Slide

FMCG

OPREA AVICOM, tradiția calității la standarde înalte

01.07.2020

Împreuna cu grupul de firme EAST și UBM din Ungaria, compania a investit 15 milioane de euro în cea mai modernă fabrică de furaje din România. Povestea OPREA AVICOM, unul dintre cei mai importanți producători de carne de pasăre din regiune, începe în anul  1994, când firma înființată de părinții actualului Director Executiv, Dl. Emanuel Oprea, a preluat o veche fermă cu patru hale din Crăiești, județul Mureș. În primii ani, cu o echipă inițială de doar patru angajați, OPREA AVI COM s-a ocupat cu creșterea de pui de o zi, vânduți ca pui precrescuți către populație. Evoluția s-a produs treptat, prin multă muncă, chibzuință și perseverență, fiind dezvoltată astfel o afacere de familie de succes. Astăzi, OPREA AVICOM deține și coordonează un lanț de producție amplu, dotat cu cele mai performante tehnologii.

OPREA AVICOM deține și coordonează un lanț de producție amplu, dotat cu cele mai performante tehnologii

Acest lanț de producție presupune obținerea materialului biologic în ferma de reproducție și stația de incubație, creșterea puilor de carne în cele patru ferme, sacrificarea și prelucrarea în abatorul propriu și chiar distribuția către magazinele partenere și cele 35 de magazine proprii, din județele Mureș, Cluj, Harghita, Sibiu, Bistrița Năsăud și Alba. După cum afirmă și reprezentanții companiei, OPREA AVICOM este o afacere de familie „binecrescută”.

Pandemia de coronavirus, o grea încercare pentru businessul românesc

Pandemia de coronavirus a pus la grea încercare businessul clădit cu multă trudă, atât din punct de vedere personal, al echipei, cât și al planurilor de viitor și strategiei vizate. Pentru că nicio afacere nu a avut pregătit un plan de rezervă pentru o astfel de situație, dar și pentru că au survenit extrem de multe modificări într-o perioadă foarte scurtă de timp, au apărut multe provocări, multe întrebări care au trebuit să își găsească un răspuns. Evident, strategia pe termen scurt a companiei a avut de suferit și a trebuit să se regândească o strategie care să permită companiei ieșirea din perioada de criză, dar mai ales revenirea după încheierea acestei perioade.

OPREA AVICOM a regândit o strategie care să permită ieșirea companiei din perioada de criză, dar mai ales revenirea economică după încheierea acestei perioade

Din cauza măsurilor de distanțare socială și de paralizare a sectorului HoReCa, piața s-a contractat foarte mult, obiceiurile de consum s-au schimbat într-un termen foarte scurt, practic de la o zi la alta. O provocare majoră pe termen scurt a fost adaptarea producției la nivelul cererii, fiind foarte dificil ca activitatea să fie reorganizată din mers. Cu toate acestea, OPREA AVICOM a reușit să se adapteze foarte bine acestei situații.

Cea mai mare problemă care rămâne este însă incertitudinea. „Această pandemie a reprezentat un cutremur pentru noi toți. Sper, însă, ca după acest cutremur să nu urmeze un tsunami din punct de vedere economic, cu efecte greu de anticipat. Sunt însă optimist că vom trece cu bine peste această criză, deoarece suntem o afacere solidă și dispunem de resursele umane și financiare necesare pentru a face față acestei provocări”, ne-a declarat Dl. Emanuel Oprea, Director Executiv OPREA AVICOM.

Experiență îndelungată, standarde înalte și tradiția calității

Brandul companiei, Puiul de Crăiești, reflectă cu prisosință experiența acumulată de-a lungul anilor, standardele înalte și valorile afacerii. Prin fiecare din produsele oferite, compania își dorește în primul rând să ofere consumatorilor produse din carne de pui de cea mai bună calitate, lucru care nu ar fi posibil fără a controla întreg lanțul de producție.

În acest moment, OPREA AVICOM produce carne de pasăre proaspătă și congelată, iar odată cu inaugurarea noului abator în toamna acestui an, portofoliul de produse va fi îmbogățit cu produse marinate și ready to cook.

