Slide

Producători

WIRQUIN România a lansat etichetarea „ Sigiliul Calității”

01.12.2017

Datorită produselor realizate de WIRQUIN, România a devenit un hub al echipamentelor igienico-sanitare. Compania WIRQUIN a luat naștere în anul 1977, în Franța, ca un business de familie, devenind în scurt timp un grup internațional dedicat inovației în domeniul produselor sanitare pentru bucătării, toalete și baie.

Pe plan local, WIRQUIN a intrat în anul 1999 prin preluarea companiei URBIS Sanitar București, fabrica de pe strada Preciziei din cartierul Militari fiind prima filială din afara Franței. Din acel moment, WIRQUIN România, ca sucursală a grupului, ajută la dezvoltarea pieței locale producând și comercializând articole și accesorii sanitare revoluționare, care schimbă piața de profil de aici și din alte zone ale lumii.

„Pe strada Preciziei, unde avem și depozitul, anul acesta ne-am mai extins cu 600 mp. Era nevoie și era firesc să creștem, pentru că din producător național de echipamente sanitare inovatoare, WIRQUIN România a devenit unul dintre principalii furnizori de astfel de produse pentru Europa Centrală și de Est, adică un exportator valoros. Această reușită a business-ului se datorează, în primul rând, oamenilor de aici, angajaților fără de care nu am putea exista, inovației preluate de la nivelul grupului sau ingeniozității locale, designului atractiv și adaptării la cerințele pieței, și se traduce printr-o creștere a cifrei de afaceri, în ultimii ani”, ne-a declarat Mihai Popovici, director Dezvoltare WIRQUIN România.

Produsele și inovațiile WIRQUIN

Cu un portofoliu de aproximativ 1.000 de tipuri de produse din sectorul igienico-sanitar, activitatea WIRQUIN România, prin articolele comercializate și prin serviciile oferite, a condus la schimbarea apetitului consumatorilor locali spre produsele sanitare revoluționare.

„Clienții români preferă deja produsele igienico-sanitare inovatoare, nu doar utile, dar și aspectuoase și accesibile ca preț, punând în centrul atenției durabilitatea mare în timp, în detrimentul costurilor reduse. Toate aceste atribute se regăsesc în brandul WIRQUIN”, susține Mihai Popovici.

Produsele WIRQUIN sunt inovative, realizate din materiale ecologice, cu ambalaje reciclabile, reprezentative pentru piața produselor sanitare la nivel internațional

Produsele WIRQUIN sunt inovative, realizate din materiale ecologice, cu ambalaje reciclabile, devenite reprezentative pentru piața produselor sanitare la nivel internațional, precum racordurile Magicoude sau ventilele Quick-Clac. Cu cele două mărci în portofoliu, WIRQUIN și WIRQUIN PRO, compania oferă produse și soluții pentru piețele locale tip DIY  și cea a profesioniștilor, gama de echipamente incluzând rezervoare încastrate, capace de wc, sisteme pentru duș sau scurgeri pentru baie și bucătărie.

Un produs inovator, recent lansat pe piața din România, este sifonul pentru lavoar XS Pure, cu ventil ajustabil în funcție de grosimea lavoarului. Sifonul este dotat cu un cartuș antimiros cu membrană de silicon și este foarte ușor de curățat și de întreținut.

Printre produsele inovative WIRQUIN se mai regăsesc și sistemul „The 3/6 Litres”, care ajută la reducerea consumului de apă în baie cu până la 40.000 de litri de apă pe an, sistemul XS Pure6.7 – un sifon revoluționar care reinventează spațiul, look-ul și redefinește conceptul de igienă prin posibilitatea facilă de curățare – conducta de WC „Soupless”, reglabilă și compresibilă, ceea ce elimină necesitatea de a calcula unghiurile și îi permite să se adapteze la orice configurație, și scurgerile de duș „SLIM” care se încadrează perfect căzilor de duș cu dimensiunea de 90 cm, iar membrana lor din silicon elimină mirosurile neplăcute.

