Constructii

Rap Group

RAP Group – proiecte și parteneriate durabile

01.12.2022

Strategia de marketing își propune să susțină și să accelereze transformarea digitală a companiei, astfel încât să pună în valoare brandul RAP și know-how-ul grupului. RAP Group și-a început activitatea în anul 1992, cu producția echipamentelor destinate industriei alimentare. Toate ariile tehnologice care ulterior au devenit companii de sine stătătoare au reprezentat inițial departamente în cadrul RAP Group, însă s-au dezvoltat odată cu expertiza acumulată în fiecare domeniu.

Fiecare companie de sub umbrela RAP Group funcționează după aceleași principii și se raportează la fiecare client cu același profesionalism. Legăturile de business sunt tratate ca parteneriate, în care companiile RAP se implică 100% pentru a livra rezultatele așteptate, respectiv pentru a-și îndeplini obiectivele. De la design până la producție, fiecare companie este activă în toate fazele proiectului, astfel încât produsele și sistemele solicitate sunt livrate la standardele specifice industriei.

În tot acest demers, colegii și colaboratorii RAP rămân fideli valorilor corporate: parteneriat durabil, excelență tehnologică, dezvoltare continuă.

RAP Group, 30 de ani de existență în 2022

„Am avut șansa să intru în marea familie a Grupului RAP și să preiau funcția de director de marketing la început de octombrie 2022, an în care RAP Group aniversează 30 de ani de existență, de proiecte de succes și de parteneriate durabile care transcend de cele mai multe ori graniței  relației  de afaceri. Clienții și furnizorii noștri ne-au onorat cu mesaje și gânduri aniversare pline de emoție și energie, chiar dacă nu am avut un eveniment special dedicat acestei aniversări. Îmi face o deosebită plăcere să amintesc câteva dintre aceste testimoniale”, ne-a declarat Ioana Lorenc, Director Marketing RAP Group.

Dragi colaboratori, la 30 de ani de activitate ne bucurăm că am făcut și noi parte, ca și furnizor, din acest parcurs (peste 25 ani de colaborare). Vă felicităm pentru toate realizările și considerăm că fiecare dintre noi a contribuit la dezvoltarea celuilalt în mod frumos, prin profesionalism și seriozitate. La mulți ani cu obiective împlinite și parteneriate fructuoase.’’Oana Stan, DIRECT LINE INOX IMPEX SRL.

,,Dragi prieteni, la aniversarea a 30 de ani de la înființarea firmei, vă urăm mult succes și un viitor plin de realizări, atât profesionale, cât și personale. În plus, aș vrea să spun că în spatele oricărei firme sunt de fapt oamenii și vreau să mulțumesc prietenilor de la Raptronic pentru încrederea pe care am construit-o împreună. Cred că între oamenii care interacționează pe plan profesional este cel mai important să se ajungă la un sentiment de încredere reciprocă. Să știi că te poți baza, că partenerul tău își va face treaba bine. Cred că relația noastră durează de peste 20 de ani tocmai pentru că între noi există acest sentiment de încredere reciprocă. Nu suntem perfecți, dar vă asigurăm că încercăm de fiecare dată să ne facem treaba cu profesionalism. Și, de asemenea, mai cred că firmele noastre se aseamănă foarte mult pentru că promovăm valori similare, valori precum calitatea, profesionalismul, inovația, dezvoltarea, și prin partenerii noștri și multe alte valori pozitive care, până la urmă, au contribuit și continuă să contribuie la dezvoltarea unui mediu de afaceri mai bun și prin asta inclusiv la dezvoltarea și creșterea bunăstării țării în care trăim și ne desfășurăm activitatea. Vă mulțumim că sunteți alături de noi și pentru că sunteți așa cum sunteți în fiecare zi. Mult succes!’’ – Cristian Berindean, DIRECT LINE INOX IMPEX SRL

