Rezultate Sphera Franchise Group 2020. Deținătorul companiilor care operează brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România şi-a îmbunătăţit estimarea privind bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2020. Rezultatele vor fi mai bune, ca urmare a măsurilor adoptate ca răspuns la pandemia COVID-19 și a restricțiilor impuse de autorități privind activitatea restaurantelor.
Rezultate Sphera Franchise Group 2020. EBITDA
Aşadar, dacă EBITDA inițială fusese estimată având o pierdere de 11,3 milioane RON, în scădere cu 111,7% față de 96 milioane RON, valoarea înregistrată în 2019, prognozele actualizate indică o evoluție pozițivă la 26,5 milioane RON, în scădere cu numai 72,4% față de rezultatul anului 2019, potrivit unui comunicat.
Vânzări
Vânzările estimate sunt de 669,7 milioane RON față de 537 milioane RON cât au fost inițial estimate în mai, și cu 29,9% în scădere față de rezultatul anului 2019 când acestea au înregistrat 954,7 milioane RON. Prognoza privind marja brută din restaurante înregistrează o evoluție pozitivă de la 353,8 milioane RON din bugetul inițial, la 448 milioane RON, în timp ce prognoza privind profitul din exploatare se dublează față de estimarea din luna mai de la 34,3 milioane RON la 72,7 milioane RON.
Fluxul de numerar securizat de companie este unul solid. Astfel, la 30 iunie 2020, numerarul consolidat și echivalentele de numerar ale Grupului atingeau 80,906 milioane lei.
Rezultate Sphera Franchise Group 2020. O perioadă extrem de dificilă
„A fost o perioadă extrem de dificilă, plină de incertitudini pentru industria HoReCa, unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemie. Prognozele actuale cu mult îmbunătățite față de estimările inițiale, arată efortul depus de conducerea companiei pentru minimizarea impactului asupra rezultatelor financiare și totodată responsabilitatea față de acționari, clienți și angajați,” a declarat Călin Ionescu, Directorul General al Sphera.
Rezultate Sphera Franchise Group 2020. Noi canale de vânzare
Grupul a reușit să atenueze impactul măsurilor de control asupra răspândirii pandemiei concentrându-se pe dezvoltarea unor noi canale de vânzare, cum ar fi:
- colaborarea cu agregatorii de comenzi online
- promovarea canalelor Delivery și Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru și Pizza Hut Delivery.
Rezultate Sphera Franchise Group 2020. Parteneriate
De asemenea, compania a încheiat până în prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online. Totodată, costurile și meniurile au fost optimizate, fluxurile de clienți și de producție au fost analizate și reorganizate.
Compania a continuat, de asemenea, să implementeze planul pentru deschiderea de noi restaurante.
Citeşte şi Eşalonarea datoriilor restante. Decizia luată de Guvern