Rezultate hoteluri Romania 2020

Rezultate negative record pentru hotelurile din România

05.08.2020

Rezultate hoteluri România 2020. Hotelurile din ţara noastră înregistrează rezultate negative record, pe măsură ce pandemia de coronavirus și restricțiile guvernamentale au prăbușit cererea din partea turiștilor străini. Cushman & Wakefield, în parteneriat cu Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), a lansat un sondaj care vizează hotelierii români pentru a analiza impactul pandemiei asupra industriei hoteliere. Sondajul explică modul în care afacerile au fost afectate din cauza pandemiei. De asemenea, cercetarea identifică factorii critici dominanți din criză.

Rezultate hoteluri România 2020. O criză fără precedent

Primele cazuri de coronavirus în ţara noastră au fost anunțate pe 26 februarie 2020, iar Guvernul a implementat o stare de urgență începând cu 14 martie și a restricționat toate călătoriile internaționale. Cu toate că așteptările inițiale pentru 2020 erau promițătoare, datele din 2019 indicând o creștere de 5% a înnoptărilor față de 2018, situația generată de COVID-19 și restricțiile adoptate de Guvern au cauzat o criză fără precedent în industria hotelieră.

Rezultate hoteluri România 2020. Lupta pentru supravieţuire

Luând în considerare condițiile actuale ale pieței și sprijinul guvernamental limitat, 80% dintre hotelieri afirmă că afacerea lor nu va putea supraviețui mai mult de 4 luni din punct de vedere financiar.

„Considerând că sondajul a fost realizat între lunile aprilie și mai, iar cererea nu a revenit încă, pragul de supraviețuire pentru majoritatea hotelurilor va fi atins în luna august. Deși hotelierii au pus in aplicare eforturi semnificative pentru a reduce costurile de operare, o intervenție guvernamentală este necesară în mod urgent pentru a proteja forța de muncă din industria hotelieră”, conform studiului.

Rezultate hoteluri România 2020. Reducerea cheltuielilor

La fel ca în alte țări din Europa Centrală şi de Est, hotelurile din România au fost nevoite să își schimbe prioritățile, concentrându-se pe:

  • reducerea cheltuielilor operaționale
  • reducerea costurilor de promovare și marketing
  • gestionarea fluxului de anulări ale rezervărilor

Resurse umane

Din perspectiva resurselor umane, 80% dintre respondenți au apelat la schema de șomaj tehnic subvenționată de Guvern pentru a contracara efectele crizei Covid-19. În general, hotelierii români au luat măsuri de reducere a efectivului de salariați peste media din CEE, reducând personalul cu 29%, în comparație cu o medie de 24% în CEE. În ciuda faptului că granițele Uniunii Europene s-au redeschis de la 1 iunie, ca urmare a rezultatelor din primul semestru din 2020 sunt preconizate reduceri suplimentare de personal de aproximativ 38%.

Rezultate hoteluri România 2020. Nemulţumiri

Respondenții hotelieri români au exprimat cel mai mare nivel de nemulțumire comparativ cu celelalte țări din CEE, 85% dintre aceștia considerând că informațiile comunicate de autorități au fost neclare. Deși gradul de satisfacție față de sprijinul guvernamental este relativ scăzut, s-a înregistrat un nivel mai mare decât în celelalte țări din Europa Centrală şi de Est, cu 15% din hotelieri satisfăcuți, în comparație cu 10% în celelalte țări.

Citeşte şi Restructurare ROMAERO. Anunţ important

 

 

Citiți și despre: