Slide

Stiri: Logistica

Supply Chain & Logistics Expo & Forum

Supply Chain & Logistics Expo & Forum a reunit specialiştii din industria de profil

10.10.2018

Supply Chain & Logistics Expo & Forum, eveniment organizat de BusinessMark pe 4 octombrie, a reunit specialiști din industria de supply chain și logistică. Invitaţii au dezbătut teme complexe, de la strategiile de optimizare a managementului lanțului de aprovizionare până la provocările specifice comerțului online la nivel de industrie.

Conferinţa a fost deschisă de Adriana Palașan – Managing Partner, Supply Chain Management Center și Vicepreședinte, Arilog. Ea a vorbit despre Inovațiile și Oportunitățile din Supply Chain, un studiu realizat de BVL.

Supply Chain & Logistics Expo & Forum. Subiectele centrale ale studiului au cuprins următoarele teme:

  • Concepte și inovații în tehnologie
  • Schimbări în supply chain
  • Modificarea cerințelor de competențe în supply chain
  • Noi modele și modificări în business

Astfel, dintre tendințele actuale, presiunea costurilor, personalizarea serviciilor și a produselor și complexitatea rămân trendurile de top.

În plus, digitalizarea proceselor și transparența în supply chain sunt cele mai importante tendințe.

„Comparat cu anul 2012, importanța sustenabilității a crescut semnificativ, iar majoritatea covârșitoare a companiilor încă are un potențial major pentru dezvoltare în ceea ce privește adaptabilitatea individuală la tendințele existente. Cea mai urgentă acțiune este legată de creșterea deficitului de personal și apariția viitoarelor aplicații de analiză a business-ului. Mai mult de 60% dintre companiile intervievate nu s-au adaptat suficient la aceste provocări”, afirmă Adriana Palașan.

Supply Chain & Logistics Expo & Forum. Optimizarea managementului lanțului de aprovizionare

 

Daniel Enache – Logistics Manager – Powertrain & Chassis Plant Romania, Automobile Dacia – Groupe Renault – a vorbit despre implementarea unui proces de optimizare a managementului lanțului de aprovizionare.

De asemenea, Nikos Silivestros – SEE Manager, MANTIS EMEA, a discutat despre managementul depozitelor și optimizarea acestuia. El consideră că procesele operaționale din supply management se întâmplă la nivel digital, iar marile companii au așteptări foarte mari.

Despre conceptul de transformare în supply chain, a vorbit Laurent Poujol – Director of Customer Operation, HP, France.

„În cadrul HP am lansat o strategie de management în supply chain: în primă fază am vrut să aliniem și să limităm numărul proceselor E2E. În al doilea rând, să standardizăm toate aceste procese, practic să folosim tool-uri de ultimă generație specifice industriei cu un efort de customizare minim. Al treilea pas și ultimul a fost să integrăm toate aceste etape, astfel încât să livrăm aceeași experineță pentru toți clienții noștri”, a spus acesta.

Supply Chain & Logistics Expo & Forum. Inteligenţa artificială

Inteligența artificială și machine learning au fost subiectele dezbătute alături de Alexandru Jijian – Customer Experience Presales, Team Leader, SAP CEE.

„Conceptul de intelligent entreprise cuprinde atât alinierea proceselor pe orizontală (la nivel de client), cât și pe verticală (la nivel de contabilitate și gestiune). Toate procesele vor fi trecute printr-un layer care operează la nivel de inteligență artificială și se vor implementa automat pe baza inputului colegilor din companie. Vorbim despre un layer care are componenta de customer experience și people management. E important de monitorizat și de avut în vedere o viziune holistică. Rezolvarea unei probleme poate genera de cele mai multe ori o altă problemă”, a precizat el.

Supply Chain & Logistics Expo & Forum. Automatizări

Laurențiu Cioiniac – Site Logistic Manager, Bergenbier – a vorbit despre impactul automatizării în structura de personal.

„Tendința de automatizare este din ce în ce mai pronunțată, dictată de nevoia de a duce produsul cât mai repede în piață, de creșterea calității produselor dar și de constrângerile de cost. Totuși, automatizarea depinde foarte mult de modelul de business, dar și de constrângerile de layout, în cazul companiilor care au deschis afacerea cu mult timp în urmă”, a explicat el.

Supply Chain & Logistics Expo & Forum. A doua sesiune

Cea de-a doua sesiune a conferinţei a fost deschisă de Radu Manoliu – CS&L Manager Romania, Bulgaria & EAM, Mondelez Europe. Acesta a prezentat un studiu de caz ce viza procesul de creare a unui nou spațiu de depozitare.

Supply Chain & Logistics Expo & Forum. Portul Constanţa

Alexandru Crăciun – Director Comercial, Administrația Porturilor Maritime Constanța, Logistics and Operations Senior Consultant, SFERA Business, a vorbit despre importanța portului Constanța pentru lanțurile de aprovizionare regionale.

„Portul Constanţa deserveşte în mod direct o piaţă de 75,7 mil. persoane, dintre care 19,5 mil se află în zona în care Constanţa are o cotă de piaţă de aprox. 70%”, spune Alexandru.

Supply Chain & Logistics Expo & Forum. Integrarea proceselor

Ultimul vorbitor, Etienne Gerrits – MBA, Vice President, Customer Satisfaction & Quality, Global Operations, SCHNEIDER ELECTRIC, Netherlands, a adus în discuţie integrarea proceselor la nivel de supply chain în cadrul Schneider Electric, dar și despre alinierea acestora la nivel global.

„De la Footprint & Lean Manufacturing în prima etapă, am îmbunătățit, am adaptat până am ajuns să optimizăm procesele, astfel încât să putem ajunge la operațiuni Tailored Sustainable Connected. Toate aceste etape au înregistrat câteva progrese în direcția centricității clienților și a eficienței în numerar. Şi au oferit în același timp performanțe îmbunătățite în ceea ce privește productivitatea”, a spus acesta.

Citeşte şi Autumn Tax Update Forum, un prilej de analiză a fiscalității în România