Agricultura

Smithfield Romania

Smithfield România. Hrană bună, în mod responsabil.

01.06.2021

Compania a dezvoltat de-a lungul timpului numeroase programe de responsabilitate socială, cu un impact major asupra comunităților locale. Smithfield România, lider de piață în zootehnie și industria alimentară, unul dintre cei mai eficienți și sustenabili producători de carne din România, crede în performanța realizată cu responsabilitate. Compania este fidelă angajamentului de a revitaliza producția autohtonă de carne de porc, menținându-și atât standardele de calitate, cât și încrederea consumatorilor în produsele dezvoltate sub brandurile Comtim și Elit.

Smithfield România și-a recertificat recent întregul set de certificate internaționale pentru Sistemul de Management al Calității (ISO 9001:2015), Sistemul de Management al Mediului (ISO 14001:2015), Sistemul de Management al Siguranței și Securității Ocupaționale (ISO 45001:2018), Sistemul de Management pentru Siguranță Alimentară (ISO 22000:2018), Standardul Internațional pentru Alimente (IFS version 6.1:2017), precum și Standardul Global pentru Siguranță Alimentară (BRC 8:2019).

Smithfield România și-a recertificat recent Sistemele de management internaționale, menținându-și atât standardele de calitate, cât și încrederea consumatorilor în produsele dezvoltate

„Pe întreg lanțul de producție (de la fermă și până în furculiță), echipa noastră respectă cu strictețe regulile de biosecuritate, calitate și siguranță alimentară, implementate și auditate prin sisteme de control foarte stricte. Prin investiţiile Smithfield România, unităţile de producţie funcționează la standardele europene de protecție a mediului şi de siguranţa alimentului”, ne-a declarat Dna. Cristian Bodea, Director de Sustenabilitate Smithfield România.

Produse capabile să satisfacă cerințele pieței

Întrucât trendurile culinare și preferințele consumatorilor sunt în continuă schimbare, Smithfield România răspunde acestei provocări prin crearea unor produse capabile să satisfacă cerințele pieței, dar care să înglobeze în același timp tradiția, calitatea și siguranța alimentară.

Astfel, Comtim, sub sloganul „Din tradiția familiei tale‟, păstrează calitatea gustului inconfundabil de carne de porc 100% românească, produsă local, respectând cele mai stricte standarde de calitate și siguranță alimentară. Comtim demonstrează capacitatea de a se adapta mereu nevoilor dinamice ale pieței. În acest sens, gamelor deja cu tradiție Porc Proaspăt și Bun de gătit, li s-a alăturat o nouă sortimentație de produse, Porc Ușor. Acestea își propun să satisfacă dorința consumatorilor de carne de porc pentru produse gustoase, ușor de gătit, adaptate noilor trenduri alimentare.

De asemenea, pentru generațiile mai tinere, dar nu numai, Comtim propune, pe platformele sale de comunicare online (website și paginile de Facebook, Instagram și Youtube) și prin intermediul partenerilor, binecunoscuți bloggeri culinari, o serie de rețete tradiționale „Din tradiția familiei tale‟, reinterpretate, pentru gustul și îndemânarea consumatorilor moderni, care pun în valoare produsele din carne de porc 100% românească ale brandului.Farmavet

Smithfield România, o companie 100% integrată

Smithfield România este o companie 100% integrată ce activează în sistem vertical de producție care cuprinde Divizia Ferme, Divizia Carne Proaspătă și Divizia Mezeluri (Elit și Maier Com). Divizia Ferme cuprinde activități de producție animală și fabricarea de nutrețuri combinate în județele Timiș și Arad. În prezent, capacitatea de producție anuală este de peste 1,2 milioane de porci în cadrul celor 49 de ferme proprii din județele Timiș și Arad.

Divizia Carne Proaspătă deține unul dintre cele mai mari și moderne abatoare din Europa, cu o capacitate de abatorizare de peste 600 de capete pe oră și produce carne de porc proaspătă, de cea mai bună calitate, sub brandul Comtim.