Inovația fiind foarte importantă pentru companie, WIRQUIN România produce cea mai inovatoare ramă încastrată, denumită Chrono – un rezervor cu cadru din oțel care încearcă să elimine în totalitate greșeala umană la montaj.

„Cu acest produs nou reducem timpii de montaj cu aproximativ 40% față de cel mai competitiv produs de pe piața autohtonă și mondială. Ceea ce ne dorim este să înlocuim falsa impresie a izolației cu polistiren cu un sistem foarte apropiat termopanului, care să ofere o izolare eficientă, ca la carte”, a completat directorul de Dezvoltare WIRQUIN România.

La nivel de grup, există un plan pe 5 ani de lansare de noi produse inovative, WIRQUIN Group lansând 15 noi produse anual cu scopul de a salva consumul de apă, timp și spațiu. Multe dintre acestea vor fi fabricate în țara noastră și vor ajunge în întreaga lume, ceea ce deja se întâmplă cu producția actuală a WIRQUIN România. În plus, conducerea companiei caută noi soluții tehnice pentru a produce capace de WC 100% din materiale reciclate de noi.

Contribuția companiei la evoluția domeniului

Fabrica WIRQUIN România produce aproximativ 1.000 de tipuri de produse, multe din acestea fiind exportate în Bulgaria, Grecia, Croația, Ungaria, Georgia, Iugoslavia sau Republica Moldova. În plus, compania comercializează pe piața locală, în proporție de aproximativ 90%, produse realizate chiar în fabrica din București, lucru ce a condus la transformarea României într-un hub în zona de echipamente sanitare inovatoare.

WIRQUIN România dorește să își păstreze poziția de lider pe segmentele câștigate și să rămână un jucător de bază pe piața locală, dar și în CEE (Europa Centrala și de Est)

De asemenea, WIRQUIN dorește să își consolideze poziția pe aceste piețe, să-și întărească echipele de vânzări din Bulgaria și Grecia, precum și să câștige o cotă cât mai mare pe piața din Turcia, o piață deosebit de grea.

Fabrica din București, cea care furnizează produsele către aceste piețe, dispune de aproximativ 5.000 de mp de spații de producție, oferind angajaților un mediu de lucru modern și utilizând tehnologii bazate pe injecția de mase plastice și confecții metalice pentru ramele încastrate.

Astfel, dacă în urmă cu 6 ani echipa WIRQUIN România era formată din 24 de angajați, astăzi, la 18 ani de la înființare, numărul acestora a ajuns la 110 persoane.

„În 2018 vom spori personalul cu alți 20 de colegi și nu ne vom opri aici cu dezvoltarea, pentru că există loc pentru extindere pe mai multe paliere”, a adăugat directorul de Dezvoltare WIRQUIN România.

Ceea ce a legat echipa și a propulsat WIRQUIN România a fost spiritul de echipă provenit de la sentimentul de mare familie oferit angajaților – așa cum a și fost început acest business. Totodată, au ajutat și specializările la care participă angajații în alte filiale ale grupului, precum și internship-urile pentru perfecționare continuă, desfășurate în alte state ale lumii cu scopul de a tatona și alte piețe.

„Recent, am aniversat, la București, 40 de ani de inovație si succes ai grupului si am dedicat acest eveniment în exclusivitate angajaților noștri, cărora le-a mulțumit în mod direct președintele WIRQUIN Group, Gwenhael Le Coent”, a mai menționat Mihai Popovici.

Strategia de sustenabilitate a WIRQUIN România

Principalele axe pe care se concentrează WIRQUIN România vizează calitatea produselor, satisfacția clienților, grija față de angajați și comunitate, grija față de mediu și dezvoltarea durabilă. În plus, WIRQUIN Group și filiala locală susțin alinierea clădirilor la noul concept de Smart Building pentru confort, sustenabilitate și sănătate. Acest proces poate începe dinspre interior spre exterior, cu montarea de noi articole sanitare inteligente care ajută la protecția resurselor de apa și energie electrică, dar și la o mai mare protecție igienico-sanitară.

