FMCG

Contec Foods

CONTEC FOODS, produse noi în fiecare sezon

01.12.2022

Compania oferă consumatorilor cea mai înaltă calitate de sosuri și produse pentru a ține pasul cu gusturile în schimbare și cu tendințele recente. CONTEC FOODS își continuă evoluția marcată prin procese de modernizare, retehnologizare și robotizare la cele mai înalte standarde europene. Compania este în prezent cea mai mare fabrică de conserve din România, sortimentul bogat de produse și calitatea oferită consumatorilor ducând compania în Top 300 firme de succes din România.

Obiectivul companiei este unul foarte clar și concis, acela de a asigura continuitatea ca primă alegere a consumatorilor, prin calitatea produselor oferite. Pentru perioada următoare, compania are în plan o investiție de 40 milioane de euro într-o nouă fabrică de produs alcool etilic, care va genera peste 100 de noi locuri de muncă.

Totodată, pentru a se asigura de calitatea produselor livrate, în cadrul CONTEC FOODS a fost implementat încă din 2004 sistemul de asigurare al calității și siguranței alimentare conform standardului IFS (International Food Standard), certificarea având loc în noiembrie 2005. IFS cuprinde cerinţele ISO 9001: 2000, cele din HACCP care sunt incluse în ISO 2200:2005, dar și un set suplimentar de cerințe referitoare la produs. Auditurile de supraveghere și certificare sunt executate de către TÜV NORD România, în conformitate cu procedurile TÜV NORD CERT, iar eliberarea certificatului se face de către TÜV NORD CERT, Germania.

Din 2004, în cadrul CONTEC a fost implementat sistemul de asigurare al calității și siguranței alimentare conform standardului IFS (International Food Standard)

Soluții inovative și produse noi, în fiecare sezon

„Produsele cu cea mai mare cerere de pe piață pot fi găsite toate în același loc, la noi, la Tecuci. Cu fiecare sezon, încercăm să ieșim pe piața din România cu soluții inovative și produse noi, iar gama de sosuri lansată anul trecut s-a bucurat de un real succes, creșterea vânzărilor fiind semnificativă pe acest segment, înregistrându-se o creștere de peste 20%”, ne-a declarat Ph. D. Mehmet TURAL, Director General CONTEC FOODS.

CONTEC FOODS a fost întotdeauna un producător semnificativ de sosuri, grație colaborărilor cu companii și mărci importante, continuând în același timp investițiile în modernizarea liniei de producție și extinzând constant oferta de produse. Piața sosurilor este o piață dinamică, cu o bază de consumatori deschisă să încerce gusturi noi. Compania încearcă mereu să ofere consumatorilor cea mai înaltă calitate de sosuri și produse noi pentru a ține pasul cu gusturile în schimbare și cu tendințele recente. Anul trecut CONTEC a lansat 6 produse noi într-un ambalaj transparent de 250 ml, sosul Sweet Chilli, în special, bucurându-se de feedback pozitiv, ceea ce s-a reflectat și în vânzări.

Proiecte noi, care încurajează un stil de viață sănătos

Din anul 1999, OLYMPIA este nelipsită din bucătăriile românilor care aleg un stil de viață sănătos, venind cu produse ce conțin ingrediente naturale, de cea mai bună calitate, portofoliul de produse cuprinzând în momentul de față peste 400 de articole. Ca urmare a interesului crescut manifestat de români pentru alimentele sănătoase, compania a început să lucreze la câteva proiecte noi, care se estimează a fi definitivate în primăvara anului viitor. Noutatea acestor proiecte este dată de faptul că se intenționează să se lanseze alte câteva sosuri, dar și produse „fără zahăr”. În momentul de față, CONTEC are deja în portofoliu ketchup sugar free, consumat în mare parte însă de persoanele diabetice.

OLYMPIA a fost întotdeauna un brand popular în România, având o istorie îndelungată

Însă, ca orice companie cu o bogată experiență, CONTEC recunoaște rolul pe care social media și influențatorii îl joacă în viețile fiecăruia dintre noi și încearcă să se asigure că OLYMPIA are capacitatea de a deveni parte din viața clienților săi și pe platformele de socializare.

„De-a lungul timpului, am lucrat cu oameni incredibil de talentați, cum ar fi Hayat (@hayatteria) și Miruna (@Mirunalica) cu care ne place să lucrăm. Deși numărul de urmăritori este important, încercăm să lucrăm cu influențatorii care reprezintă OLYMPIA cu adevărat și corect”, continuă Directorul General.

Investiții în oameni și în dezvoltare

Întrucât se dorește dezvoltarea continuă, CONTEC FOODS investește în dezvoltare, prin achiziționarea de echipamente tehnologice de o înaltă performanță.