„ Cuvintele care descriu Grupul RAP sunt Rigoare, Seriozitate, Implicare și Fairplay. De la prima colaborare pe care am avut-o cu RAP, am descoperit un colectiv foarte unit, o echipă interesată în primul rând de satisfacția beneficiarului final, de la stadiul de ofertare și până la perioada de operare a soluțiilor propuse. Pentru fiecare proiect nou, echipa RAP este dedicată înțelegerii procesului în cel mai mare amănunt, astfel încât să poată oferi o soluție personalizată pentru fiecare aplicație, scopul final fiind acela de a depăși așteptările beneficiarilor. Seriozitatea cu care abordează fiecare solicitare ne-a oferit toată încrederea să promovăm serviciile Grupului RAP, beneficiarilor ROCOM. Pe scurt, RAP este un grup de companii care promovează cu succes România pe plan internațional și suntem bucuroși să le putem fi parteneri.” – Dragoș Preda, ROCOM INDUSTRIAL SOLUTIONS.

,, La Rap Group am întâlnit întotdeauna oameni competenți, pasionați și deschiși către noile tehnologii aduse pe piața de automatizare, care cunosc foarte bine procesele industriale din domeniile în care performează. Am colaborat împreună la multe proiecte complexe din România sau externe, soluțiile tehnologice integrate și dezvoltate de RAP Group fiind mereu apreciate de toți clienții, internaționali sau locali. Sunt convins că următoarea aniversare ne va găsi împreună. Felicitări și mult succes în continuare.’’ – Rudolf Moșoiu, Endress+Hauser Romania SRL.endress

Componența RAP Group

Fiecare dintre companiile firmei RAP Group are un domeniu de activitate bine delimitat:

  • RAP Tronic – Inginerie de proces – dezvoltă și integrează soluții tehnologice la cheie, cu management de proiect adaptat obiectivelor clienților;
  • RAP Development – Antrepriză generală – Este antreprenor general pentru toate tipurile de construcții: rezidențiale, comerciale, industriale;
  • RAP Systems – Automatizări industriale – Oferă soluții customizate în domeniul automatizărilor industriale și al sistemelor de control de proces;
  • RAP Instal – Instalații pentru construcții – Oferă proiectare industrială, consultanță și execuție pentru orice tip de instalații pentru construcții;
  • RAP Invest – Dezvoltare imobiliară – Este dezvoltator imobiliar specializat în parcuri industriale și închiriere de terenuri.

Noua strategie de marketing a companiei

,,În perioada următoare, strategia de marketing va avea ca scop să susțină și să accelereze transformarea digitală a companiei. Ne propunem ca prin comunicare și promovare să punem în valoare know-ul fiecărei companii din Grup, să contribuim la creșterea notorietății brandului RAP în domeniile de specialitate ale companiilor subliniind expertiza fiecăreia dintre acestea, continuă Directorul de Marketing’’.

Mai departe, obiectivul nostru ambițios este ca, prin strategia de comunicare digitală, să oferim un portofoliu de oportunități care să genereze o valoare comercială tangibilă. Prin marketing și comunicarea brandului de angajator vrem să contribuim activ atât la creșterea  eficienței companiei, cât și la implementarea de tehnici noi de dezvoltare a portofoliului de clienți și de proiecte.

Proiectele de viitor ale RAP Group se vor regăsi în format video pe canalele de social media deja folosite de către companie

,,Ne propunem ca prin strategia de marketing să comunicăm atât pe canalele de marketing tradițional B2B, comunicare prin evenimente de profil, expunere în zona de out of home advertising, cât și prin comunicarea în mediul online prin dezvoltarea unui website interactiv  – proiect customizat pentru cerințele fiecărei companii în parte. De asemenea, plănuim abordarea clienților și potențialilor clienți prin intermediul platformelor digitale specializate pentru domeniile tehnologice unde activează RAP Group, mai spune Ioana Lorenc.FESTO

Companiile partenere

RAP Group înglobează o serie de companii cu expertiză diferită, care lucrează în sinergie perfectă pentru domenii precum Inginerie de proces, Antrepriză generală, Inginerie industrială și proiectare industrială, Automatizări industriale, producția de echipamente industriale din inox, domeniul instalațiilor electrice, termice și sanitare sau tehnologie de proces pentru industrii curate.