În prezent, abatorul Smithfield România procesează aproximativ o treime din totalul carcaselor de porc produse și clasificate din România

Divizia Mezeluri include companiile Elit, Vericom și Maier Com, care fac parte din echipa Smithfield România din 2018, respectiv 2019. Elit este una dintre cele mai importante companii de pe piața de produse din carne și mezeluri din România, care a creat cu măiestrie branduri îndrăznețe, care susțin felul de a spune și face lucruri românești de calitate, cu gust desăvârșit.

Peste 30.000 de tone de mezeluri marca Elit anual

În prezent, Elit produce anual peste 30.000 de tone de mezeluri în unitățile de producție pe care le deține în Alba, București și Arad. În cadrul fabricilor proprii, Elit produce toate categoriile de produse procesate – Salamuri, Cârnați, Specialități, Crenvurști, Parizer, Afumături, Prospături, Crud-Uscate, Mici, activând pe toate canalele de vânzare, dar preponderent în comerțul tradițional.

Elit a dezvoltat de-a lungul timpului o sortimentație de peste 300 de produse atent selectate sub brandurile Elit, Plin de Carne, Premia, Promo, Pizzaro și Veri.  Odată cu integrarea Elit în familia Smithfield, Elit promovează în România produsele realizate în cadrul grupului în Polonia, la Animex (gamele Morliny, Yano și Krakus) și își propune introducerea pe piața tradițională a gamei Berlinki.

În calitate de cel mai mare producător de carne de porc din România, Smithfield România oferă constanță în aprovizionarea cu carne de porc 100% românească, de calitate superioară, și aprovizionează cele mai importante reţele de vânzare

Produsele marca Comtim sunt distribuite la scară națională, pe toate canalele de vânzare pentru carnea proaspătă: în majoritatea rețelelor de KA către clienții industriali (mari și mici) procesatori de mezeluri din România, precum și în rețelele locale de distribuție.ProFeed

Cele mai importante investiții în dezvoltarea business-ului

Smithfield România continuă să investească în dezvoltarea business-ului, în creșterea măsurilor de biosecuritate menite să limiteze răspândirea virusului PPA în unitățile sale de lucru, investind în instalarea de dezinfectoare rutiere, dar și camere de dezinfecție pentru produsele și echipamentele care sunt introduse în ferme.

În plus, începând cu anul 2019, Smithfield România a obținut finanțare pentru 16 proiecte depuse la AFIR (Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale) pentru realizarea de investiții în creșterea capacităților de biosecuritate în rândul fermelor din județele Timiș și Arad. În prezent, 5 proiecte au fost implementate integral, în timp ce 11 proiecte se află, în acest moment, în stadiul de implementare.

„Ne concentrăm atenția în continuare asupra implementării planurilor de consolidare a segmentului semiprocesate și transpunerea în producție a solicitărilor clienților de produse noi. Compania noastră a dezvoltat în ultima perioadă o secție nouă de semiprocesate (care produce o sortimentație largă de produse) specializată pe feliate și marinate sub brandul „Comtim, din tradiția familiei tale” și a gamei „Bun de Gătit””, continuă Dna. Bodea.

Smithfield România susține și promovează un stil de viață echilibrat

Smithfield România încurajează adoptarea unui stil de viață echilibrat prin acțiuni de responsabilitate socială, printre care și workshopul anual de educație nutrițională cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației, sărbătorită pe 16 octombrie.

În 2020, pentru al 8-lea an consecutiv, Smithfield România a marcat acest eveniment într-un context adaptat situației generate de pandemia COVID-19 care nu a permis ca prezentarea să fie susținută la clasă, alături de elevi. Astfel, a fost pregătit un clip video interactiv care a prezentat regulile de bază pentru o alimentație corectă și un stil de viață echilibrat, precum și detalii despre tipul și rolul nutrienților. Elevii din clasele I-VIII din cele peste 60 de comunități din județele Timiș și Arad au urmărit cu mare interes acest clip video.

Smithfield România și comunitatea

Ca lider în domeniu, Smithfield România și-a continuat strategia de sprijin acordat comunităților în 3 direcții mari de acțiune: social, educație și mediu. Compania a dezvoltat de-a lungul timpului numeroase programe de responsabilitate socială, cu un impact major asupra comunităților locale, dar și asupra modului în care suportul oferit de mediul de business poate fi înțeles și pus în aplicare.

Ca lider în domeniu, Smithfield România și-a continuat strategia de sprijin acordat comunităților în 3 direcții mari de acțiune: social, educație și mediu

Astfel, Smithfield România este inițiator al programului „Hrană pentru suflete” – program de sprijinire a familiilor cu nevoi sociale, desfășurat în colaborare cu organizaţii partenere (ONG-uri, biserici, direcții pentru protecția copiilor și a vârstnicilor). Acest program a însemnat colaborarea cu peste 20 de ONG-uri partenere, aproximativ 428.000 de mese servite de persoane nevoiașe și peste 105.000 de kg de carne proaspătă oferită din 2009 până în prezent. Prin intermediul acestui program, produsele de carne marca Comtim sunt oferite cu titlu gratuit.

Totodată, compania este inițiator al programului de sprijinire a tradițiilor și culturii locale prin programul „Fii unul dintre noi!”, program de susținere a evenimentelor tradiționale și culturale care au loc periodic în comunitățile în care își desfășoară activitatea. Anual, Smithfield România susține comunitățile din care face parte, însumând, până acum peste 50 de comunități locale sprijinite și anual, peste 40 de acțiuni tradiționale, socio-culturale sprijinite.

Programul „Adoptă o școală” și Smithfield Academics

Programul „Adoptă o școală” a fost lansat la inițiativa Smithfield România, în parteneriat cu Inspectoratele Școlare Județene Timiș și Arad. Acesta vizează îmbunătățirea continuă a procesului educațional și a condițiilor de studiu în școlile din cele 2 județe și presupune acordarea de sprijin financiar pentru implementarea unor proiecte specifice de investiții în reabilitarea și renovarea infrastructurii școlare, achiziții și dotarea cu noi echipamente didactice IT&C și de învățământ la distanță sau amenajarea de spații de joacă și sport.

Prin intermediul acestui proiect, a fost îmbunătățit procesul educațional pentru peste 25.000 de elevi și cadre didactice, suma alocată celor 72 de unități de învățământ beneficiare depășind 2,48 milioane de lei din 2017 și până în prezent.

Totodată, Smithfield România este inițiator al programului „Din nou la școală” care presupune acordarea de sprijin pentru educație și încurajarea performanței școlare. În 2020, programul a ajuns la cea de-a 13-a ediție. Până în prezent, acest program a avut peste 61.000 de elevi beneficiari și mai mult de 60 de instituții școlare beneficiare.

Programul „Adoptă o școală” a fost lansat la inițiativa Smithfield România, în parteneriat cu Inspectoratele Școlare Județene Timiș și Arad

Programul „Smithfield Academics” reprezintă un sprijin oferit mediului academic și de cercetare din zona Banat, prin parteneriate cu Universitatea Banat și care constă în oferirea de stagii de internship.

Colaborarea a fost extinsă la 7 centre universitare din toată țara: USAMVB Timișoara, UVT Timișoara, Politehnica Timișoara, USAMV Cluj-Napoca, USAMV din Iași, USAMV București și UMF Victor Babeș.

„Începând cu anul 2009, Smithfield România a dezvoltat un program propriu de internship prin care compania îşi deschide anual porţile pentru studenţii interesaţi să înţeleagă şi să experimenteze partea practică a domeniului creşterii animalelor şi a producerii cărnii de porc, dar și activităților conexe”, explică Directorul de Sustenabilitate.

