Slide

FMCG

Eutron

EUTRON, adaptabilitate și inovare continuă

01.09.2024

De-a lungul a peste trei decenii de activitate, compania a dezvoltat un portofoliu diversificat de produse integrate în soluții de ultimă oră. EUTRON, companie românească ce furnizează soluții tehnologice personalizate, a crescut prin adaptarea continuă la nevoile pieței, introducând soluții care răspund direct provocărilor specifice fiecărui sector de activitate. Evoluția companiei a fost marcată și de momente de răscruce care au determinat schimbări radicale în strategia companiei. Un astfel de moment a fost criza financiară din perioada 2008-2009. În 2008, 64% din cifra de afaceri a companiei provenea din afacerile cu domeniul bancar, iar în 2009, doar 21% din cifra de afaceri a EUTRON continua să fie generată de afacerile din acest domeniu.

Pentru a face față schimbărilor din piață, EUTRON abordează o strategie proactivă de cercetare și dezvoltare, colaborând strâns cu partenerii și urmărind tendințele apărute, astfel încât să poată anticipa și integra tehnologiile emergente. Totodată, angajații din cadrul departamentelor de R&D și Product Management sunt permanent în căutare de soluții eficiente și inovatoare care să răspundă provocărilor pieței și cerințelor clienților.

Pentru a face față schimbărilor din domeniu, EUTRON abordează o strategie proactivă de cercetare și dezvoltare, colaborând strâns cu partenerii și urmărind tendințele de piață

Chiar dacă au fost și perioade grele în evoluția companiei, acestea au jucat un rol important în stabilirea parcursului Eutron și alegerea strategiei pe termen lung.

„Toate aceste provocări ne-au ajutat să înțelegem că cele mai sigure zone de clienți sunt în producția de alimente, producția de medicamente, sănătate, retail, food și, evident, energie. Am reconfigurat portofoliul de produse, soluții și servicii astfel încât să ne adresăm acestor verticale”, ne-a declarat dl. Dan Țone, CEO EUTRON.

O gamă extrem de variată de produse și servicii

În prezent, compania pune la dispoziție o gamă variată de produse, de la sisteme de securitate integrate, la soluții tehnologice pentru optimizarea fluxului de numerar, îmbunătățirea experienței clienților, optimizarea proceselor în depozite, precum și soluții de comunicare vizuală. Printre soluțiile cele mai apreciate la ora actuală pot fi menționate automatele de colectare monede, care sunt folosite de nu mai puțin de trei food-retaileri internaționali (Kaufland, Mega Image, Lidl), sistemele de verificare a bonurilor emise în zona de self check-out, folosite de Carrefour, Auchan, Penny, Dr. Max, dar și sistemele de digital signage, alese de clienți precum NCR, Credit Europe, Garanti, Raiffeisen Bank sau Dedeman.

Având în vedere gama extrem de variată de produse și servicii, este evident faptul că serviciile se adresează mai multor sectoare, inclusiv retail, finanțe-bănci, sănătate sau logistică.

EUTRON pune la dispoziție o gamă variată de produse, de la sisteme de securitate integrate, la soluții tehnologice pentru optimizarea fluxului de numerar, îmbunătățirea experienței clienților, optimizarea proceselor în depozite, dar și soluții de comunicare vizuală

În acest sens, compania a dezvoltat, de-a lungul timpului, numeroase parteneriate de lungă durată, însă se află în permanență în căutare de noi oportunități de colaborare și parteneri care sunt ghidați de aceleași principii. Pe măsură ce noi parteneri devin interesați de o colaborare, EUTRON își dedică resursele și expertiza pentru a construi relații solide și durabile.Hortig

EUTRON, o companie receptivă la nevoile și cerințele partenerilor

Compania rămâne receptivă la nevoile și cerințele partenerilor, lucrând împreună pentru a identifica soluții inovatoare și personalizate care să aducă valoare adăugată pe piața locală. Prin colaborarea strânsă și transparentă, EUTRON își dorește să poată crea parteneriate de lungă durată care să se bazeze pe încredere reciprocă și să ducă la dezvoltarea și implementarea cu succes a tuturor proiectelor abordate.

La începutul fiecărei colaborări, EUTRON își prezintă intențiile în piața locală cât mai transparent și cât mai clar posibil, astfel încât să poată pune bazele unei colaborări bazate pe încredere. Compania caută parteneri tehnologici avangardiști și generatori de trend în industria în care activează, astfel încât, împreună, să reușească să aducă în România ultima tehnologie disponibilă.

EUTRON își dorește să poată crea parteneriate de lungă durată care să se bazeze pe încredere reciprocă și să ducă la dezvoltarea și implementarea cu succes a tuturor proiectelor abordate

Referindu-se la avansul tehnologic și la impactul pe care astfel de soluții îl pot avea asupra vieții de zi cu zi a fiecăruia dintre noi, reprezentanții EUTRON menționează sistemele de captare a luminii solare și soluțiile pentru transportul acesteia prin fibră optică până la 500 metri distanță.

