CHEP – soluții de optimizare financiară pentru Supply Chain

01.11.2020

Logistica circulară le aduce producătorilor stabilitate financiară în recesiunea post COVID-19. Soluțiile CHEP bazate pe închirierea echipamentelor de transport reutilizabile au limitat efectele crizei în Supply Chain, într-o perioadă care a afectat puternic stabilitatea financiară a producătorilor și importatorilor de bunuri de bază. Sute de companii din FMCG-ul românesc, printre care lideri de piață, își transportă produsele pe paleții albaștri, pentru a beneficia de un management performant al costurilor și al riscurilor, chiar și în contextul unor schimbări disruptive cu impact major asupra lanțului de aprovizionare.

Prezentă pe piața românească din 2011, CHEP România este subsidiara liderului global în soluții logistice, cu o creștere de două cifre de la an la an, proporționată cu nevoia companiilor producătoare de soluții de reducere a costurilor din Supply Chain. Echipa locală deservește mai mult de 350 de clienți din industria bunurilor de larg consum—rețea națională care depășește 2.500 de puncte de distribuție și colectare.

Compania, recunoscută de autorități ca furnizor de servicii esențiale pentru economie, a înregistrat creșteri masive în sectorul de băuturi, ambalaje, produse alimentare de bază și produse de igienă, la începutul pandemiei. În lunile martie și aprilie, pe anumite categorii de produse, România a atins un prag record de consum, până la triplul aceleiași perioade a anului precedent. „În perioada  de lock-down, toate sectoarele implicate în furnizarea de produse de bază către populație au trecut printr-un șoc puternic, în condițiile unei creșteri de cerere dublă sau chiar triplă față de o perioadă normală. A fost nevoie să acționăm coordonat, în strânsă colaborare cu retailerii, astfel încât să nu existe deficit de produse esențiale la raft. Clienții ne-au solicitat, în primul rând, maximă flexibilitate și disponibilitate a paleților. Ne-a ajutat și dimensiunea rețelei noastre europene, pentru că am reușit să accesăm  stocurile de paleți CHEP din alte țări, în situații punctuale în care cererea de echipamente din partea clienților a depășit prognoza. Toți partenerii noștri au livrat la timp, într-o perioadă care a arătat ca un vârf de sezon neplanificat”, ne-a declarat Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România.

Avantajele modelului logistic circular

În sistem CHEP, paleții sunt reutilizați în lanț închis și controlat între partenerii din lanțul de aprovizionare, iar după livrarea mărfurilor sunt recuperați, reparați și repuși în circuit de către furnizorul de servicii, unic proprietar al echipamentelor. Scad la zero mai multe categorii de cheltuieli cu managementul paleților—primele și cele mai vizibile avantaje sunt costurile mai mici și deblocarea fluxului de numerar prin scăderea investițiilor în active fixe. “Pentru mulți clienți producătorii de bunuri esențiale, aceste caracteristici ale sistemului de închiriere le-au salvat afacerea în perioada de lock-down și le conferă sustenabilitate financiară în continuare”, a mai adăugat Gabriel Ivan.

Un alt avantaj al acestui sistem este reprezentat de costurile predictibile şi transparente. Clienții plătesc doar pentru perioada de utilizare a paleţilor comandaţi. Prin închiriere, se elimină din bilanţ echipamentele nefolosite și unele costuri aferente managementului de paleți. CHEP preia şi recuperarea paleţilor de la comercianţi, astfel încât partenerii companiei primesc o soluţie completă de externalizare a acestor echipamente.

Criza COVID-19 a prins companiile nepregătite, accentuând vulnerabilitatea lanțurilor de aprovizionare tradiționale

În plus, ca urmare a faptului că aparțin unui ecosistem logistic care le eficientizează amprenta operațională, utilizatorii sunt scutiți de plata taxei de mediu. Costurile mai mici, cash-flow-ul pozitiv, plus un management eficient al deșeurilor de ambalaje sunt avantaje competitive importante în contextul în care companiile din FMCG fac față cu dificultate recesiunii. “Avem un sistem logistic intrinsec sustenabil, pentru că se bazează pe un model circular, în care toate platformele sunt folosite în comun de către furnizorii de materie primă, producători și distribuitori de-a lungul lanțului logistic. Acestea permit derularea operațiunilor pe rute mai scurte, într-o manieră prietenoasă cu mediul, generând mai multă reziliență lanțului de aprovizionare și, implicit, companiilor care colaborează cu noi”, a precizat directorul CHEP România.

Externalizarea gestiunii paleților poate diminua semnificativ expunerea fiscală a companiilor care importă sau produc bunuri ambalate, pentru că agenții economici sunt exonerați de taxa de mediu pe paleții închiriați. În contrast cu acest avantaj de ordin fiscal pe care îl au utilizatorii de echipamente CHEP, companiile cu stoc de paleți în gestiune proprie, care nu-și îndeplinesc obiectivele de reciclare și valorificare de 15% pentru lemn, plătesc 2 lei pe fiecare kilogram de deșeu de ambalaj nereciclat.

