UNIVER, 70 de ani de produse de calitate

01.07.2019

Compania a dezvoltat recent capacitatea de prelucrare a roșiilor crude, în urma unei investiții de 13,5 milioane de euro. 2018 a fost un an foarte bun pentru producătorul de condimente Univer, iar anul 2019 se anunță la fel de ofertant. Succcesul companiei este adus de faptul că, în ultimii ani, produsele fără E-uri, de calitate ridicată, au reușit să cucerească inimile românilor. La rezultatele bune ale Univer au contribuit, așadar, calitatea produselor, valoarea echipei comerciale, precum și potențialul de creștere al pieței.

„UNIVER a avut în România un an foarte bun în 2018. Atât cifra de afaceri, cât și rezultatul financiar a depășit cifrele planificate. Pentru anul 2019 ne-am propus să obținem o cifră de afaceri cu 9% mai mare decât cea din 2018, mai exact, 51,3 milioane de lei. Văzând rezultatele semestrului I al anului suntem optimiști și în ce privește depășirea planului pentru 2019”, ne-a declarat Dl. Zoltan Olah, Directorul General UNIVER PRODUCT SRL.

Dezvoltarea Univer se bazează pe trei direcții importante: calitatea produselor, valoarea echipei comerciale și potențialul pieței

Produse fără E-uri

Univer a introdus încă de acum patru ani gama de produse fără E-uri, gamă care a devenit preferata românilor. Astfel, conform detaliilor oferite de către companie, succesul familiei de produse Ketchup și Muștar Univer fără E-uri este neîntrerupt.

„Datorită introducerii gamei de produse fără E-uri din 2015, pe lângă Maioneza și Muștarul Univer, care erau lideri de piață în Ungaria, și Ketchupul Univer a devenit lider de piaţă în propria categorie în țara vecină”, mai spune Directorul General.

În România, cele trei familii de produse – ketchupul, muștarul și maioneza – constituie aproximativ 52% din cifra totală de vânzări. În plus, produsele „vedetă” din gama UNIVER, pe plan local, sunt în prezent sosul de usturoi și maioneză.

70 de ani pe piața condimentelor

Cu o experiență de 70 de ani pe piața condimentelor, succesul grupului de firme Univer are la bază unitatea echipei, pregătirea specialiștilor, dedicația proprietarilor, precum și organizarea eficientă a activității.

„Trebuie subliniat şi faptul că Grupul de firme Univer și-a sărbătorit aniversarea de 70 de ani în 2018, festivitate la care a luat parte și Univer Product SRL, care în acel an împlinise 18 ani de existenţă. Dezvoltarea de 70 de ani a Univer nu s-ar fi putut realiza fără deciziile concentrate pe construirea viitorului, care, la rândul lor, au la bază recunoașterea poziției companiei, credința în dezvoltarea, păstrarea și unitatea întreprinderii, crearea structurii eficiente a activităţii, prețuirea colegilor și comportamentul care respectă legea”, precizează Dl. Olah.

Dezvoltarea companiei

În ultimii ani, cel mai important eveniment care a marcat dezvoltarea Univer este reprezentat de dublarea capacității de prelucrare a roșiilor crude, în urma unei investiții care ajunge la 13,5 milioane de euro.

„Un eveniment special este reprezentat de faptul că, Univer Product, cu ajutorul unei investiții de aproximativ 13,5 milioane de euro, și-a dublat capacitatea de prelucrare a roșiilor crude, la 140.000 de tone pe an. Datorită dezvoltării inițiate în 2016, începând cu august 2017, la punctul de lucru al societăţii Univer din Kecskemét funcţionează cea mai mare și una din cele mai moderne fabrici de prelucrare a roșiilor din Europa Centrală”, detaliează Dl. Zoltan Olah.

Investiția a însemnat pentru Univer creșterea capacității, inovație tehnologică și crearea unor noi locuri de muncă. În plus, introducerea unei tehnologii de vârf a adus, în același timp, economie de energie, precum și îmbunătățirea calității pastei de tomate.

Alte proiecte importante au vizat modul de gestionare a activității depozitului companiei din România, precum și derularea unei investiții tehnologice și de mărire a capacității care a fost începută în 2018.

Astfel, potrivit conducerii companiei, în noiembrie 2017, depozitul de la Vâlcele, Cluj, a fost înzestrat cu sistem de rafturi P+3. Totodată, din toamna anului trecut, gestionarea activității depozitului este asistată de programul WHM (Warehaus Management), dezvoltat de firma TRANSART din Cluj Napoca.

La punctul de lucru al Univer Product Zrt., unde se produce maioneză, muștar, ketchup și diverse sosuri, încă este în derulare o investiție importantă pentru inovație tehnologică și de mărire a capacității, care a fost demarată în 2018. Fondurile alocate se ridică la aproximativ 7 milioane de euro și acoperă mare parte din procesul de producție.

Investiția lansată de Univer în 2018 vizează:

– Echipamentele tehnologice ale liniei de producție a maionezei, cu creșterea capacității;

– Echipamentele tehnologice ale creșterii capacității a liniei de producție a muștarului;

-Echipamentele tehnologice de pe linia de umplere a flacoanelor și găleților, cu creșterea capacității.

„Din cauza creșterii continue a vânzărilor, această investiție pune un accent deosebit și pe creșterea capacității”, ne-a explicat conducerea Univer.

