Smithfield România, cel mai eficient și sustenabil producător de carne din România

01.08.2019

Programele  de responsabilitate socială ale companiei au fost recunoscute local și internațional. Smithfield România este unul dintre producătorii din România care furnizează pieței locale carne proaspătă de porc 100% românească, carne produsă local, în sistem integrat, respectând cele mai stricte standarde internaționale aplicabile în domeniu, atât la nivel de abatorizare, cât și  în cadrul fermelor, unde efectivul de animale este crescut local, cu cereale cultivate în România.

La Smithfield România se pune un mare preț pe calitatea și siguranța alimentară a cărnii de porc produsă în cadrul abatorelor proprii. Prin folosirea celor mai moderne și performante utilaje și tehnici de procesare a cărnii, abatorul din Timișoara al companiei Smithfield România procesează în acest moment o treime din totalul carcaselor de porc produse și clasificate din România.

Întreaga echipă Smithfield tratează cu responsabilitate siguranța alimentului pe întregul lanț de producție, de la fermă la consumatorul final

Smithfield oferă consumatorilor produse din carne 100% românească, de calitate superioară, produsă la cele mai înalte standarde din industrie în ceea ce privește siguranța alimentară.

Smithfield România își propune să își continue dezvoltarea pe termen lung, în industria în care activează ca lider de piață. Astfel, începând cu anul 2018, compania Elit a devenit parte din familia Smithfield, fiind una dintre cele mai importante companii de pe piața de produse din carne și mezeluri din România.

Elit, parte din familia Smithfield

Elit are în prezent peste 1.800 de angajați în cadrul punctelor de lucru Elit și Vericom, unde s-a dezvoltat de-a lungul timpului o sortimentație de peste 300 de produse atent selectate sub brandurile Elit, Plin de Carne, Premia, Promo, Pizzaro și Veri. Rețeaua de magazine ELIT, depozitele pe care le deține în Cugir, Alba Iulia, București, Constanța, Bacău și Craiova, împreună cu rețeaua de distribuție care cuprinde peste 250 de mașini frigorifice, fac posibil ca mezelurile firmei să ajungă în cel mai scurt timp pe masa consumatorului.

Fabrica de la Cugir este construită în sistem monobloc, având hale de producţie pe un singur nivel, depozite cu camere frigorifice și de climatizare, laborator sanitar, depozit pentru condimente, hală desfacere, birouri etc.

În luna ianuarie 2019, Smithfield a achiziționat Maier Com, o fabrică de mezeluri din județul Arad

Achiziția Maier Com se aliniază planului Smithfield de dezvoltare strategică și are drept scop consolidarea operațiunilor Smithfield România, prin adăugarea unei noi unități de procesare a cărnii la capacitățile deja existente din România (ferme, FNC, abator, fabrici de mezeluri). De asemenea, la începutul anului 2019, s-au unit forțele celor două divizii – Divizia Ferme și Divizia Carne Proaspătă – în cadrul unei companii unice, Smithfield România.

La finalul anului 2018 a fost finalizat procesul de fuziune prin absorbție a societății Smithfield Prod SRL de către Smithfield România SRL. Acesta a determinat organizarea Smithfield Prod și Smithfield România, în final, în cadrul unei singure entități legale, sub denumirea de Smithfield România SRL.

Secție nouă de semiprocesate, sortimentație largă de produse

Pentru a răspunde trendului din piață din ultima perioadă, pentru preferința produselor proaspete în detrimentul celor congelate, susținut și de dezvoltarea puternică a raioanelor de carne ale retailerilor, Smithfield a dezvoltat o secție nouă de semiprocesate, cu o sortimentație largă de produse, pe diferite tipuri de ambalaje, specializată pe feliate și marinate, cu gramaj fix.

Creșterea progresivă a producției a furnizat cadrul potrivit dezvoltării gamei de produse marinate „Bun de gătit”, produse cu rețete inedite care oferă consumatorului experiența unui gust deosebit. Gama oferă produse de cea mai bună calitate din carne de porc fragedă și gustoasă. Produsele „Bun de gătit” pot fi gătite cu ușurință, la cuptor sau la grill, pentru o experiență culinară unică.

Consumul produselor Comtim a devenit o tradiție de familie în zona Banatului, deoarece oferă experiențe gastronomice unice care onorează calitatea și caracterul unic al gustului cărnii de porc

Scăricica marinată, produsul vedetă al gamei Comtim, este realizată din cele mai suculente coaste de porc, într-un ambalaj inovativ ,,flow-pack” care păstrează frăgezimea și gustul unic. Marinada folosită are accente dulci de miere polifloră, iar împreună cu condimentele alese oferă produsului o textură fragedă, pe alocuri crocantă.

 „Specialități din carne” marca Elit

Categoria „specialități din carne” reprezintă în prezent aproximativ 25% din totalul producției companiei Elit. Sub sloganul „Elit – gustul desăvârșit”, brandurile „Elit”, „Plin de carne”, „Premia”, „Promo” și „Veri” au în portofoliul lor întreaga  gamă de mezeluri.

Elit a performat peste evoluția pieței de profil pe categoria specialități, în condițiile în care Kaizer-ul este lider de piață în ceea ce privește volumele vândute cumulate pe toate brandurile Elit.

Programele de instruire din cadrul Smithfield România

„Smithfield România înseamnă în primul rând o echipă profesionistă implicată 100%, care reușește să obțină rezultate notabile prin gestionarea tuturor proiectelor, la nivel integrat. În cadrul fermelor Smithfield România, peste 80% din angajați provin din mediul rural, din județele Timiș și Arad. Compania noastră investește continuu în dezvoltarea profesională a personalului, provenit în cea mai mare parte din comunitățile unde ne desfășurăm activitatea”, ne-a declarat Dna. Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.

