Vernicolor România vizează o dublare a cifrei de afaceri în următorii 5 ani

01.03.2019

Compania și-a extins recent Departamentul de Cercetare-Dezvoltare prin creșterea și extinderea domeniului de expertiză. Vernicolor Romania, a cărei activitate în țara noastră a debutat în anul 2006, activează în domeniul producției de piese decorate din plastic, prin  vopsire, cromare, dar și injecție mase plastice și asamblare. Din anul 2016 și până în prezent, compania Vernicolor a avut o dezvoltare dinamică și extrem de ambițioasă, care a fost caracterizată de creșterea capacității de injecție, modernizarea radicală a liniilor de vopsire, implementarea procesului de cromare cu Cr3+ și extinderea departamentului de cercetare-dezvoltare.

Dacă în 2016 existau 10 mașini de injecție mase plastice (110TF – 460TF), în prezent compania are instalate 15 astfel de mașini. Anul acesta Vernicolor se pregătește pentru o nouă comandă de circa 4 mașini de injecție, ca urmare a creșterii cererii de astfel de produse pe piață.

Compania Vernicolor a investit în extinderea departamentului de Cercetare-Dezvoltare prin creșterea și extinderea domeniului de expertiză

Ultimele reglementări ale Uniunii Europene în ceea ce privește procesul de cromare sunt respectate întocmai de Vernicolor prin implementarea procesului de cromare cu Cr3+, o tehnologie inovativă atât din punct de vedere al procesului în sine, cât și al produselor obținute prin această metodă.

Recent, compania a trecut printr-un proces de modernizare radicală a liniilor de vopsire, prin robotizarea completă a unei linii de vopsire cu roboți cu 6 axe de rotație, dar și-a extins, în același timp, departamentul de Cercetare-Dezvoltare, prin creșterea și extinderea domeniului de expertiză: proiectare și realizare mașini speciale, proiectare matrițe de injecție mase plastice, concepție și dezvoltare ambalaj specific pentru piesele decorate din industria automotive.

”Ne implicăm foarte mult în dezvoltarea afacerilor pe termen lung – responsabilitate socială, practici corecte de afaceri și protejare a mediului înconjurător. Investim în oamenii noștri în ceea ce privește formarea, oportunitatea de a crește, promovarea internă, asigurarea medicală”, ne-a declarat Dl. Francois Tailbot, General Manager Vernicolor Romania.

Portofoliul de produse și servicii

Activitatea Vernicolor poate fi caracterizată de 2 aspecte principale – acoperirea globală și capacitatea de a furniza produse și servicii complexe. Compania deține fabrici în Europa, Africa și America Centrală, dar plănuiește în același timp o extindere în zona Asiei. În ceea ce privește produsele, acestea sunt de nișă, specifice decorării, compania având capacitatea de a oferi produse complexe controlate încă de la faza de proiectare, injectare, decorare, asamblare.

Portofoliul de produse al Vernicolor cuprinde piese plastice decorate de interior și exterior pentru industria automotive, dar recent au fost introduse în portofoliu și piesele de siguranță: capace airbag volan și pasager, produse care au impus implementarea de noi tehnologii specifice.

În cadrul unității de producție din România, Vernicolor dispune de tehnologie de ultimă oră reprezentată de roboți 6 axe, instalații de fluorizare, instalații de polimerizare cu ultra violete, linie de cromare în băi galvanice cu roboți, complet automatizată. Compania a implementat de asemenea și un proces de robotizare a liniei de depozitare cerneală cu tratament plasmă.

Strategia de dezvoltare

Punând un accent deosebit pe clienți și pe furnizarea unor produse și servicii de înaltă clasă, compania a fost certificată conform Standardului de  Management al Calității cerut în industria auto, IATF 16949, dar și conform Sistemului de Management de Mediu ISO14001, obținând rating-ul Silver la evaluarea Ecovadis pe partea de sustenabilitate.

”Continuăm să investim în tehnologie pentru a oferi clienților noștri servicii unice”, a continuat Dl. Francois Tailbot.

Strategia de viitor a companiei la nivel de grup vizează deschiderea de noi fabrici în 2019 și 2021

În ceea ce privește planurile de viitor, Vernicolor urmează o strategie extrem de ambițioasă. “La nivel de grup, ne așteptăm să deschidem noi fabrici în Mexic în 2019, iar în China în 2021, în timp ce în România intenționăm să dublăm cifra de afaceri în următorii 5 ani pentru a ajunge la peste 80 de milioane euro vânzări”, a explicat Managerul General.

Recent, reprezentanții companiei au participat la expoziții de profil din Brno, Cehia, în Tunis, Tunisia, și s-au implicat și în organizarea unui eveniment la Paris, alături de toții actorii importanți din industria automotive, în scopul prezentării de noi tendințe în domeniu.

Succesul pe termen lung

În momentul actual la Vernicolor lucrează aproximativ 700 de angajați pe care compania încearcă să îi motiveze în permanență, managementul fiind conștient că oamenii sunt de fapt motorul pentru succesul pe termen lung al afacerii. Retenția personalului este un aspect important pentru companie, mulți angajați având o vechime de peste 10 ani în companie.

Anual, Vernicolor organizează programe de instruire și pregătire profesională, atât training-uri tehnice specifice industriei auto ,cât și training-uri soft skils

Cum fidelizarea angajaților este extrem de importantă pentru succesul unei companii, în special pe o piață a muncii atât de dinamică cum este cea din partea de vest a țării, Vernicolor acordă angajaților bonusuri de performanță, abonamente medicale la clinici private, organizează periodic teambuilding-uri și efectuează în permanență studii de satisfacție ale personalului, prin care fiecare angajat poate transmite un feedback cu ceea ce îl motivează la locul de muncă.

Grija față de mediu și societate

În ceea ce privește protecția mediului, Vernicolor are implementat și certificat sistemul de management de mediu conform standardului ISO 14001:2015, urmărind cu o deosebită atenție toate aspectele privitoare la protecția mediului înconjurător. De asemenea, compania a introdus propriile sisteme de tratare a aerului, precum și propria stație de preepurare a apelor uzate. În conformitate cu sistemul de management de mediu, Vernicolor aplică B.A.T-uri (Best Available Techniques) în procesele sale, respectând astfel toate reglementările naționale/internaționale în vigoare.

Compania Vernicolor se implică activ și în comunitatea locală prin sprijinirea unor activități a unor asociații nonprofit, cu scopul de a dezvolta sistemul de învățământ, de a promova activitățile culturale, sportive, precum și sistemul de protecție socială.

Eforturile companiei de a rămâne aproape de clienți și de nevoile acestora, precum și implicarea activă în comunitatea locală au contribuit la o creștere a cifrei de afaceri în anul 2017 de 23.50% față de anul 2016, ajungând astfel la nu mai puțin de 38,3 milioane euro. Î

“Orientarea către client și câștigarea încrederii acestuia în capacitatea organizației de a furniza produse la un nivel de calitate ridicat reprezintă în continuare principalul obiectiv urmărit de companie în activitatea de zi cu zi”, a declarat, în încheiere, Dl. Francois Tailbot, General Manager Vernicolor Romania.

 

Citiți și despre: