Slide

Logistica

ID logistics

ID LOGISTICS își extinde prezența în 18 țări la nivel global

01.07.2022

Ultima locație inaugurată în Italia completează acoperirea europeană a companiei, oferind o soluție globală tuturor clienților săi internaționali. La nivel global, grupul ID LOGISTICS și-a extins activitatea, compania fiind acum prezentă în 18 țări. Cea mai recentă locație  inaugurată este situată în Italia, țară în care ID LOGISTICS a început operațiunile pentru un client global de e-commerce. De asemenea, în ultimii doi ani, ID LOGISTICS a achiziționat diverse companii logistice importante precum Colisweb din Franța, GVT Transport din Olanda și Kane Logistics din Statele Unite.

În România, cele mai importante schimbări survenite în ultima perioadă au fost cele legate de începerea operării unei noi platforme ambientale pentru un mare retailer, dar și de dezvoltarea serviciilor de transport și integrarea primilor muncitori asiatici în cadrul echipelor logistice. Totodată, în cadrul platformelor operate de către ID LOGISTICS au fost preluate activități și volume noi, cu o altă structură de business, reușind să integreze și aceste fluxuri în cadrul depozitelor existente cu costuri minime pentru clienți și în aceleași condiții de calitate.

La nivel global, grupul ID LOGISTICS și-a extins activitatea, compania fiind acum prezentă în 18 țări

Direcții vizate de strategia de business a companiei

În ultimii 20 ani, grupul ID LOGISTICS a avut o creștere constantă, mai mare de 10% pe an, fapt care dovedește că modelul de business este unul sustenabil și adaptat necesităților logistice din lume. Obiectivele companiei sunt conturate pe următorii 5 ani, însă direcțiile de dezvoltare se adaptează la evoluția mondială a supply chain-ului.

„Pentru România, focusul pe retail, fashion, FMCG și e-commerce rămâne valabil și în următoarea perioadă, dar în același timp suntem atenți și la oportunitățile de achiziții externe. În anul 2021 am atins o cifră de afaceri de circa 23 milioane de euro, în creștere cu peste 20% față de anul precedent. Profitul net este peste 3%, valoare aliniată cu strategia grupului. Pentru 2022, ne propunem o creștere de aproximativ 10% a cifrei de afaceri, păstrând profitabilitatea constantă”, ne-a declarat dl. Paul Niță, Director General ID Logistics.

Inovația, parte din ADN-ul ID LOGISTICS

Inovația face parte din ADN-ul grupului ID Logistics, drept urmare și în România compania se concentrează pe proiecte de acest gen. Ca și exemplu: s-a îmbunătățit performanța în picking, lucru care a fost posibil prin montarea pe utilajele de lucru a unei tablete conectate la o cască bluetooth, fapt ce îi ajută pe manipulanți  să aibă ambele mâini libere pe tot parcursul pregătirii comenzilor.AUSTRAL

În plus, a fost introdus serviciul de „self check-in” pentru șoferi, ce implică nu numai faptul că șoferii își anunță sosirea la platformă, dar își scanează singuri și documentele de livrare.

„Această inovație duce la o îmbunătățire a procesului de recepție în sensul transparenței, a rapidității și acurateței informațiilor. În principiu, interesul companiei se concentrează pe digitalizare și eliminarea documentelor tipărite, ceea ce duce și la o reducere a consumului de hârtie/toner și implicit la sustenabilitatea afacerii”, mai spune dl. Niță.

J.A. – Domnule Niță, ce ne puteți spune despre cele mai recente investiții care au vizat compania?

P.N. – În prezent, în cadrul ID LOGISTICS operăm 4 platforme pentru marii retaileri din România cu o suprafață de peste 180.000 metri pătrați. Investițiile recente se referă la oamenii noștri, și când spun oameni, mă refer la tot ce ține de ei. În primul rând, aș aminti investițiile în automatizare (sisteme de sortare a mărfurilor, cu productivitate și acuratețe foarte ridicate) dar și investițiile în menținerea unui standard ridicat al condițiilor de muncă: echipamente și îmbrăcăminte de lucru ce conferă o siguranță sporită și un confort în munca zilnică. Mai departe, aș aminti investițiile legate de instruire: training-uri de specialitate, atât pentru dezvoltarea abilităților profesionale, dar și a celor de management sau a altor competențe legate de activitate. Ca exemplu, noi le plătim angajaților noștri merituoși cursuri de atestare ca stivuitoriști, ca operator calculator sau de competențe suplimentare în supply chain.

Toate investițiile ce vizează operațiunile le discutăm cu clienții noștri și decidem împreună oportunitatea și perioada de amortizare, versus câștigurile din proiectul respectiv.

J.A. – Ce ne puteți spune despre evoluția pieței de logistică din România, despre provocările și oportunitățile specifice perioadei pe care o traversăm? Care este strategia pe care o aveți în vedere în perioada următoare?

P.N. – Piața de logistică a fost și rămâne dinamică, afectată foarte rapid de evoluția geopolitică sau economică de la nivel global. Ce părea o piață relativ stabilă și emergentă acum câțiva ani, de exemplu cea de automotive, astăzi a încetinit în creștere. Rămân în continuare interesante pentru noi piețele de retail, food sau non-food, fashion, FMCG și e-commerce.

