Compania a investit peste 1,5 milioane de euro în linii tehnologice de înaltă performanță și roboți care eficientizează producția și asigură un nivel ridicat de performanță pentru operația de paletizare. CONTEC FOODS a realizat recent o serie de investiții strategice menite să îi asigure o poziție competitivă pe piață și să îi permită să își extindă operațiunile. Concentrate în principal pe modernizarea echipamentelor și optimizarea costurilor de producție, aceste investiții au fost orientate către creșterea productivității și menținerea unui echilibru între calitatea și prețul produselor finite.
S-au investit peste 1,5 milioane de euro în linii tehnologice de înaltă performanță și roboți care eficientizează procesul de producție și asigură un nivel ridicat de performanță pentru operația de paletizare. Totodată, a fost achiziționată o linie nouă de dozing bag-in-box pentru ketchup, maioneză și muștar, precum și un utilaj de înaltă performanță pentru separarea deșeurilor rezultate după fabricarea borșului. S-au făcut investiții semnificative la secția de preparare și dozare a borșului prin achiziționarea unei noi linii de fabricare și dozare a peturilor.
CONTEC a investit peste 1,5 milioane de euro în linii tehnologice de înaltă performanță și roboți care eficientizează procesul de producție și asigură un nivel ridicat de performanță pentru operația de paletizare
A fost modernizată și retehnologizată secția de muștar, dar și secția de sortare a legumelor și fructelor, însă unul dintre cele mai importante obiective de investiții a fost cel legat de montarea de panouri fotovoltaice.
„În acest an avem un proiect în derulare prin care se vor monta panouri pe o suprafață de 8.400 de metri pătrați. Printre avantajele acestui proiect se numără reducerea emisiilor poluante și posibilitatea de a deveni autonomi”, declară PhD. Mehmet Tural, Director General CONTEC FOODS.
CONTEC FOODS, singura companie cu echipă specializată în HoReCa
În prezent, CONTEC FOODS este singura companie cu echipă specializată la nivel național pentru domeniul HORECA. Compania are în momentul de față 450 de angajați, fiind în continuare în căutare de forță de muncă și personal calificat, chiar dacă parte din fluxul de producție a devenit automatizat.
Pentru a rămâne în topul preferințelor clienților, dar și pentru a oferi cele mai bune condiții de muncă pentru angajații săi, compania continuă să investească în fiecare an în cele mai noi tehnologii, pentru ca tot ceea ce se produce în unitatea proprie să fie de cea mai înaltă calitate. Chiar dacă o parte din proces este automatizat, acest lucru nu înseamnă că factorul uman a fost eliminat, dimpotrivă, oamenii au fost relocați pe alte sectoare unde pot aduce valoare adăugată suplimentară.
Pentru perioada următoare, strategia de investiții vizează noi achiziții de linii tehnologice și extinderea suprafețelor de depozitare. Compania dorește să producă dulceață din fructe la cele mai înalte standarde, motiv pentru care va achiziționa în curând o nouă linie tehnologică de înaltă performanță.
Strategia de investiții pentru perioada următoare vizează noi achiziții de linii tehnologice și extinderea suprafețelor de depozitare
În plus, CONTEC a semnat contractul pentru construirea a două depozite a câte 600 de metri pătrați, cu rafturi de câte 4 etaje, pentru depozitarea produsului finit. Urmează un upgrade al programului informatic și implementarea unui soft performant pentru gestionarea stocurilor, VMS.
„În cadrul fabricii noastre, avem o cantină proprie, unde zilnic servim o masă caldă tuturor angajaților noștri, fără alte costuri suplimentare. Unul din obiective pentru perioada următoare este legat de modernizarea și echiparea acestei cantine cu mobilier și electrocasnice noi, astfel încât să putem oferi cele mai bune condiții angajaților noștri, dar să ne și putem eficientiza activitatea în acest sector”, afirmă Directorul General.
