Agricultura

RWA

RWA Raiffeisen Agro România, un partener adevărat al fermierilor

01.02.2022

Grupul oferă o gamă de produse și servicii dedicate domeniului agricol, de la input-uri pentru agricultură, precum semințe, îngrășăminte și pesticide, la trading cu cereale și oleaginoase. RWA Raiffeisen Agro România este filiala prin care grupul pătrunde pe piaţa agricolă din România, aducând cu sine experienţa şi seriozitatea dobândite pe plan internaţional, pentru a oferi soluţii agricole moderne, viabile şi durabile fermierilor din România. Apartenența la un grup internațional a adus cu sine și o serie de avantaje. Astfel, principalul avantaj vine din misiunea pe care și-a asumat-o încă de la înființare: RWA este organizația cooperativelor de fermieri, care face afaceri pentru beneficiul cooperativelor, deci al fermierilor. Această abordare a businessului poziționează RWA Raiffeisen Agro România ca partener pentru fermierul român și nu ca un simplu furnizor/cumpărător.

RWA devine astfel partenerul de încredere al fermierilor din țară, cu o gamă de produse și servicii dedicate domeniului agricol, de la input-uri pentru agricultură, precum semințe, îngrășăminte și pesticide, la trading cu cereale și oleaginoase.

RWA devine astfel partenerul de încredere al fermierilor din țară, cu o gamă complexă de produse și servicii dedicate domeniului agricol

RWA Raiffeisen Agro România își desfășoară activitatea pe două linii la fel de importante: vânzarea de inputuri agricole – îngrășăminte, semințe, pesticide, foliare – și achiziția de recolte. La aceasta din urmă, se adaugă un serviciu complementar– preluarea și depozitarea cerealelor.

În prezent, capacitatea de depozitare, cereale este de 25 de mii tone la Căzănești/Ialomița, 20 de mii tone la Balaci/Teleorman și 30 de mii tone la Orțișoara/Timiș.

„Cu o așa apartenență, suntem apreciați în piață ca o firmă puternică ce are capacitatea de a derula afaceri de orice valoare. Și, nu în ultimul rând, putem spune că asocierea cu firma din grup ce activează în domeniul bancar, Raiffeisen Bank, ne aduce avantajul de a fi priviți ca firmă ce oferă siguranță în afaceri”, ne-a declarat dl. George  Pârvu, Marketing & Development Manager RWA Raiffeisen Agro România

Produse marca G-SEED

Experiența RWA, dobândită în relația cu fermierii din cooperativele austriece, a scos la iveală faptul că societatea trebuie să ofere o gamă proprie de produse care să includă sortimente cu calități deosebite și să răspundă cerințelor pieței.

Genetica sub marca G-Seed este o opțiune modernă de care beneficiază clienții RWA. Rețeaua de testare RWA cuprinde peste 50.000 de microparcele în întreaga Europă și acoperă diferite zone de climat. Acest lucru permite o selecție strictă a produselor, cu propunere de intrare în portofoliu doar a acelor semințe care se adaptează mai bine, au producție stabilă și superioară mediei.

RWA oferă fermierilor români șansa de a avea acces la genetica sub marca G-SEED

„Avantajul produselor RWA este că dau rezultate bune în cele mai diverse condiții. În ferme, fiecare parcelă are un specific anume, diferit de ce a fost în anul anterior, diferit de ce se estimează la început, la semănat. Acest specific va determina dacă cultura este profitabilă sau nu. Clienții care aleg genetica G-Seed și fertilizarea foliară cu Mega Grow au siguranța că vor obține un  randament mulțumitor”, continuă dl. George  Pârvu.

Aplicația FarmHedge

În campania de primăvara 2022, RWA vine cu o nouă formă de comunicare cu fermierii din România: magazinul online FarmHedge. Este o aplicație simplă, disponibilă pe toate tipurile de telefon, ce permite utilizatorilor să cumpere produsele prin emiterea de comenzi online.

