Compania deţine un portofoliu de 6.500 de produse de foarte bună calitate, organizate pe trei divizii – Tehnic, Casă și Grădină şi Horeca. YALCO România, companie ce activează în sectorul de produse pentru bricolaj și proiecte DIY, casă și gradină, precum și produse dedicate industriei Horeca, aniversează anul acesta 15 ani de existență pe piața din România. Dinamica dezvoltării este una foarte bună și fiecare an din istoria sa a fost marcat de momente foarte importante.
„Am început marcarea aniversării prin lansarea noului layout, www.yalco.ro, și am continuat cu acțiuni și promoții derulate împreună cu principalii noștri clienți și furnizori, promoții în cadrul showroom-ului și magazinului online, și vom continua într-un ritm alert, pe parcursul trimestrului al patrulea marcând toate acțiunile și evenimentele importante ale sfârșitului de an”, ne-a declarat domnul Valentin Vasilescu, Managing Director YALCO.
Compania deţine un portofoliu de 6.500 de produse, organizate pe trei divizii: Tehnic, Casă și Grădină şi Horeca. Sortimentul de produse Yalco este constituit din produse de foarte bună calitate, produse de marcă, cu nivel de preț mediu și superior, fabricate de cei mai importanți producători la nivel mondial.
Cele mai importante momente din dezvoltarea YALCO
În primii ani, momentele importante pentru companie au fost definite de formarea celor trei divizii de business, iar începând cu 2007, prin divizia „Tehnic”, YALCO a devenit distribuitorul oficial în România pentru mărcile Black&Decker și DeWalt.
În 2008, compania formează echipa și defineşte sortimentul de bază pentru diviziile „Casă” și „Horeca”, concomitent cu preluarea distribuției la nivel național pentru mărcile „Curver” și „Bormioli”.
În 2008, YALCO a marcat prima participare la cea mai mare expoziție Horeca din România: Târgul „ROMHOTEL” – București
În perioada 2009-2011, compania s-a concentrat pe organizare internă: operațional, logistică, divizia service (reparații garanții, post-garanții) și pe dezvoltarea și consolidarea distribuției la nivel național pe toate cele trei divizii.
Anul 2012 a fost marcat de dezvoltarea infrastructurii IT dedicată creșterii calității proceselor interne și a serviciilor oferite.
„Eforturile depuse și strategia aleasă (service „Door-to-Door”) în organizarea activității de servicii post-vânzare (service) ne-au fost recunoscute la nivel internațional, fiind desemnați Best Service Agent Development Central & East Europe 2012 de către producătorul Black&Decker”, afirmă domnul Vasilescu.
În anul 2013, în scopul îmbunătățirii calității serviciilor oferite clienților, YALCO a decis integrarea operațiunii logistice, concomitent cu mutarea într-o locație nouă în Otopeni – Șoseaua de Centură, având un depozit de 2.000 mp. cu o capacitate de 2.500 paleți, birouri și un showroom de 350 mp.
În perioada 2012-2014, compania a adăugat noi branduri de top în portofoliu: Casă și Grădină (Fissler, Sistema, Pasabahce, Pujadas) și Tehnic (Senco, Femi, Solter)
Ulterior, în 2015 YALCO s-a mutat în locația actuală – Șoseaua Pipera 48, sector 2, București, unde a deschis un showroom de 1.200 mp. și a organizat sediul companiei (birouri și atelier service).
De asemenea, tot în 2015, compania adaugă în portofoliu şi sortimentul de casă și prestigiosul brand Leifheit (produse pentru curățenie și pentru îngrijirea hainelor).
„În anul 2016 aniversam 10 ani de existență prin numeroase acțiuni organizate și derulate împreună cu marile rețele de magazine şi acțiuni susținute și de campanii de promovare”, mai spune Valentin Vasilescu.
Anul este marcat și de adăugarea în portofoliu a gamei de generatoare de curent (Stanley & B+D) și a mobilierului pentru grădină marca Keter.
În anul 2017, compania se mută într-un nou depozit clasa A+, în Mogoșoaia, Parc logistic „Logicor”, depozit modern și foarte bine echipat, cu o capacitate de 6.000+ paleți. Tot în anul 2017, YALCO demarează pregătirea „Blue print-ului” pentru trecerea la un nou soft ERP, capabil să răspundă dezvoltării rapide și creșterii complexității activității companiei.
În anul 2018, la 1 martie, compania intră pe „go-live” cu noul ERP – „Soft One”, iar la mijlocul anului, compania lansează noul layout www.yalco.ro.
În 2018, împreună cu „Bormioli”, compania participă, în calitatea de partener, la acțiunea națională organizată de Auchan și marcată prin realizarea documentarului „România Neîmblânzită”
„În anii 2018-2020, concomitent cu consolidarea distribuției pe produsele existente, continuăm dezvoltarea portofoliului de produse pe diviza de Tehnic – mărcile Black&Decker, DeWalt, Stanley, Stanley FatMax: pompe de grădină, aparate de spălat cu presiune, mașini cu motor termic pentru grădinărit – și divizia Casă și Grădină: gama de aparate electrocasnice și gama de jucării Black&Decker”, a explicat Valentin Vasilescu.