Fabrica companiei funcţionează aproximativ 300 de zile lucrătoare din an, în trei schimburi. Astfel, pe lângă zilele lucrătoare obișnuite, munca se desfăşoară de obicei și sâmbăta.

În urma investiţiei, producția anuală a fabricii crește și ea. Așadar, datorită punerii în funcțiune a noilor echipamente, capacitatea de umplere a flacoanelor se va majora la 50 de milioane de bucăţi pe an, iar capacitatea de umplere a găleților va ajunge la aproximativ 2 milioane de bucăţi.

În noiembrie 2017, Univer a obținut certificarea IFS Food, Version 6.1.

Univer în cifre

Firma din Ungaria, care dezvoltă produsele alimentare, Univer Product Zrt., a avut în 2018 o cifră de afaceri netă de 76,5 milioane de euro. Grupul, care furnizează și întregul volum de produse comercializate în România, a fabricat în 2018 în total 45.800 de tone de produs finit.

Filiala din țara noastră a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 47 de milioane de lei (10 milioane de euro). Vorbim, așadar, de o creștere semnificativă în ultimii ani.

Întregul Grup de firme UNIVER deține în prezent 1.300 de angajați. În cadrul firmei care se ocupă de producție, Univer Product Zrt., lucrează aproximativ 670 de angajați în prezent, iar în România, UNIVER se bazează pe o echipă mică și inimoasă, constituită din 40 de persoane.

Canale de vânzare

Principalele canale de vânzare sunt reprezentate de lanțurile IKA, retail și cele tradiționale și, nu în ultimul rând, segmentul gastro.

„Colaborăm cu majoritatea rețelelor IKA din România. Avem contracte semnate cu 53 de distribuitori în sectorul tradițional. În ce privește vânzările, echipa gastro reușește să doboare toate așteptările în ultimul timp”, spune Dl. Zoltan Olah.

Responsabilitate socială

Grupul de firme Univer se dedică permanent sustenabilităţii și susținerii valorilor comunităților locale. Printre activitățile de CSR, Dl. Zoltan Olah ne-a menționat oferirea de alimente sănătoase și de calitate consumatorilor, în așa fel încât o majoritate decisivă a materialelor de bază sunt obținute din surse locale.

„Materialele de bază de calitate din produsele Univer sunt asigurate de la sute de cultivatori de pe o rază de 80 de km din jurul fabricilor de producţie, în cadrul unui sistem de cultivare mai vechi de 40 de ani, bazat pe avantaje reciproce”, detaliază acesta.

De asemenea, compania oferă ajutor comunităților locale, susținând valorile sociale, sportive, culturale și artistice locale.

Univer24 – „Sărbătoarea înotului”

În octombrie 2019, Univer, în colaborare cu asociația Sports Culture din Cluj Napoca, va organiza evenimentul Univer24 – „Sărbătoarea înotului” la Bazinul de înot al Universității Babeș – Bolyai din Cluj-Napoca. „Noi sperăm ca sărbătoarea clujeană a înotului va uni, datorită dragostei pentru înot, profesioniști și începători, tineri și vârstnici, și va deveni un eveniment anual”, precizează Dl. Olah.

În plus, numeroase proiecte ale Univer se concentrează pe reducerea deșeurilor și a consumului de energie electrică și pe reducerea amprentei de dioxid de carbon a companiei.

Pe lângă aceste proiecte, la societatea-mamă din Ungaria se derulează și proiectul „Ocean Albastru”, în cadrul căruia compania contribuie la reciclarea materialelor folosite și consumate în urma muncii de birou.

 

 

Citiți și despre:

  • Prodalcom, băuturi alcoolice pentru toate gusturileProdalcom, băuturi alcoolice pentru toate gusturile Compania vrea să readucă în atenția consumatorilor votca Ștefan cel Mare. Compania Prodalcom este cunoscută pentru comercializarea pe piața din România a numeroase băuturi alcoolice cunoscute, precum votca […]
  • Morandi, produse tradiționale româneștiMorandi, produse tradiționale românești Compania îmbină valorile autentice ale satului vasluian cu exigențele standardelor europene. Compania Morandi a fost înființată în anul 1993 de familia Moraru, având ca obiect de activitate inițial morăritul. […]
  • Domeniul Coroanei Segarcea, 130 de ani de tradiție și istorieDomeniul Coroanei Segarcea, 130 de ani de tradiție și istorie Segarcea, pământ sub auspiciile monarhiei. Ca urmare a imposibilității de a acoperi cheltuielile casei regale, în ciuda faptului că regele era de o modestie rar întâlnită printre capetele încoronate ale […]
  • Alpin 57 Lux oferă peste 100 de sortimente de înghețatăAlpin 57 Lux oferă peste 100 de sortimente de înghețată Compania a lansat Summa și Transalpina, mărci care concurează cu cele mai bune sortimente de înghețată din țară. Unul dintre cele mai bine  vândute produse în timpul sezonului cald este înghețata și în topul […]
  • Germino, biscuiți și paste cu tradiție și inovație Germino, biscuiți și paste cu tradiție și inovație Compania investește în calitate și își extinde distribuția în Europa, Africa, Asia și  America. Germino este o companie model pentru orice afacere de familie. Înființată în anul 1991, primii pași ai […]