Aplicația FarmHedge este o fereastră deschisă către toți fermierii din România. Permite clienților din orice colț al țării să inițieze contact cu un minim de efort. Aplicația se adresează în special acelor fermieri care preferă să cunoască produsele prin descrierile disponibile pe site, să citească detaliile în liniște, să facă o analiză proprie și apoi la achiziție să beneficieze de avantajele de a fi partener RWA: prețuri speciale – reduse în funcție de modalitatea de plată; posibilitatea de a cumpără  pe credit – cu plata la recoltă; obținerea de detalii suplimentare, recomandări prin email, telefon.

FarmHedge, magazinul online de la RWA, este forma modernă de a comanda inputuri agricole. În lunile februarie și martie 2022 vor fi disponibile semințe de porumb marca G Seed și fertilizanții foliari MegaGrow.

Un portofoliu de produse îmbunătățit constant

Dacă până în 2016, activitatea RWA în România era concentrată în zona de Vest a țării, începând din 2017, activitatea se extinde şi în zona de Sud a României. În fiecare an, compania și-a îmbunătățit și completat portofoliul de produse, a dezvoltat brand-uri proprii de îngrășăminte foliare și de semințe de porumb, floarea soarelui, cereale păioase.

Prezența RWA cu agenți în teren este dirijată de capacitatea de a servi eficient clienții din zona respectivă. Echipa de vânzări RWA numără astăzi 13 colegi care activează în zonele agricole unde sunt silozurile proprii: în Banat, siloz Orțișoara, în partea de Est a Olteniei –siloz Balaci – și în Muntenia, Dobrogea, zonă deservită de silozul Căzănești.

În fiecare an, compania și-a îmbunătățit și completat portofoliul de produse, a dezvoltat brand-uri proprii de îngrășăminte foliare și de semințe de porumb, floarea soarelui, cereale păioase

Alături de fermierii din România, RWA Raiffeisen Agro România şi-a luat angajamentul unor parteneriate de durată pentru dezvoltarea agriculturii din România, în condițiile în care, având un potenţial deosebit al resurselor naturale, România va necesita proiecte locale durabile şi sustenabile, bine gândite, pe termen lung.

„Acesta este și unul dintre motivele pentru care întreaga echipă este atent implicată în fiecare proiect, de la sfaturi şi sugestii pentru achiţionarea produselor necesare, la consultanţă de specialitate în vederea obţinerii celor mai bune rezultate în agricultură”, precizează dl. Bogdan Radu, CEO RWA Raiffeisen Agro România.

Jurnalul de Afaceri: Care este, din perspectiva RWA Raiffeisen Agro România, rețeta succesului în domeniul agribusiness-ului?

Radu Bogdan, CEO CEO RWA Raiffeisen Agro România: Pentru a răspunde la această întrebare, trebuie să amintim faptul că RWA își bazează activitatea pe fermieri și pe nevoile acestora, în speță pe clienții finali. Business-ul nostru principal este să furnizăm servicii, dar și produse direct fermierilor și procesatorilor locali din regiunea respectivă. Am putea spune că suntem mai mult o companie regională și că ne axăm mai mult pe specificul local.

Ne place să credem că până la urmă transparența este rețeta succesului, indiferent de industria în care activezi sau de business-ul pe care îl conduci. Transparența este acel ingredient care stă la baza oricărei relații de succes. Ne dorim mai presus de orice să fim utili clienților. Pe partea de inputuri, ne dorim să stabilim aceleași relații de afaceri bazate pe transparență, în fiecare etapă a colaborării, de la factura fiscală și până la marfa livrată, întrucât rolul nostru este acela de a facilita tranziția produselor către fermieri, în condiții de eficiență maximă în ceea ce privește lanțul de aprovizionare.

Prin urmare, rețeta succesului RWA se bazează pe trei componente esențiale: sprijinul acordat direct fermierilor, ajustarea ofertei în funcție de specificul local și un maxim de transparență în colaborare.

