BARLETA produce anual peste 550 de milioane de unități

01.12.2020

Exporturile companiei au crescut cu aproape 15 %, iar pentru acest an se estimează o creștere de cel puțin 7% a cifrei de afaceri. Ultimii 10 ani au reprezentat pentru BARLETA, lider pe piața ambalajelor de hârtie, un nou început, o certificare a ceea ce este compania astăzi. Numele BARLETA și-a pus amprenta asupra produselor realizate și vândute. Partenerii companiei au certificat brandul prin contractele încheiate, prin colaborările de lungă durată, precum și prin încrederea acordată. Realizările companiei sunt rezultatul unui efort colectiv al întregii echipe, toți angajații aducând un plus de valoare prin implicarea și devotamentul de care au dat dovadă.

Compania a investit atât în oameni, cât și în utilaje de ultimă generație, ceea ce a generat plus valoare afacerii. Aceasta s-a dovedit a fi cea mai bună abordare pentru BARLETA, iar în momentul de față compania se află pe un trend pozitiv.

2020 a fost un an al provocărilor, atât pentru companie, cât și pentru întreaga societate, un an în care pandemia a schimbat total, atât modul de gândire, cât și modul de interacțiune.

„A fost nevoie de o repliere și o readaptare la noile condiții de piață, iar din punctul nostru de vedere, am realizat această schimbare cu succes. Dacă 2019, anul în care compania a celebrat 25 de ani de activitate, a fost cel mai bun de până atunci, anul acesta, în ciuda provocărilor apărute, am reușit să producem cu 10% mai multe ambalaje și să înregistrăm o creștere a cifrei de afaceri de aproape 7%”, ne-a declarat Dl. Ing. Florin Adrian Dimofte, Director Marketing și Vânzări BARLETA.

Adaptarea la regulile impuse de pandemie

Cea mai importantă investiție din acest an a fost realizată pentru sănătatea și securitatea angajaților. Pentru a-și putea desfășura activitatea în cele mai bune condiții, compania a introdus reguli noi de desfășurare a activității de producție în conformitate cu toate cerințele legale, privind protecția și prevenirea răspândirii virusului. De asemenea, au fost create toate condițiile pentru a-și putea desfășura activitatea de la distanță, prin achiziția de laptop-uri, imprimante și crearea unor linii securizate. S-a început un proces de digitalizare a activității, pentru a putea facilita comunicarea între departamente, astfel încât întreaga activitate să devină mai eficientă.

Cu toate acestea, producția nu se poate realiza decât în interiorul întreprinderii, alături de utilaje de producție. Dacă la birouri s-a trecut în mare parte la telemuncă și tele-conferințe, activitățile de bază, respectiv aprovizionarea, producția și desfacerea, s-au făcut în interiorul firmei.

„Pentru a asigura o protecție eficientă a angajaților, BARLETA a implementat un sistem IT în care unii angajați pot lucra de acasă și pot accesa sistemele de fișiere și programe comune. Întâlnirile interne au fost înlocuite de video conferințe, spațiile de lucru au fost reamenajate pentru a evita supraaglomerarea, iar deplasările de orice fel, în interes de serviciu, au fost amânate”, continuă Directorul de Marketing Vânzări.

În prezent, în cadrul companiei lucrează 220 de angajați care se bucură de un mediu dinamic de activitate și un colectiv tânăr și vibrant. Pe lângă pachetul salarial atractiv, angajații BARLETA se bucură de un mediu dinamic de activitate și un colectiv tânăr și vibrant. Una din marile realizări ale companiei este reprezentată de angajații de „generația a doua”, copii ai angajaților care se apropie sau au împlinit vârsta de pensionare, care au ales o carieră în cadrul BARLETA.

Portofoliul de produse al BARLETA

Produsele realizate de către companie sunt extrem de diversificate și cuprind aproape întregul spectru de ambalaje din hârtie, de la pungi utilizate pentru ambalarea făinei sau a mălaiului, până la sacoșe și saci din hârtie cu mâner interior, pungi rezistente la apă și grăsime (care se utilizează foarte des în sectorul alimentar). Anual producția depășește 550 de milioane de unități, BARLETA furnizând ambalaje pentru sectoare ca cel de retail alimentar și vestimentar, hrană și igienă animală, food and beverage, farmaceutic, precum și pentru sectorul de materiale de construcții.

În cursul acestui an, pungile pentru industria morăritului, sacii pentru hrana animală și sacoșele cu mâner plat pentru catering au fost cele mai căutate produse realizate de către BARLETA

Prin intermediul rețelei de distribuție și a parteneriatelor consolidate de-a lungul timpului, BARLETA deține în prezent un grad de acoperire națională de 40-45%, însă vizează extinderea în perioada următoare, grație investițiilor realizate. În ceea ce privește activitatea de export, compania a înregistrat o evoluție pozitivă, marcată de o creștere de aproximativ 15%.

În anul 2020, obiectivul principal al BARLETA a fost consolidarea portofoliului de clienți existenți și, în aceeași măsură, dezvoltarea unor parteneriate noi și durabile. Dacă în 2019 compania și-a setat drept obiectiv crearea unui nou site, www.BARLETA.ro, și a magazinului online, anul acesta preocuparea principală a fost legată de optimizarea conținutului informațional și a accesului utilizatorilor la platforme, efort care a fost răsplătit cu peste 150 de noi clienți.

Responsabilitate față de mediu

2019 a fost anul transformărilor pe fondul modificărilor legislative europene. Compania a obținut astfel certificarea FSC (Forest Stewardship Council) oferită de o organizație independentă, neguvernamentală și non-profit, apărută în anul 1993, care promovează un

management forestier responsabil în pădurile din întreaga lume. De asemenea, compania deține certificare ISO 22000 – 2005 privind producția de ambalaje din hârtie pentru industria alimentară și certificare ISO 9001 – privind managementul calității.