Proiectele firmei s-au extins internațional,  în 40 de țări, pe 6 continente

,,Avem o experiență internațională care ne-a învățat să fim adaptabili la orice context, căutând întotdeauna cea mai bună opțiune pentru provocările întâmpinate. Astfel, ne-am construit o abordare personalizată, bazată pe comunicare clară și transparentă, care ne ajută să ne poziționăm ca partener de încredere’’, precizează Ioana Lorenc.

Cele mai importante proiecte RAP Group

Dintre cele mai importante proiecte unde a fost implicat RAP Group amintim Centrul Comercial Coresi, din Brașov (Alimentare cu energie electrică 9.5 MVA), Dalli Production România, Timișoara (Extindere hală producție și birouri, modificări interioare și exterioare) și Delaco-Industria Alimentară, Codlea, Brașov: Extindere hală depozit frigorific și spații sociale – Construire extindere depozit, drumuri, platforme de incintă, branșamente, rețele tehnico-edilitare, organizare de șantier.

De asemenea, grupul s-a implicat în proiectul Ertex Internațional, Brașov – Investiție Greenfield, hală de producție, depozitare și spațiu administrativ; Hiarom Invest, Dragomirești, Ilfov – Construire spații de birouri P+ 1E, Hală Industrială înaltă (parter înalt, amenajări aferente și utilități, precum și Mayr Melnhof Packaging România, Blejoi, Prahova – Construire extindere hală producție- depozitare, spații birouri.

Parcul Industrial Modulis Brașov

Unul dintre cele mai importante proiecte ale RAP Group este Parcul industrial MODULIS din Brașov, parcul industrial aliniat 100% standardelor UE, un proiect de succes realizat pentru partenerul QUALIS PROPERTIES. Investiția, una de tip GREENFIELD, a asigurat întregul pachet, „Design & Build” pentru o suprafață construită totală de 20.000mp structurată în 10 hale.

Unul dintre proiectele de succes ale RAP Group este Parcul industrial MODULIS din Brașov, parcul industrial aliniat 100% standardelor UE

În cadrul proiectul s-au realizat următoarele obiective principale:

  • 6 x hale tip 1 în suprafața construită de 2.000mp;
  • 4 x hale tip 2 în suprafața construită de 2.000mp;
  • 2 rezerve intangibile apă incendiu pentru hidranți respectiv sprinklere;
  • Clădire stație pompe;
  • Bazin de retenție ape pluviale;
  • Împrejmuire perimetrală din panouri plasă bordurată zincată, din panouri din structură metalică galvanizată cu soclu beton armat;
  • Porți cu acces auto și pietonale;
  • Cabină poartă;
  • Peste 13.000mp de drumuri, platforme și trotuare acestea fiind asfaltate sau pavate.

Strategia investițională

În perioada următoare, strategia investițională vizează continuarea proiectelor de transformare de digitalizare a companiei, investiția în programele de dezvoltare a angajaților, precum și continuarea proiectelor de investiții în sistemele cu panouri fotovoltaice, care să asigure atât necesarul de energie pentru consumul intern, cât și să asigure măsurile de protecția a mediului înconjurător.

RAP Invest are pregătit în portofoliu oportunități foarte atrăgătoare pentru potențiali investitori și locațiile necesare dezvoltării proiectelor. Aceste locații se pretează pentru proiecte și investiții în diverse industrii, cum ar fi hale industriale, de producție, de depozitare, logistice, clădiri administrative și alte tipuri de clădiri și structuri industriale, spatii de producție variate, cu corpuri de birouri și zone de depozitare, centre de afaceri, unități logistice, depozite.

  • Teren disponibil pentru investiții în Ghimbav, 35.600 m2, în apropierea aeroportului, 1,8 km cu PUZ si utilități;
  • Teren disponibil în Codlea, 18.300 m2, la DJ 112 (Codlea, Vulcan în zona industrială) în apropierea sediilor și unităților logistice.