J.A.: În ce măsură a contribuit experiența de peste 100 de ani a grupului la activitatea desfășurată pe teritoriul României?

R.B.: În ultimii cinci-șase ani de activitate în România, am ales să păstrăm o bază de clienți compactă și nu neapărat să ne extindem, ținând cont și de dezvoltarea companiei dintr-un anumit moment și de resursele disponibile. Ne-am dorit să urmăm o strategie gândită pas cu pas, astfel încât să putem clădi o afacere de succes, cu baze solide. Aceasta este o lecție pe care am învățat-o de la organizația mamă, care a ajuns la nivelul actual în 150 de ani de activitate. Pentru organizația-mamă, principalele valori sunt reprezentate de solidaritate, o viziune de viitor clară și precisă, ancorare optimă în realitate și diversitate. Prin diversitate vrem să spunem că suntem de părere că și agricultura trebuie să învețe să se diversifice. În momentul de față, există numeroase domenii conexe ale agriculturii în care fermierii se pot implica și își pot diversifica activitățile, astfel încât să își asigure un grad mai mare de independență față de factori precum condițiile meteo, subvenții, legislație.

J.A.: Care este situația actuală a segmentului BIO în România și care preconizați că va fi evoluția acestui sector în perioada următoare, în România, dar și peste hotare?

R.B.: Am putea spune că piața Bio are cel mai mare potențial din Uniunea Europeană, în cazul în care am privi oarecum superficial acest sector de activitate. Momentan însă situația stă un pic diferit. La o examinare mai atentă, se poate observa că există multe provocări în ceea ce privește legislația, normele de aplicare și de implementare, disponibilitatea produselor, factori care influențează major activitatea fermierilor. În plus, partea de suport oferită de autorități, ar trebui să acopere aceste lacune și să permită o tranziție cât mai facilă pentru fermieri către agricultura bio.

Potențialul însă este major, în condițiile în care în 2021 am putut observa un interes din ce în ce mai crescut al clienților către agricultura bio. Cei mai mulți dintre cei care activează în acest sector sunt însă într-o fază a încercărilor. Știm că este o perioadă de tranziție și oferim fermierilor tot suportul necesar pentru a face agricultura BIO cunoscută, înțeleasă și mai ales, practicată cu succes.

J.A.: Cum ajută RWA Raiffeisen Agro România la educarea și formarea profesioniștilor din domeniul agricol și ce metode veți folosi în continuare pentru a mări sfera informațiilor disponibile?

R.B.: În 2019 am avut prima discuție internă legată de un proiect bio în România, care să acopere evident și furnizarea de inputuri bio și comerțul cu produse bio. Din acest motiv, RWA a pus la dispoziție o companie din grup denumită BioHelp International, care a avut rolul de a face cunoscute cu adevărat provocările acestui domeniu de activitate, dar și oportunitățile și soluțiile oferite celor interesați cu adevărat de acest domeniu. Mai mult, oamenii trebuie să înțeleagă că o agricultură bio nu înseamnă neapărat un câștig mai mare, înseamnă un efort mai mare, pentru o perioadă îndelungată, presupune respectarea anumitor norme și formare și educare continuă. Din punctul nostru de vedere, fermierul Bio are o anumită tipologie – este un om pasionat, care vrea să încerce lucruri, să descopere noi soluții la provocări, să inoveze. Este important ca agricultura bio să fie practicată de astfel de oameni, întrucât cei care au un interes pe termen scurt, cel mai probabil nu vor supraviețui în acest domeniu de activitate sau nu se vor dezvolta suficient.

Prin urmare, agricultura bio reprezintă un domeniu cu potențial imens, chiar dacă se află încă la început în România. Însă, ca în orice domeniu aflat la început, este necesar ca oamenii să se informeze constant, să beneficieze de suport din partea unor companii cu experiență, dar și de soluții adaptate mediului local și regional, astfel încât rezultatul să fie o agricultură practicată cu succes, o stare de sănătate mai bună pentru oameni și pentru mediu, dar și o moștenire demnă de generațiile următoare.