Astfel, în anul 2020, CONTEC FOODS a achiziționat 3 roboți paletizori în valoare de 370.000 de euro, crescând profitabilitatea și optimizând procesul de producție. În plus, compania investește permanent în lanțul de producție, urmărind ca acesta să fie unul integrat și independent. Anul acesta a fost achiziționată o combină de recoltat mazăre, în valoare de 190.000 de euro, și o combină de recoltat fasole, în valoare de 250.000 de euro. S-a achiziționat, de asemenea, un depaletizor borcane în valoare de 50.000 de euro.

CONTEC FOODS a achiziționat 3 roboți paletizori în valoare de 370.000 de euro, crescând profitabilitatea și optimizând procesul de producție

A doua linie de investiții, prioritară pentru CONTEC FOODS, este reprezentată de echipă, o mare familie de circa 400 de oameni care prețuiește responsabilitatea, onestitatea și tradiția.

Compania pune accent pe învățarea continuă, ca formă de dezvoltare și perfecționare permanentă. Angajații din depozit beneficiază de cursuri de formare profesională pentru funcția de motostivuitorist, iar cei din laborator sunt pregătiți profesional în cadrul cursurilor de formare continuă în domeniul analizelor fizico-chimice, pentru aprecierea calității produselor alimentare, urmate în cadrul departamentului de formare continuă și transfer tehnologic în cadrul Universității “Dunărea de Jos” Galați.

Compania pune accent pe învățarea continuă, ca o formă de dezvoltare și perfecționare permanentă

“Oamenii sunt singura resursă din cadrul unei firme care au capacitatea de a-și mări valoarea odată cu trecerea timpului, spre deosebire de toate celelalte resurse, care se uzează dacă nu fizic, atunci moral. În această ordine de idei, factorul uman este abordat de către firma noastră ca una dintre cele mai importante investiţii, capitalul uman devenind, astfel, o resursă strategică”, este de părere Mehmet TURAL.

Participarea la evenimente de profil

În perioada 15-19 Octombrie 2022, CONTEC a participat la cel mai mare târg internațional din Franța, SIAL Paris, expoziție emblematică mult așteptată de către multe țări și companii ce activează în sectorul alimentar, retail și băuturi. Cu sprijinul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului din România și cu ajutorul și bunăvoința Asociației de Promovare a Alimentului Românesc A.P.A.R., compania a fost prezentă cu stand expozițional în cadrul pavilionului ROMÂNIA, având astfel oportunitatea de a încheia contracte cu noi colaboratori, dar și de a promova produsele fabricate în Romania, la Tecuci.

„La acest eveniment am strâns mâna colaboratorilor și prietenilor noștri din diferite țări precum Italia, Spania, Franța, Germania, Marea Britanie, cu care deja avem o cooperare strânsă și bine închegată. Pentru perioada următoare, avem multe planuri și evenimente, spre exemplu, la jumătatea lunii martie 2023 vom participa la International Food and Drink Event, cel mai mare târg expozițional din Marea Britanie, care de obicei reunește în jur de 60 de țări, din Europa și nu numai”, menționează Directorul General.

CONTEC a participat în cadrul celui mai mare târg internațional din Franța, SIAL Paris, expoziție emblematică mult așteptată de către multe țări ce activează în sectorul alimentar, retail și băuturi

CONTEC va fi prezentă și în cadrul celui mare târg alimentar din Germania, ANUGA Cologne. În România, compania va participa la numeroase festivaluri de profil, la târguri de toamnă sau alte evenimente organizate de către Primăria Tecuci/Primăria Galați în colaborare cu Consiliul Local sau Consiliul Județean.

Cele mai bune piețe de desfacere pentru CONTEC FOODS

Deoarece în ultima perioadă prețul materiilor prime, în special al ingredientului primar, a crescut considerabil, la fel și costurile energiei electrice, al gazelor naturale, al uleiului de floarea soarelui și al altor ingrediente importante ce fac parte din conținutul produsului final, prețurile produselor alimentare CONTEC au fost resimțite „la raft” de către consumatori. În aceste condiții, la fiecare 2-3 luni, compania re-evaluează situația, încercând totuși să mențină raportul calitate-preț, dar și evoluția și creșterea vânzărilor, atât pe piața din România, cât și la export.

Cele mai mari vânzări pentru CONTEC se înregistrează pe piața din România, Marea Britanie fiind a doua piață ca mărime în ceea ce privește vânzarea de produse alimentare fabricate de către CONTEC FOODS, urmată de Spania, Italia, Germania, Franța.

La finele anului 2021, compania a atins o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro, ceea ce a însemnat o creștere de 4% față de anul precedent. Pe primele 3 trimestre ale acestui an, CONTEC FOODS a atins o cifră de afaceri de 24,8 de milioane de euro, întărind previziunile că, până la sfârșitul anului, cifra de afaceri să se situeze în jurul valorii de 33 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 10 % față de anul anterior.

Citește și: https://jurnaluldeafaceri.ro/contec-foods-produse-intr-o-diversitate-de-retete/