RAP Invest are pregătit în portofoliu oportunități foarte atrăgătoare pentru potențiali investitori și locațiile necesare dezvoltării proiectelor

Perspective ale mediului de business în 2022

,,Pe lângă provocări, putem discuta de oportunități în această perioadă, în măsura în care și  percepția investitorilor străini rămâne una optimistă asupra mediului de afaceri din România, în ciuda creșterii  prețului la utilități și a ratei inflației, a tensiunilor provocate de contextul geopolitic și, nu în ultimul rând, de problema materiilor prime și a blocajelor din lanțul logistic,  încă cu o disponibilitate redusă a forței de muncă’’, detaliază Directorul de Marketing.

Putem spune că o radiografie relevantă a actualului mediu de business, din perspectiva investitorilor străini, este oferită de sondajul FIC Members Business Sentiment Index, recent realizat.

Exista opinii „puternic” optimiste: 61% dintre respondenți consideră că veniturile aferente business-urilor din România vor crește anul viitor și că 36,9% vor continua să investească.  Un procent de 35,1% realizează planuri pentru extinderea forței de muncă.

Totuși, la capitolul evaluarea mediului din România în raport cu alte țări, scorul acordat sondajului FIC este defavorabil: 72% consideră că țara noastră nu este competitivă din cauza birocrației, 74% din cauza mediului legislativ, în timp ce 58%, respectiv 76%  consideră că infrastructura precară, lipsa de transparență și consistență a procedurilor plasează România în categoria țărilor cu mediu economic mai puțin competitiv.

Intrarea în spațiul Schengen ar influența pozitiv dezvoltarea business-ului RAP Group

În concluzie, din perspectiva investitorilor din România, s-au obținut mai puține puncte decât în sondajele anterioare, din cauză că mediul este mai puțin atractiv (29,9% în septembrie, față de 45,5% în martie 2022).

Investiții în oameni și protecția mediului

Investiția în competențele colegilor reprezintă o direcție strategică de dezvoltare pentru managementul RAP Group, oamenii fiind  cea mai valoroasă componentă organizațională. Compania se mândrește cu o echipă solidă, curajoasă și entuziasmată să se implice în orice activitate, iar portofoliul de proiecte de referință este cea mai bună dovadă că oamenii dedicați sunt cei care stau la baza performanței. Dar această performanța trebuie în permanență „alimentată” de programe de dezvoltare pentru membrii echipei astfel încât aceștia să fie mereu la curent cu cele mai noi tendințe în domeniu.

În aceeași notă a deschiderii comunicării, compania își propune să promoveze brandul de angajator al RAP Group pentru a face cunoscute oportunitățile de dezvoltare din cadrul companiei, tuturor celor interesați.

În ceea ce privește protecția mediului înconjurător, trebuie subliniat faptul că grupul de companii aflat sub umbrela RAP Group deține parcuri auto în care un procentaj relevant din numărul total de mașini este reprezentat de mașini electrice sau mașini hibride.

O altă direcție în sensul protejării mediului înconjurător, al reducerii consumului de energie electrică și al eficientizării activității companiei este inițiativa managementului RAP Group de a investi în tehnologiile de panouri fotovoltaice, în vederea producției de energie în regim propriu. Inițiativa s-a concretizat prin amplasarea de panouri fotovoltaice pe sediile clădirilor companiilor din Grup, localizate în Brașov și Ghimbav. În viitor,  astfel de proiecte vor deveni o premisă de bază pentru strategia investițională generală.

,,Din punct de vedere financiar, în anul 2022, grupul RAP ajunge la o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro, ceea ce demonstrează existența unei organizații puternice și flexibile  care s-a adaptat rapid la noua realitate. Pentru anul 2023, avem în vedere consolidarea activității noastre, continuarea procesului de digitalizare și de dezvoltare profesională a angajaților noștri’’, a încheiat Ioana Lorenc, Director  Marketing RAP Group.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/acvatot-cauta-specialisti-si-se-focuseaza-pe-dezvoltarea-calitativa/