Linii de business
Liniile de business ale YALCO sunt conturate de cele trei divizii sub care compania este organizată: Tehnic, Casă și Grădină, Horeca și de cele patru canale de vânzare care formează structura distribuției la nivel național, și anume: marile rețele de magazine (DIY, Cash&Carry, Hypermarket, Supermarket; magazine de electronice și electrocasnice) rețeaua de peste 100 de distribuitori locali, e-commerce și retail.
„Acordăm o atenție deosebită consultanței specializate, care este foarte importantă și extrem de solicitată la vânzarea produselor noastre, plecând de la produsele tehnice corelate cu domeniile de aplicație specifice și cu intensitatea modului de utilizare, apoi cele de casă și grădină, care trebuie să fie selectate cu atenție pentru a oferi confortul în utilizare, obținerea rezultatelor dorite și a ambianței plăcute de acasă și din grădină, apoi în zona Horeca, unde trebuie să înțelegem nevoile clientului, iar produsele trebuie să se încadreze în designul locației și a specificului meniului, să răspundă exigențelor și standardelor fiecărui hotel sau restaurant”, continuă domnul Valentin Vasilescu.
Liniile de business ale YALCO sunt conturate de cele trei divizii sub care compania este organizată: Tehnic, Casă și Grădină, Horeca
Showroom-ul YALCO şi magazinul online
Showroom-ul YALCO, din Pipera 48, și magazinul online, www.yalco.ro, sunt canalele prin care compania are posibilitatea și reușește să comunice pieței din România structura și diversitatea întregului sortiment de produse.
„Ambele magazine, online și offline, se completează foarte bine. Răspunsul a fost pozitiv, atât pentru showroom, unde clienții noștri au posibilitatea să verifice și să testeze calitatea produselor noastre într-un spațiu generos de peste 1.000 mp, cât și pentru magazinul online, care a înregistrat o dezvoltare rapidă. Un alt câștig foarte important este acela că, pe baza comunicării frecvente și interactive cu piața, am putut optimiza sortimentul activ și am identificat categorii complementare de produse, ajungând astăzi să răspundem mai bine nevoilor din piață pe segmentele noastre de business”, spune Valentin Vasilescu.
La nivel de organizație, compania deţine certificările ISO 9001 – sistemul de management al calității, ISO18001 – sistemul de management al sănătății și securității ocupaționale şi ISO 14001 – sistemul de management de mediu.
O echipă în creștere
YALCO are în prezent un număr de 56 de angajați, cu o retenție medie de 4-5 ani. Pachetul salarial, în funcție de vechimea în cadrul companiei, conține salariu, asigurare de sănătate cu o componentă de spitalizare, tichete de masă, tichete de vacanță, sisteme de bonusare pe criterii de calitate și de performanță.
Compania este într-un proces continuu de dezvoltare şi oferă foarte des oportunități de angajare.
YALCO România face angajări şi în această perioadă, având disponibile următoarele poziţii:
▪ Manipulanți și pickeri în depozitul central din Mogoșoaia;
▪ Asistent vânzare / junior key account manager vânzări;
▪ Area sales manager Horeca;
▪ Asistent/Manager content & marketing online.
În ceea ce privește implicarea socială, în ultimii trei ani, YALCO România a sprijinit Asociația „Dăruiește Viață” în proiectele sale de construire de spitale, modernizare și echipare secții și centre medicale.
De asemenea, compania a sponsorizat proiectul #Educație pentru Performanță desfășurat de Juventus Academy București.
Evoluţie financiară
În 2020, YALCO România a înregistrat o creştere de 24% a cifrei de afaceri, depăşind nivelul de 10 milioane de euro.
„În ciuda mediului economic special și a schimbării majore a comportamentului de achiziție al cumpărătorilor, în anul 2020 am înregistrat o creștere de 24% a cifrei de afaceri, depășind plafonul de 10 milioane de euro. Acest succes confirmă calitatea întregii echipe, a managementului și a modelului de business YALCO”, explică domnul Vasilescu.
Pentru 2021, YALCO România estimează o creştere de 18% a cifrei de afaceri, ajungând la 60 de milioane de lei
Pentru anul 2021, compania estimează atingerea unei cifre de afaceri de 60 milioane de lei, reprezentând un avans de aproximativ 18%.
„Pe tot parcursul celor 15 ani de existență, am acordat o atenție deosebită sănătății financiare a companiei, urmărind cu foarte mare atenție profitabilitatea, rentabilitatea capitalului investit și managementul fluxului de numerar și a ratei de conversie. Toate aceste măsuri și acțiuni ne-au ajutat că în 14 din cei 15 ani de activitate să încheiem profitabil și anual să creăm premisele și resursele unei dezvoltări continue și solide”, a precizat, în încheiere, domnul Valentin Vasilescu, Managing Director YALCO.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/dm-drogerie-markt-se-focuseaza-pe-clienti-si-angajati/