WIRQUIN România oferă produse sanitare care ajută oamenii să protejeze resursele de apă și energie electrică, să facă economii financiare substanțiale pe termen lung și să beneficieze de un raport calitate-preț corect.

„Toate produsele enumerate anterior se încadrează perfect acestui concept. Mai mult decât atât, noi producem și comercializăm pe piața locală articole sanitare antibacteriene, de ultimă generație. Este vorba despre un nou sistem bacteriostatic, din două componente: rezervor și capac de toaletă”, mai spune reprezentantul companiei.

Capacele și rezervoarele de toaletă antibacteriene asigură dezinfecția grupurilor sanitare la 10 mii de cicluri de apă și nu prezintă niciun risc pentru sănătate

Cele două articole sunt realizate din material plastic biodegradabil, ecologic, care permite introducerea în componența sa a unui aditiv antibacterial. Acesta respectă standardele ISO 22196, de evaluare a activității antibacteriene a materialelor plastice, fiind prezent și în inventarul Agenției pentru Protecția Mediului din Statele Unite ale Americii, Administrației Americane pentru Medicamente, dar și în regulamentul Uniunii Europene privind produsele biocide.

În luna marte a acestui an, WIRQUIN România a lansat etichetarea cu „Sigiliul Calității” – ca semn al garanției comerciale, de 10 ani, pe care și-o asumă pentru toate produsele sale. „Sigiliul Calității” vine să ateste  performanțele produselor companiei care respectă integral certificările internaționale ISO 9001 (certificarea calității procesului de producție) și ISO 14001 (garantează că produsele sunt ecologice) pe baza cărora acestea sunt concepute. Aceste certificări definesc toate produsele WIRQUIN.

Ascensiunea către poziția de lider al grupului

În ceea ce privește investițiile, WIRQUIN România a vizat tehnologie de ultimă performanță pentru linia de producție a ramelor încastrate, având astfel trei utilaje ultra-performante în fabrica din București. Însă conducerea companiei a decis ca anul acesta să creeze primul Centru de Competență din România, deoarece filiala locală are potențialul de a deveni liderul grupului WIRQUIN la dezvoltarea producției și inovației de rame încastrate.

WIRQUIN România a decis ca anul acesta să creeze primul Centru de Competență din România datorită potențialului companiei de a deveni liderul grupului

„Intenționăm să triplăm volumul de vânzări pe acest segment în următorii 3 ani, să dezvoltăm capacitatea de producție a ramelor încastrate și să completăm gama de capace de toalete cu o gamă nouă, produsă aici. An de an, afacerile cresc cu 20% în Romania grație oamenilor care formează compania”, menționează directorul de Dezvoltare WIRQUIN România.

Această evoluție și investițiile anuale ale grupului de 5% din cifra de afaceri (132 milioane de euro la nivel de grup) în inovație au contribuit la transformarea WIRQUIN România într-unul dintre principalii furnizori de echipamente sanitare pentru bucătării, băi și toalete pentru Europa Centrala și de Est.

„În ultimii 5-6 ani, WIRQUIN România a cunoscut o dezvoltare remarcabilă, atât din punct de vedere al profitului realizat, cât și din punct de vedere al locurilor de muncă pe care le-a creat. În acest context, obiectivul nostru, pe termen mediu și scurt, este să devenim una dintre cele mai mari fabrici ale grupului, prezent acum în Europa, Asia și Africa”, a mai precizat Mihai Popovici, director Dezvoltare WIRQUIN România.

În 2016, WIRQUIN România a avut o cifră de afaceri netă de circa 26,8 milioane lei, în creștere față de anul 2015. În prima jumătate a anului 2017, compania a înregistrat o creștere de 18% a cifrei de afaceri, iar estimările pentru sfârșitul anului prevăd o majorare de 20%.