„Din păcate, există clădiri care au zone în care lumina naturală nu are cum să ajungă. Acest lucru este cu atât mai grav dacă vorbim despre grădinițe și școli. Dezvoltarea creierului copiilor este în directă dependență de lumina naturală. Conform anumitor studii, activitatea care se derulează în prezența luminii naturale permite o creștere a eficienței și performanțelor școlare cu un procent cuprins între 25 și 40%”, precizează dl. Țone.

EUTRON derulează proiecte de anvergură în România

În prezent, întreaga rețea de magazine Kaufland este echipată cu automate CDS405 care colectează monede de la consumatori. Cu cele peste 170 de automate existente în fiecare magazin, Kaufland a colectat în 2023 peste 87 de milioane de monede, devenind cel mai mare furnizor de monede către sistemul bancar după BNR.

Un alt exemplu de proiect de anvergură este cel care a presupus instalarea sistemelor de digital signage, comunicare vizuală digitală prin monitoare în toată rețeaua BCR. Este vorba de peste 600 de monitoare în 320 de locații.

Echipa EUTRON, interfața companiei

Echipa EUTRON este cea care contribuie într-o mare măsură la stabilirea unor relații de încredere cu clienții și partenerii. Din acest motiv, este important ca dezvoltarea profesională să fie continuă. În plus, se acordă o importanță deosebită încă din faza de recrutare, astfel încât să fie selectați doar candidații cei mai potriviți, însă parcursul acestora este stabilit cu atenție, urmărindu-se dezvoltarea prin programe de formare organizate în cadrul companiei.

Echipa EUTRON este cea care contribuie într-o mare măsură la stabilirea unor relații de încredere cu clienții și partenerii

Cu toate acestea, găsirea și formarea candidaților rămâne o provocare destul de mare. Provocările cele mai mari în ceea ce privește recrutarea și angajarea personalului sunt însă cele legate de calificare și de pretențiile financiare ale candidaților, dar și de posibilitatea de a evalua corect măsura în care candidații prezintă valori comune cu cele ale companiei.

„Cultura organizațională la EUTRON se caracterizează prin câteva trăsături distincte. Aici, fiecare dintre noi este considerat un coleg care își respectă și sprijină echipa, indiferent de poziția ocupată în organizație. În plus, promovăm o cultură în care recunoaștem și recompensăm eforturile colegilor care au pasiuni și abilități de care EUTRON are nevoie. De exemplu, există oportunități pentru colegi să-și folosească talentele în fotografie/filmare profesională, SEO, design grafic și altele. Este remarcabil faptul că avem colegi care oferă aceste servicii pentru companie, chiar dacă sunt angajați pentru alte activități”, mai spune CEO-ul Eutron.

EUTRON rămâne o companie dedicată dezvoltării durabile, oferind soluții care contribuie la un mediu mai sănătos. Un astfel de exemplu este reprezentat de gama de compostere de deșeuri alimentare distribuite de EUTRON în România de peste 10 ani, care contribuie în mod direct la susținerea unei dezvoltări durabile.

Peste 3.000 de proiecte din diferite sectoare industriale

De-a lungul a peste trei decenii de activitate, Eutron a dezvoltat un portofoliu diversificat de peste 1.000 de produse integrate în soluții de ultimă oră. De asemenea, au fost stabilite parteneriate solide cu peste 25 de producători, lideri tehnologici în industrie, soluțiile fiind implementate în peste 3.000 de proiecte din diferite sectoare industriale. Aria de acoperire a serviciilor acoperă întreaga țară, compania având echipe proprii în 27 de orașe (centre zonale de service).

De-a lungul a peste trei decenii de activitate, Eutron a dezvoltat un portofoliu diversificat de peste 1.000 de produse integrate în soluții de ultimă oră

Avantajele colaborării cu EUTRON includ accesul la un singur punct de contact pentru toate nevoile tehnologice, livrarea de proiecte personalizate adaptate specificului fiecărui client, și suport și service pe întreg teritoriul național pentru a asigura funcționarea optimă a soluțiilor implementate.

În ceea ce privește performanțele financiare, reprezentanții companiei afirmă: „Dacă ne referim la rezultate financiare, trebuie să menționăm faptul că în 2023 am realizat o cifră de afaceri de aproape 43 de milioane lei, cu un profit înainte de impozitare de aproximativ 8%. În 2024, ne propunem să creștem până la 46-47 milioane lei, iar nivelul de profitabilitate să fie în aceiași zonă ca în 2023. Dar, mai mult decât orice, ne propunem să continuăm să fim prima alegerea a clienților și să livrăm proiectele la același standard ca și până acum, aducând cele mai inovatoare soluții pe piața din România”, a declarat, în încheiere, dl. Dan Țone, CEO EUTRON.

 

Citește șihttps://jurnaluldeafaceri.ro/contec-foods-investeste-in-eficientizarea-procesului-de-productie/