooperarea orizontală și verticală între actorii din lanțul de aprovizionare”, au fost lansate trei sesiuni de depunere proiecte cu o alocare de 14,2 mil. Euro. Numărul de proiecte depuse este de 36, din care selectate au fost 22 proiecte în valoare de 2,1 mil. euro, iar contractate sunt 19 proiecte în valoare de 1,8 mil. Euro.

La ora actuală, mai este deschisă o sesiune până pe 30.04.2019 în valoare de aproximativ 11 milioane de euro atât pentru sM 16.4 cât și pentru sM 16.4a.

Citește și Uniunea piețelor de capital: Acord provizoriu, la nivel european

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Finanțări pentru promovarea produselor tradiționale românești

  1. Pingback: Business Evolution 2019 - Targu-Mures, 10 aprilie | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Piata constructiilor 2019 - Scadere in ianuarie | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.