Anul acesta, BARLETA a acordat o atenție deosebită producției de ambalaje din hârtie reciclată, dovedind astfel o atitudine proactivă în ceea ce privește protecția mediului înconjurător. De asemenea, în viitorul apropiat, compania va oferi soluții 100% reciclabile și biodegrabile, care să înlocuiască folia de polietilenă utilizată în fabricarea pungilor de brutărie și unele sacoșe pentru transportarea unor greutăți mai mari de 10 kg. Avantajul principal al acestor inovații îl reprezintă impactul pozitiv pe care îl au asupra mediului, precum și amprenta de carbon scăzută ce apare în urma procesului de fabricație.

BARLETA a acordat o atenție deosebită producției de ambalaje din hârtie reciclată, dovedind astfel o atitudine proactivă în ceea ce privește protecția mediului înconjurător

Cele mai recente investiții

BARLETA înseamnă astăzi dezvoltare, iar aceasta nu se poate realiza fără investiții. Pentru a putea asigura un flux continuu de livrări partenerilor, a fost inaugurat un depozit nou de 4.000 de mp, destinat în exclusivitate produselor finite. Acest nou spațiu permite asigurarea unor stocuri de ambalaje care să poată fi folosite în cazul în care se înregistrează creșteri de consum.

„Am abordat o nouă activitate în 2019 și am reușit să achiziționăm Fabrica „WMW- Mașini Unelte”, specializată în producția de utilaje și echipamente industriale, iar în acest an am demarat lucrările construcției unui depozit logistic, de 13.000 de mp, dotat la cele mai înalte standarde europene, din punctul de vedere al siguranței în exploatare, care în primul trimestru al anului următor, va fi complet funcțional la întreaga capacitate”, afirmă Directorul de Marketing Vânzări BARLETA.

BARLETA înseamnă astăzi dezvoltare, iar aceasta nu se poate realiza fără investiții

Pe lângă investițiile în sănătatea și securitatea angajaților și noul depozit, compania are în derulare proiecte pentru achiziționarea de utilaje noi, cu un consum de energie mult mai scăzut per unitate realizată, și de utilaje prevăzute cu sisteme de recuperare a energiei. Totodată, BARLETA are în derulare un proiect prin care o parte din deșeurile rezultate sunt utilizate în fabricarea unor componente ale ambalajelor pe care le produce, precum și un proiect privind reciclarea apelor uzate în procesul de fabricație. Tot în acest sens, BARLETA a participat în anul 2018 la evenimentul Let’s do it Romania la strângerea deșeurilor de pe o platformă aleasă.

„Suntem conștienti că pentru a rămâne în piață trebuie să fim competitivi, iar competiția este mare. Astfel, derulăm un proiect de modernizare și dezvoltare suplimentară a capacităților de depozitare, atât pentru materia primă, cât și pentru produsele finite. Pentru următorii 5 ani luăm în calcul o creștere de 50 % a numărului de ambalaje realizate și, în maximum 10 ani, dublarea numărului de ambalaje produse în momentul de față. Ne dorim ca până în 2030, să depășim 1 miliard de unități produse anual”, detaliază Dl. Dimofte.

Evoluția financiară

Anul 2019 a fost pentru BARLETA un an istoric, care a marcat împlinirea a 25 de ani de activitate, atingerea celei mai mari cifre de afaceri de până atunci, cu o creștere de 17% față de anul anterior, și a fost depășit pragul psihologic de 500 de milioane de ambalaje produse.

Anul curent, deși a fost un an lovit de pandemia de coronavirus și atipic din toate punctele de vedere, a fost un an bun pentru BARLETA, an în care producția de ambalaje a crescut cu 10% față de anul anterior, exporturile au crescut cu aproape 15%, fiind estimată o creștere a cifrei de afaceri la final de an de cel puțin 7%. În contextul actual, dominat de incertitudine și instabilitate, desigur că această evoluție reprezintă o adevărată performanță.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/barleta-25-de-ani-de-experienta-in-ambalaje/

 

Citiți și despre:

  • CISEROM, un brand românesc cu renume internaţionalCISEROM, un brand românesc cu renume internaţional Românii încep să se îndrepte spre branduri autohtone, datorită încrederii oferite de calitatea acestora.Cunoscutul brand Ciserom îşi începe povestea în anii '20, perioadă în care în oraşu Sebeş se dezvolta […]
  • Topoloveni – tradiție și gust românescTopoloveni – tradiție și gust românesc Compania a transformat magiunul de prune în cel mai cunoscut și apreciat produs din România. Într-o perioadă în care nu puține sunt produsele aduse de peste granițe de către lanțurile de magazine din România, […]
  • Olympus România, în top 3 cei mai mari producători de lactateOlympus România, în top 3 cei mai mari producători de lactate Compania estimează o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro la sfârșitul anului 2017. Compania Olympus se clasează în top 3 cei mai mari producători de lactate din România, fiind totodată aleasă […]
  • Viking, un brand cu renumeViking, un brand cu renume Compania oferă soluţii complete pentru case şi clădiri. Un acoperiş înseamnă, dincolo de protecţie şi acoperire, longevitate în exploatare, o maximă etanşeizare, un aspect ce trebuie să se încadreze în aria […]
  • ROLEM 100% tehnologie, inovație și serviceROLEM 100% tehnologie, inovație și service Industria lemnului este una din cele mai vechi industrii. În România, industria de prelucrare a lemnului a început să ia amploare în jurul anului 1900. După aceea, în anii '80, industria de exploatare […]