BIOHELP International

În 2016, RWA a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al companiei BIOHELP, vizând intrarea pe  piața inputurilor pentru agricultura ecologică. În 2019, RWA a decis să extindă operațiunile comerciale ale companiei BIOHELP și în exteriorul Austriei, ceea ce a dus la apariția companiei BIOHELP International. Activitatea companiei nou-înființate s-a bazat pe experiența de mai mult de 30 de ani în acest domeniu de activitate, putându-se afirma faptul că BIOHELP deține în acest moment, cea mai extinsă bază de cunoștințe în domeniul agriculturii ecologice din România.

Directivele Uniunii Europene urmăresc ca suprafețele bio să aibă o pondere de peste 25% din suprafața totală a terenurilor cultivate, iar în viitor acordarea subvențiilor și a fondurilor europene va fi condiționată de adoptarea măsurilor „verzi” în ferme.

„Este necesar, prin urmare, să avem în vedere folosirea unor tehnici mai puțin agresive de prelucrare și cultivare a terenurilor, în condițiile în care cultivarea lor intensivă sau fertilizarea irațională a avut ca efect degradarea acestora. Astfel, BIOHELP depune eforturi pentru a promova tehnologii de cultură și produse care să permită menținerea habitatului natural pentru următoarele generații. Trebuie să ne gândim la viitor. Contextul legislativ ne orientează activitatea către acest domeniu al agriculturii” mai spune dl. Mădălin Prințipu, Manager Național de Vânzări în cadrul BIOHELP International.

În plus, se poate observa o creștere a preferințelor consumatorilor pentru produsele bio, în condițiile în care peste 50% din populația Uniunii Europene recunoaște eticheta produselor ecologice și aleg să cumpere produse mai sănătoase, fiind interesați de un stil de viață diferit.

Cu toate acestea, în România există diferențe destul de mari, comparativ cu alte regiuni, în ceea ce privește bugetul alocat de consumatori pentru produsele ecologice. Dar avem un trend ascendent. Oamenii își doresc să facă alegeri care să protejeze natura și să mănânce mai sănătos. Acest fapt contribuie direct la dezvoltarea agriculturii ecologice.

Tranziția către agricultura ecologică

În această tranziție către agricultura ecologică, din punctul de vedere al BIOHELP International, agricultorii sunt în prezent prinși cumva la mijloc. Pe de o parte sunt obligați să facă trecerea către acest tip de agricultură, pe o pondere importantă din suprafața cultivată, unde știu că nu vor obține aceleași recolte din punct de vedere cantitativ. Pe de altă parte, cererea de produse ecologice este încă volatilă, oricând consumatorul se poate muta către produsul convențional. Astfel lipsește siguranța unor venituri stabile.

Compania intervine pentru a-i ajuta pe fermieri prin experiența deținută, facilitând tranziția și oferind o gamă largă  de soluții pentru problemele cu care se confruntă.

În plus, BIOHELP International se află în permanență aproape de fermieri, pentru a le cunoaște în detaliu problemele cu care se confruntă, astfel încât să se poată adapta realităților din teren.

În prezent, compania BIOHELP International se află în al doilea an de activitate intensă.

„Am început conturarea portofoliului de produse prin introducerea unei game de îngrășăminte organice peletizate și, treptat, am dezvoltat segmentul de protecție a plantelor (insecticide, fungicide) și segmentul de semințe. În momentul de față, oferim soluții pentru toată gama de culturi – de la culturi de câmp la cele speciale. În următorii ani vom avea mult de muncă în ceea ce privește informarea fermierilor și educarea acestora, însă prin sprijinul acordat de compania mamă RWA, dublat de o susținere financiară pe măsură, vom reuși cu siguranță  să dezvoltăm agricultura ecologică din România”, este de părere dl. Prințipu.