Pentru perioada următoare, strategia noastră este de creștere sustenabilă, pe segmentele mai sus amintite, unde avem know-how extins la nivel de grup și unde există operațiuni complexe, care au nevoie de o mare flexibilitate și unde se face cu adevărat diferența între furnizorii de servicii logistice.

J.A. – Ce vizează planurile de extindere a operațiunilor din România, pentru perioada următoare?

P.N. – Planurile noastre au în centru platforme mari, cu operațiuni dedicate, care au nevoie de un logistician cu experiență și cu abilitatea de îmbunătățire continuă, care testează permanent proiecte de inovații în diverse țări și care investește timp și bani în astfel de proiecte și le replică acolo unde ele dau cele mai bune rezultate.

Legat de extindere, ne dorim parteneriate de lungă durată cu clienții noștri, pentru că atunci se vede cu adevărat plus-valoarea, când trebuie să arăți și după 5-10 ani că reușești să crești productivitatea și ai perseverența necesară de a găsi noi moduri de a îmbunătăți logistica pentru partenerul tău.

J.A.Având în vedere situația actuală, care considerați a fi industriile care vor cunoaște o dezvoltare accentuată în următoarea perioadă și cum intenționați să vă ajustați oferta de servicii pentru a răspunde cerințelor specifice partenerilor din aceste domenii de activitate?

Menționam mai devreme industriile care credem că vor cunoaște o dezvoltare și în următoarea perioadă. Oferta de servicii ID LOGISTICS conține deja soluții pentru cerințele specifice fiecărei industrii în parte, implementate în cadrul multor operațiuni la nivel mondial. Sigur că fiecare soluție este customizată pentru volumele și procesele clientului respectiv sau pentru canalul său de vânzare. Din ce în ce mai mult clienții din domeniile vizate aleg vânzările omnichannel, așa că într-un depozit se regăsesc mai mult fluxuri logistice operaționale.

Sezonalitatea forței de muncă

În logistică, piața forței de muncă este dificilă deja de mai mulți ani și are o sezonalitate aparte, ce oglindește cererea sezonieră de muncă din zona Uniunii Europene. Există o migrație temporară sau chiar permanentă, la toate nivelurile de pregătire, așa că ID LOGISTICS se află în permanență în căutarea unor soluții de identificare a oamenilor potriviți în primul rând, dar și de retenție a acestora pe termen lung.

În acest sens, compania pune la dispoziție programe de training, atât cele așa-zise de integrare în echipă, pentru noii angajați, dar și de fidelizare, prin deschiderea pe care o arată angajaților către o posibilă reorientare către alte departamente, dacă este cazul, sau către oportunități de promovare în carieră. În tot acest parcurs, ID LOGISTICS își ajută angajații să crească din punct de vedere profesional și să se simtă apreciați la locul de muncă, indiferent de poziția lor în organizație.

ID LOGISTICS se află în permanență în căutarea unor soluții de identificare a oamenilor potriviți în primul rând, dar și de retenție a acestora în cadrul companiei

Deschidere, respect reciproc, transparență și încredere

În ceea ce privește relația angajat-angajator din cadrul ID Logistics, trebuie menționat faptul că aceasta a fost bazată mereu pe deschidere, respect reciproc, transparență și încredere. Oamenii știu exact ce responsabilități au, dar beneficiază de transparență și atunci când vine vorba despre venituri și beneficii, pe baza unor obiective lunare sau anuale, în funcție de poziția din cadrul organizației.

„Politica noastră de HR este una așa-numită a „ușilor deschise”, atât metaforic, cât și fizic. Acest lucru încurajează colaborarea și feedback-ul constructiv. Ne concentrăm permanent pe construirea echipei ID LOGISTICS și menținerea unui grad ridicat de implicare și autonomie, ceea ce duce implicit la rezultatele asumate și care se îmbunătățesc continuu”, mai precizează Directorul General.

Accentul pe siguranță în muncă și responsabilitate socială

ID LOGISTICS a acționat, încă de la înființare, în direcția responsabilității sociale. Astfel, acțiunile companiei au fost în primul rând axate pe siguranța în muncă a oamenilor, dar și pe promovarea talentelor în cadrul organizației.

Pe următoarele poziții ca importanță se situează reciclarea ambalajelor, mai ales având în vedere cantitățile mari utilizate în fiecare zi. Nu în ultimul rând, o dovadă în plus a responsabilității sociale este reprezentată și de faptul că ID LOGISTICS a redirecționat o parte din impozite către proiecte umanitare sau cu impact social ridicat.

Ultima inițiativă de acest gen a fost cea legată de etica profesională, motiv pentru care toți managerii ID Logistics de pe anumite niveluri de responsabilitate au parcurs un training specializat în acest sens.

Acțiunile companiei au fost în primul axate pe siguranța în muncă a oamenilor, pe promovarea talentelor în cadrul organizației, dar și pe măsuri de reciclare a ambalajelor

„Carta ID LOGISTICS este asumată, prin semnătură, de către 80% din furnizorii noștri, unde am inclus trei zone foarte importante pentru noi: etica în afaceri, protecția mediului înconjurător și responsabilitatea socială în fața angajaților. Aceste trei elemente sunt, așadar, adevărați piloni pe care ne bazăm activitatea”, a declarat, în încheiere, Dl. Paul Niță, Director General ID LOGISTICS.

Citește și: https://jurnaluldeafaceri.ro/id-logistics-isi-consolideaza-pozitia-pe-piata-din-romania/