O diversitate de rețete, adaptate necesităților consumatorilor
Ca producător de conserve, CONTEC FOODS oferă o gamă variată de produse, de la conserve în oțet sau saramură (castraveți, gogoșari, murături, ardei capia, sfeclă) până la produse din roșii și derivate din roșii, acestea înregistrând vânzări de top în ultimul an. Atât brandul companiei deja consacrat – Olympia, cât și mărcile proprii alcătuiesc portofoliul CONTEC într-o diversitate de rețete, adaptate necesităților consumatorilor și clienților.
În timp ce categoria conservelor a rămas neschimbată, categoria sosurilor a crescut în sortimente cu noi arome și dimensiuni. Sunt disponibile arome noi, cum ar fi sosurile chilli dulce și teriyaki în ambalaje de retail și HORECA, CONTEC colaborând în prezent cu cele mai mari restaurante fast-food din România. În calitate de producător, compania analizează cu atenție categoriile care sunt în maturitate, declin sau în stadii de creștere, așa cum sugerează Matricea BCG. De asemenea, o autoevaluare a categoriilor de produse se realizează în permanență.
CONTEC FOODS oferă o gamă variată de produse, de la conserve în oțet sau saramură până la produse din roșii și derivate din roșii
CONTEC este o companie care operează în mai multe categorii diferite, deoarece consumatorul-țintă variază și el. Schimbările în conserve au fost în mare parte inexistente, pentru că piața este foarte matură. Totuși, categoria sosurilor pare să crească și să atragă noi afaceri și idei.
„Încercăm să ne modelăm investițiile în această categorie. Analiza noastră arată că, în general, în lume și în România, categoriile de sosuri (piața europeană) și borș (piața românească) se află într-un stadiu de creștere, în timp ce alimentele de bază și oțetul (conserve de fructe și legume) se află într-un stadiu de maturitate. Considerăm că produsele noastre tradiționale, cum ar fi conservele de legume, fructele conservate, pasta de roșii și derivatele rămân de bază, deoarece avem o cotă de piață semnificativă, în timp ce aceste categorii au volume mari”, afirmă reprezentantul companiei.
În ultimii doi ani, s-a observat o tendință de creștere pe piața sosurilor, motiv pentru care CONTEC a investit în utilaje și a lansat produse noi. Compania a reușit să lanseze o nouă gamă de sosuri (Samourai, Sweet Chilli, Barbecue, Teriyaki și Gusturoi), venind astfel în completarea portofoliului Olympia. Cu aceste noi produse, CONTEC FOODS a înregistrat deja scoruri net superioare produselor cu care se află în competiție, rezultate evidențiate într-o cercetare de calitate.
CONTEC FOODS, o companie implicată în societate
Activitatea CONTEC se extinde și în sfera proiectelor sociale. Astfel, din inițiativa patronilor CONTEC FOODS și Marathon Distribution Group, dl. Atin Levent și dl. Suliman Aifun, care și-au propus să contribuie la îmbunătățirea situației umanitare a grupurilor dezavantajate, a luat ființă în 2009 Cantina socială, localizată în București, sector 2, care pune la dispoziție zilnic, gratuit, o masă caldă acelor persoane care nu au resursele financiare pentru a trăi, fiind oferită hrană pentru aproape 400 de persoane cu probleme sociale. O a doua cantină socială a fost deschisă în Municipiul Turda, județul Cluj. Aceasta a fost înființată în anul 2019, iar în cadrul acesteia se asigură hrană pentru 250 de oameni nevoiași. Aceste cantine sociale sunt într-o permanentă colaborare cu primăriile locale de unde sunt primite informații despre persoanele aflate în dificultate.