Puiul de Crăiești, brandul companiei, reflectă cu prisosință experiența acumulată de-a lungul anilor, standardele înalte și valorile afacerii

„Am decis să investim în magazine din dorința de a fi cât mai aproape de clienții noștri, de a oferi servicii de calitate. Rețeaua noastră numără în acest moment 35 de magazine și ne dorim ca numărul lor să ajungă anul viitor la 50”, precizează Directorul Executiv.

Inaugurarea fabricii de nutrețuri combinate

Inaugurarea fabricii de nutrețuri combinate marchează o etapă importantă din evoluția companiei și este rodul colaborării excelente cu grupurile de firme EAST și UBM din Ungaria. Împreună, cele 3 companii au investit 15 milioane de euro în una dintre cele mai mari și, cu siguranță, cea mai modernă fabrică de furaje din România. Beneficiind de know-how-ul partenerilor, în cadrul acestei fabrici de nutrețuri combinate vor fi produse peste 220.000 de tone de furaje pe an pentru fermierii români.

OPREA AVICOM, grupul de firme EAST și UBM din Ungaria au investit 15 milioane de euro în cea mai modernă fabrică de furaje din România

Strategia companiei vizează un proces continuu de dezvoltare. Acest aspect reiese din planul investițional al companiei, deși s-a început cu ultima verigă a lanțului de producție – abatorul. În acest sens, au fost realizate investiții de 10 milioane de euro, din care 2,5 milioane de euro atrase din fonduri europene, într-un abator cu o capacitate de 6.000 capete/oră, care va funcționa în prima fază la 4.000 capete/oră.

Construcția abatorului a început în toamna anului trecut și se estimează ca în octombrie, anul acesta, să fie finalizată. Cu toate acestea, investițiile vor continua pe întreg lanțul de producție.

OPREA AVICOM, o afacere de familie în continuă creștere și dezvoltare

OPREA AVICOM este o afacere de familie care a crescut de la an la an. Împreună cu echipa care numără peste 350 de angajați, cu partenerii și, cel mai important, cu clienții care se bucură de rezultatele muncii și priceperii fiecărui membru al echipei, compania a crescut în fiecare an, păstrându-și, cu toate acestea, membrii aproape, la figurat.

Preocuparea principală a companiei în această perioadă a fost de a reduce la minumum riscul de îmbolnăvire în rândurile echipei. În acest sens, au fost luate toate măsurile necesare de distanțare și de evaluare a stării de sănătate a întregului personal, pentru siguranța echipei, a partenerilor de afaceri și a clienților.

Implicarea socială, o responsabilitate a fiecărui business respectabil

OPREA AVICOM este o companie care și-a dovedit implicarea în comunitate în permanență, dar cu atât mai mult în aceste zile.

„Considerăm că implicarea socială este o responsabilitate pentru fiecare dintre noi. Cel mai recent proiect este campania «Uniți de la distanță», realizat în colaborare cu Crucea Roșie, prin care peste 10 tone de piept de pui au ajuns la spitale și centre sociale din Județele Mureș, Cluj, Bistrița, Alba, Harghita”, continuă Dl. Oprea. În plus, OPREA AVICOM a reușit să mobilizeze în proiectul său mai mulți producători de carne, mezeluri, lactate și rețele de magazine din județul Mureș.

Misiunea OPREA AVICOM este de a oferi produse de cea mai bună calitate și de a dezvolta, totodată, o afacere profitabilă și competitivă

„Pentru noi cuvântul de ordine este performanță. Și reușim să facem performanță an de an, rezultatele noastre financiare validând acest lucru. An de an reușim să creștem și să fim una dintre cele mai profitabile companii din industrie. Și anul 2019 nu face excepție”, a declarat, în încheiere, Dl. Emanuel Oprea, Director Executiv OPREA AVICOM.

Anul 2020 va fi însă cu siguranță mult mai dificil, iar efectele pandemiei de COVID 19 sunt greu de estimat. De aceea, planurile OPREA AVICOM sunt de conservare și de securizare a afacerii, astfel încât să se creeze o bază solidă de dezvoltare pentru perioada de avânt care cu siguranță va urma.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/safir-producator-cu-traditie-de-carne-de-pui/