Ziua Porumbului

La Ziua Porumbului, desfășurată la Orezu, Jud. Ialomița, eveniment la care au participat cele mai importante companii care au ca domeniu de activitate agribusiness-ul, RWA Raiffeisen Agro România și-a prezentat rezultatele obținute de portofoliul de hibrizi de porumb selecționați. Astfel, RWA Raiffeisen Agro a construit un portofoliu de hibrizi de porumb care acoperă cele mai importante grupe de maturitate. Cei care au participat la Ziua Porumbului au putut vedea rezultatele oferite de 6 hibrizi RWA, poziționați între 310-490 FAO.

„Avem rezultate foarte bune la hibridul Persic, care este un hibrid semitardiv și are un rezultat de producție aici de aproape 12 tone pe hectar. De asemenea, dintr-o grupă apropiată avem hibridul Lampard, care prezintă și o caracteristică foarte importantă, boabele de porumb având o greutate hectolitrică mare. De asemeni, rezultate foarte bune la această ediție au și hibrizii semitimpurii. Ajowan are o grupă FAO de 360 și cu o producție foarte bună, de 11.541 de kg la hectar. În aceeași clasă se încadrează și Gloriett, care la o grupă FAO de 380, oferă o producție de 11,5 tone”, explică managerul de Marketing & Development.

La Ziua Porumbului din Jud. Ialomița, RWA Raiffeisen Agro România a obținut rezultate bune la hibrizii de porumb

Pe lângă avantajele oferite de producțiile importante, hibrizii selecționați oferă și avantaje precum toleranța la secetă și un sistem radicular bine dezvoltat. Astfel, hibrizii RWA reușesc să rezolve provocările care apar în fiecare an agricol.

„Noi, aici, la RWA, aducem soluții, aducem hibrizii cei mai potriviți pentru fiecare zonă, pentru fiecare mediu de cultură, pentru fiecare tip de sol și, prin acest mod, ne mândrim cu rezultate bune în toate zonele unde activăm, în toate zonele țării”, a completat George Pârvu.

Proiectul „Culturi demne de magie”

2021 a fost anul când RWA a adus în media de agribusiness un proiect inedit: Culturi demne de Magie! O campanie cu final fericit. De la RWA.

„Am dorit să facem lucrurile altfel. Am dat viață produselor noastre. Prin ochii fermierului pasionat Magitot, care știe să folosească magia, produsele sunt persoane demne de atenție, de iubire. Oare câți fermieri nu văd culturile ca fiind copiii lor? Nu le iubesc și nu le răsfață ca pe adevărate persoane? Oare câți agricultori nu folosesc magia tehnologiilor moderne pentru a transforma, în fiecare an, fiecare palmă de pământ în cultură roditoare?”, detaliază dl. Pârvu.

2021 a fost anul când RWA a adus în media de agribusiness un proiect inedit: Culturi demne de Magie! O campanie cu final fericit. De la RWA

Dorința reprezentanților RWA este aceea ca fiecare client să se regăsească în magicianul care face agricultură și să vadă în personajele propuse de RWA produsele potrivite pentru a-și practica meseria. Aparținând unui grup internațional cu experiență extensivă în domeniu, RWA cunoaște importanța formării și educării continue a clienților și partenerilor, astfel încât businessul făcut cu atât de multă pasiune să aibă toate șansele la succes!

„Experienţa internaţională a grupului din care face parte RWA Raiffeisen Agro România a demonstrat de-a lungul timpului importanţa educaţiei şi a formării continue a specialiştilor din domeniul agriculturii. Astfel, compania noastră se poate mândri cu specialişti bine pregătiţi, atât prin studii de specialitate în ţară, cât şi prin programe de schimb de experienţă între filiale internaţionale, ceea ce a dus, invariabil, la vânzări crescute ale companiei în fiecare an – 170 de milioane de RON în 2018, 239 de milioane de RON în 2019 și 222 de milioane de RON în 2020”, a declarat, în încheiere, dl. Bogdan Radu, CEO RWA Raiffeisen Agro România.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/da-bacco-lider-national-in-infiintarea-plantatiilor-viti-pomicole/