CONTEC FOODS a deschis două cantine sociale, una în sectorul 2 din București și una în municipiul Turda din Cluj
CONTEC FOODS asigură, de asemenea, tot suportul și sprijinul necesar studenților din anii terminali, fie că aceștia fac practică în cadrul fabricii CONTEC FOODS sau pur și simplu vizitează fabrica împreună cu profesori universitari, făcându-și astfel o părere despre viitoarea meserie de inginer în industria alimentară. Periodic compania vine în întâmpinarea unităților de învățământ în cadrul activităților „Săptămâna Altfel”, facilitând vizita copiilor și a elevilor prin diferite programe educaționale sau internship.
De-a lungul timpului, CONTEC FOODS a venit în sprijinul diferitelor Asociații de binefacere din Tecuci și localitățile limitrofe, cum ar fi Asociația „Bunul Samaritean” Nicorești și Asociația „Balinte Ionela” Tecuci. Totodată, compania a sponsorizat diverse evenimente locale din Tecuci și a venit în sprijinul bisericilor și mânăstirilor, cum ar fi Mânăstirea „Brazi” din Panciu, „Protoieria” Tecuci, Biserica „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Tecuci sau Parohia „Sf. Dumitru” Piatra Neamț.
„Suntem conștienți de rolul și responsabilitățile noastre în dezvoltarea economică și socială a comunității și dorim să fim caracterizați ca o companie excelentă cu privire la responsabilitatea socială”, precizează PhD. Mehmet Tural.
Performanțe și obiective
CONTEC FOODS a înregistrat la final de 2022 o cifră de afaceri de 35,6 milioane de euro, aceasta ajungând la finele anului 2023 la 41,7 milioane euro, ceea ce a însemnat o creștere de 17%. Pentru anul în curs, CONTEC vizează o creștere de minim 5% față de anul anterior, însă se dorește o creștere pe orizontală care să permită investirea în noi categorii, pe măsură ce se îmbunătățește capacitatea în afacerile existente. În acest sens, se urmăresc cu atenție trendurile din piață, în timp ce sunt selectate anumite categorii în care să fie realizate investiții.
De asemenea, creșterea vânzărilor la export este o prioritate pentru CONTEC, alături de accesarea de piețe noi și dorința continuă de a le oferi clienților cea mai bună experiență.
În anul 2022, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 35.6 milioane euro, aceasta ajungând la finele anului 2023 la 41.7 milioane euro, ceea ce a însemnat o creștere de 17%
Strategia CONTEC FOODS este aceea de a-și menține poziția pe piață sau chiar de a o îmbunătăți. Pe termen mediu, compania dorește să devină un furnizor național de sosuri, deoarece intenționează să intre pe piața europeană. Ca obiective și priorități pentru perioada următoare, CONTEC FOODS are în vedere implicarea întregului personal în acțiunile de îmbunătățire continuă a calității produselor, îmbunătățirea condițiilor de muncă și creșterea nivelului de competență pentru personalul de execuție.
Totodată, se urmărește îmbunătățirea permanentă a capacității tehnice de realizare a produsului, identificarea, evaluarea și ținerea sub control a tuturor riscurilor care ar putea compromite siguranța alimentului, implementarea, menținerea și îmbunătățirea continuă a sistemului de management al calității și siguranței alimentare (IFS) și protejarea mediului înconjurător.
„Punem accent și pe colaborarea cât mai bună cu furnizorii locali de materii prime, pe încheierea de noi contracte cu firmele agricole cooperative din zona noastră și pe achiziția de materii prime și ambalaje în proporție de 90% din România. Considerăm că implicarea în economia locală nu este doar o responsabilitate, ci și o oportunitate de a sprijini comunitățile din care facem parte și de a consolida relațiile durabile cu partenerii noștri din țară. Prin sprijinirea producătorilor locali și promovarea afacerilor din România, contribuim la creșterea sustenabilă a economiei și la întărirea infrastructurii economice”, a declarat, în încheiere, PhD. Mehmet Tural, Director General CONTEC FOODS.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/contec-foods-produse-noi-in-fiecare-sezon/