Parteneriate strategice

În 2020, CHEP și-a consolidat prezența pe piața de băuturi, sector pe care îl deservește aproape integral, ca urmare a parteneriatului cu Carpathian Springs, producător al brandului Aqua Carpatica. Anul în curs a adus un parteneriat important și în sectorul de carne, prin contractul cu Abatorul Periș, al doilea mare procesator de carne proaspătă de porc.               Totodată, compania a lucrat la consolidarea relațiilor de parteneriat cu retailerii, pentru ca orice client CHEP să aibă acces în toate rețelele din comerțul modern, fără excepție. În 2020, a devenit foarte clar faptul că, atunci când producătorii și retailerii colaborează, beneficiile sunt extraordinare pentru fiecare dintre părți.

Măsuri de adaptare la criză

CHEP s-a adaptat pentru a putea să gestioneze efectele volatilității cererii de consum, oferind alternative la platforme, fluxuri de distribuție și servicii, cu stabilirea de planuri de intervenție pe scenarii multiple de evoluție a cererii și alte eventuale restricții de activitate. “Munca de echipă, colaborarea și abilitatea de a fi receptivi și adaptabili ne ajută să rămânem conectați la nevoile pieței. Adaptabilitatea la schimbările din piață a devenit principala condiție pentru un business sustenabil, iar companiile care merg pe CHEP dețin această abilitate, din punct de vedere operațional. Cu certitudine, este o perioadă în care producătorii au șansa să strângă relațiile cu clienții și partenerii lor comerciali, pentru a înțelege cum își pot recalibra oferta de produse și servicii pe nevoile reale ale acestora, și pot testa fluxuri alternative de comunicare și distribuție”, a mai spus Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România.

Avantajele financiare ale utilizării echipamentelor închiriate sunt costurile mai mici cu managementul paleților și un mai bun cash-flow

Din punct de vedere al măsurilor interne, prioritatea zero a rămas siguranța angajaților, a echipelor partenerilor săi strategici și a celor cinci centre de service, măsuri ce garantează continuitatea serviciilor. “Am respectat cu strictețe recomandările autorităților din România și de la nivel comunitar cu privire la menținerea celor mai ridicate standarde de siguranță în toate aspectele activității”, a mai precizat oficialul companiei.

Recomandări pentru afaceri solide financiar

Analiștii economici se așteaptă ca volatilitatea și nesiguranța din mediul comercial să persiste și în 2021. Potrivit unei analize Deloitte CFO din 2020, circa 50% dintre directorii financiari nu se așteaptă ca cererea să revină la nivelul dinaintea pandemiei, până în vara anului 2021, iar doi din trei directori financiari caută metode pentru a scădea investițiile în active fixe (CapEx) în contextul crizei generate de COVID-19.

Doi din trei directori financiari caută metode pentru a scădea investițiile în active fixe (CapEx) în contextul crizei generate de COVID-19 – Deloitte CFO Survey 2020

Pentru o afacere rezistentă în criză, indiferent de factorii care o generează, CHEP recomandă trei metode rapide de reducere a costurilor și de management al riscului: transformarea CAPeX în OPeX, eliminarea costurilor ascunse și itemizarea facturilor.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/csi-romania-solutii-integrate-de-transport-manipulare-si-paletizare-customizate/

 

Citiți și despre:

  • Surse de energie regenerabilăSurse de energie regenerabilă Care sunt principalele surse de energie regenerabilă şi cum funcţionează ele? Surse de energie regenerabilă: Energia verde rămâne şi în 2018 una dintre cele mai dezbătute. La nivel european, în anul 2030, 32% […]
  • World MediaTrans: „Fidelizarea clienților se face prin calitatea serviciilor”World MediaTrans: „Fidelizarea clienților se face prin calitatea serviciilor” Compania a ieșit mai puternică decât niciodată din criza economică și estimează dublarea cifrei de afaceri pentru acest an. Promptitudine, rapiditate și economie de bani. Acestea sunt cele trei mari beneficii […]
  • METROREX, o companie cu o viziune progresivăMETROREX, o companie cu o viziune progresivă Compania a finalizat implementarea noii soluții de plată cu cardul contactless la toate aparatele de taxare din cele 63 de stații de metrou. METROREX este o companie aflată într-un proces continuu de […]
  • Polach Logistics & Transport, în topul transportatorilor româniPolach Logistics & Transport, în topul transportatorilor români Compania are în plan dezvoltarea unui nou domeniu de activitate.Înființată inițial în anul 1993, sub denumirea de Polach Impex, compania avea ca domeniu de activitate transportul internațional de mărfuri. Ani […]
  • Metrorex transportă zilnic peste 600.000 de călătoriMetrorex transportă zilnic peste 600.000 de călători Procesul de modernizare și dezvoltare a rețelei de transport cu metroul continuă. Anul 2017 a fost pentru Metrorex un an plin de acţiuni şi evenimente, astfel, conform strategiei de dezvoltare şi modernizare […]