Investițiile Smithfield în România au creat peste 4.500 de locuri de muncă directe în cadrul grupului

Smithfield România susține dezvoltarea carierei angajaților prin diferite programe, adaptate nivelului de pregătire și experienței profesionale, de integrare și prin programe specifice diferitelor nivele manageriale (Cultură organizațională, Leader Coach, Public speaking, Change management).

Smithfield România, certificare Zero Waste

Divizia de Carne Proaspătă a Smithfield România a obținut certificarea „Zero Waste” în cadrul Conferinței Smithfield Foods „Environmental and Sustainability Awards 2018”. „Zero Waste” este un program Smithfield Foods prin intermediul căruia companiile din Grup sunt încurajate să dezvolte și să implementeze programe de mediu robuste și să demonstreze ulterior rezultatele obținute pe componenta managementul deșeurilor, în vederea reducerii cantității de deșeuri generate.

În ceea ce privește strategia Smithfield de sprijin acordat comunităților, aceasta este structurată pe 3 direcții mari de acțiune: social – educație – mediu.

Programe de responsabilitate socială

Smithfield România a dezvoltat de-a lungul timpului numeroase programe de responsabilitate socială, fiind, printre altele, inițiator al programului „Hrană pentru suflete” – program de sprijinire a familiilor cu nevoi sociale, precum și al programului de sprijinire a tradițiilor și culturii locale „Fii unul dintre noi!”. Companiaa a participat de asemenea la Campania de strângere de fonduri pentru „HorsEmotion” organizație neguvernamentală care oferă sesiuni gratuite de hipoterapie pentru copiii cu nevoi speciale, și la Programul de responsabilitate socială intitulat „Smithfield Prieten”, inițiat în 2015.

Programul „Adoptă o școală” a fost lansat la Timișoara în 2017 la inițiativa Smithfield România. Acesta vizează îmbunătățirea procesului educațional și a condițiilor de studiu în școlile din județul Timiș și a fost inițiat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Timiș. Smithfield Romania este și inițiator al programului „Din nou la școală”, program care, în 2018 a ajuns la cea de-a 12-a ediție, cu un număr total de peste 55.500 de beneficiari, prefcum și al programului ”Smithfield Academics” – program de sprijin oferit mediului academic și de cercetare din zona Banat, prin parteneriate cu Universitatea Banat și oferirea de stagii de internship.

Compania a colaborat cu 7 centre universitare din toată țara: USAMVB Timișoara, UVT Timișoara, Politehnica Timișoara, USAMV Cluj-Napoca, USAMV din Iași, USAMV București și UMF Victor Babeș

„Începând cu anul 2009, Smithfield România a dezvoltat un program propriu de Internship prin care compania îşi deschide anual porţile pentru studenţi interesaţi să înţeleagă şi să experimenteze partea practică a domeniului creşterii animalelor şi a producerii cărnii de porc, dar și activităților conexe”, a continuat Dna. Cristina Bodea.

Programele de responsabilitate socială ale companiei Smithfield România au fost recunoscute local și internațional, voluntarii companiei fiind recompensați cu numeroase premii, printre care Smithfield Foods „Environmental and Sustainability Awards 2014” – pentru bune practici în materie de programe de sustenabilitate, „Diploma de excelență” (PR Awards, 2014), precum și premiul 2 și nominalizări în cadrul galelor Romanian CSR Awards, edițiile 2013, 2015 și 2016.

„Pe parcursul anului 2018 s-au materializat o serie de proiecte inițiate pentru a ne atinge obiectivul asumat de către întreaga echipă, și anume acela de a rămâne cel mai eficient și sustenabil producător de carne din România, oferind consumatorului final garanția calității!”, precizează, în încheiere, Dna. Cristina Bodea.

Așadar, cu o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de lei în anul 2018, Smithfield România continuă trendul de consolidare și creștere a business-ului și în anul 2019.

 

Citiți și despre:

  • Safir Vaslui, performanță la nivel de grupSafir Vaslui, performanță la nivel de grup Compania e efectuat investiții pentru diversificarea produselor obținute, lansând pe piață brandul „Fomică”. Povestea Safir a început în anul 1991, în localitatea Văleni, județul Vaslui, ca o mică afacere de […]
  • Everel Group aniversează 30 de ani de activitateEverel Group aniversează 30 de ani de activitate Strategia de HR este parte integrantă a strategiei de dezvoltare a afacerii. Cu sediul central în Italia, la Verona, Everel Group este lider în producția și furnizarea de piese schimb pentru aparatură, precum […]
  • Miele Tehnica – liderul inovaţiilor pentru electrocasniceMiele Tehnica – liderul inovaţiilor pentru electrocasnice Producția din Brașov este destinată produselor premium din portofoliul Grupului Miele. Miele Tehnica și-a început activitatea în țara noastră în urmă cu aproximativ șase ani, la Brașov. Cu grijă pentru mediu, […]
  • Feroneria Prod, promotor de produse „Fabricat în România”Feroneria Prod, promotor de produse „Fabricat în România” Compania va construi o nouă fabrică, a cărei activitate va începe la sfârșitul anului 2019. Înființată în anul 1924, Feroneria Prod este unul dintre cele mai vechi și puternice branduri din România în […]
  • Rommac Trade, pionier în producția de cereale pentru micul dejunRommac Trade, pionier în producția de cereale pentru micul dejun Până la sfârșitul anului, compania va lansa un nou baton și un nou sortiment de cereale pentru micul dejun, fără zahăr adăugat. Înființată în anul 1994, în comuna Olteni, județul Teleorman, Rommac a început […]