Rezultate financiare MOL 2019

Rezultate financiare bune pentru grupul MOL, în 2018

24.02.2019

Rezultate financiare bune pentru grupul MOL, în 2018. Astfel, rezultatul operațional EBITDA înregistrat a crescut cu 10%, depășind ținta actualizată pentru 2018. În același timp, segmentele Upstream și Consumer Services au continuat să își majoreze semnificativ contribuțiile. În plus, o performanță internă solidă pe segmentul Downstream a compensat parţial marjele mai reduse.

Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) a avansat cu 16% în ultimul trimestru, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, generând o valoare EBITDA de 2,69 miliarde USD pentru 2018. Aceasta reprezintă o creștere de 10%. Nivelul este semnificativ mai mare comparativ cu ținta stabilită.

Rezultate financiare MOL în 2018. Flux de numerar puternic

Grupul a continuat să genereze un flux de numerar puternic, de 1,4 miliarde USD. Segmentul Upstream a adus aproape 70% din această sumă.

Rezultate financiare MOL în 2018. Upstream

Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream a avut cea mai mare contribuție în cadrul grupului în 2018. Mai exact, este vorba de 1,269 miliarde USD. Aceasta reprezintă o creștere de 49%, pe fondul unui preț mai mare la țiței și gaze naturale și a contribuției barililor cu marjă crescută rezultați din perimetrul Catcher din Marea Britanie.

Rezultate financiare MOL în 2018. Downstream

Totodată, rezultatul operațional al segmentului Downstream a fost de 995 de milioane. Scăderea de 16% a fost cauzată în principal de nivelul mai scăzut de rafinare și marjelor semnificativ mai reduse din petrochimie.

”Performanța internă mai solidă – livrarea cu succes a unor îmbunătățiri ale eficienței programului DS 2022 în valoare de 110 milioane USD – și volumele mai mari au putut compensa doar parțial marjele mai reduse, a mai anunțat compania.

Rezultate financiare MOL în 2018. Consumer Services

În plus, rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services și-a continuat creșterea de două cifre. Acesta a atins noi recorduri absolute. În 2018, rezultatul EBITDA a fost de 423 milioane USD. Nivelul este în creștere cu 18% față de anul precedent. Avansul a venit pe fondul expansiunii dinamice a marjei non-fuel și susținut de tendințele sănătoase ale pieței de carburant. Marja non-fuel per stație a crescut în medie cu 15% anual, în ultimii 4 ani.

Rezultate financiare MOL în 2018. Gas Midstream

În schimb, segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 189 milioane USD în 2018, cu 15% sub nivelul anului precedent, pe fondul schimbărilor tarifare și a creșterii costului energiei.

“2018 a reprezentat încă un an cu rezultate foarte solide, cu cel mai mare rezultat EBITDA din ultimii 7 ani, și a fost de asemenea un an de continuă transformare, incluzând decizia finală de investiții privind proiectul poliol. Segmentul Upstream a generat un flux de numerar liber de aproape 1 miliard USD și și-a majorat nivelul de producție, segmentul Downstream a avut o profitabilitate solidă, în pofida marjelor mai scăzute din rafinare și petchem și a obținut o îmbunătățire considerabilă a eficienței, în timp ce segmentul Consumer Services și-a menținut ritmul de creștere de două cifre și a lansat noi servicii inovative. Avem un fundament solid – rezultate robuste, pe fondul mai multor ani cu un flux de numerar puternic, un model de afaceri integrat, solid și o echipă talentată și devotată – pe baza căruia să privim la 2019 cu optimism”, a spus Zsolt Hernádi, Chairman-CEO.

Rezultate financiare MOL în 2018.  Vânzările din România

Vânzările retail de carburant din România s-au menţinut la nivelul solid înregistrat în 2017. Vânzările retail de motorină au înregistrat o uşoară creştere în 2018 (de 1%), în timp ce vânzările de benzină s-au situat uşor sub nivelul anului precedent.

Citește și Sierra Quadrant cere schimbarea administratorului judiciar al RADET

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Rezultate financiare bune pentru grupul MOL, în 2018

  1. Pingback: Promovarea produselor agroalimentare | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Revista presei - stiri afaceri - 12,5 milioane euro pentru promovarea produselor agroalimentare

Comentariile nu sunt permise.