Alte programe inițiate de Smithfield România

Programul „Adoptă un râu”, inițiat de Smithfield România, are scopul de a promova în rândul elevilor de gimnaziu educația ecologică şi importanţa păstrării unui mediu înconjurător curat.

Preocuparea pentru educație și un stil de viață sănătos s-a concretizat în sponsorizarea programului „Ziua Internațională a Alimentației” prin susținerea, de către voluntari- reprezentanți ai companiei, a unor lecții deschise pe tematica de nutriție și un stil de viață sănătos, în contextul zilei internaționale a alimentației. Acest program a presupus vizita în 7 școli din jud. Timiș (Utvin, Cenei, Sânmihaiu Român, Masloc, Tormac etc.) și a avut peste 200 de elevi participanți.

 În plus, compania a inițiat campanii precum „Un gând bun de sărbători”, care presupune vizitarea unei case de tip familial din județul Arad, în fiecare an, în preajma sărbătorilor de iarnă și oferirea de produse Comtim, în numele companiei, cu titlu gratuit, precum și cadouri oferite în nume personal de către angajații Smithfield România.

Nici natura nu a fost uitată, campania internă „Ziua Verde”, derulată în fiecare primăvară în mai multe puncte de lucru, având rolul de a reuni angajații Smithfield România în cadrul unei zile de lucru în aer liber, la activități de ecologizare, de plantare de flori și copaci.

Noul program de responsabilitate socială Smithfield România, „Solidar cu sistemul medical”

Prin programul nou lansat „Solidar cu sistemul medical”, Smithfield România a finanțat 21 de proiecte medicale în valoare de 1.360.000 de lei. „Prin noul program de responsabilitate socială Solidar cu sistemul medical, Smithfield România dorește să redea pacienților și familiilor lor speranța într-un sistem medical care să poată oferi pacienților un diagnostic rapid, tratamentul necesar la standarde europene și îngrijire în siguranță. Compania își propune să ofere astfel, prin parteneriatele cu instituțiile medicale, o șansă în plus familiilor aflate în situații dificile. În acest program au fost implicate 21 de instituții medicale și ONG-uri cu profil medical și a presupus investiții de peste 1.36 mil lei lei”, precizează Cristina Bodea.

Programele de responsabilitate socială ale companiei Smithfield România au fost recunoscute local și internațional, voluntarii companiei fiind recompensați cu numeroase premii, printre care Smithfield Foods „Environmental and Sustainability Awards 2014”, pentru bune practici în materie de programe de sustenabilitate, „Diploma de excelență” (PR Awards, 2014), precum și premiul 2 și nominalizări în cadrul galelor Romanian CSR Awards, edițiile 2013, 2015 și 2016 și ediția 2020.

Susținerea spitalelor în lupta cu COVID-19

Smithfield România s-a alăturat eforturilor cadrelor medicale și spitalelor din județele Timiș și Arad în lupta cu COVID-19, ca parte a implicării în comunitățile din care face parte, prin sprijin financiar sau echipamente medicale pentru dotarea spitalelor.

Chiar de la începutul situației generate de pandemia de COVID-19, Smithfield România a fost solidară cu personalul medical din linia întâi. Astfel, cu ocazia Zilei Internaționale a Serviciului Public, compania și-a arătat recunoștința față de efortul zilnic al personalului medical și de asistență, implicat în serviciul public de sprijin al celor aflați în nevoie, prin oferirea unei mese de prânz bogată în proteine, pregătită cu produsele din carne de porc Comtim și Elit.

Până în prezent, valoarea totală a sponsorizărilor oferite de companie sistemului medical pe diferite linii de finanțare se ridică la peste 1,8 milioane RON

„Vom continua să fim solidari și să finanțăm programele Smithfield România de responsabilitate socială – fie că vorbim de sprijinul acordat în domeniul sănătății și educației, fie în cel destinat persoanelor în dificultate. Responsabilitatea socială este una dintre prioritățile companiei noastre, alături de siguranța și bunăstarea angajaților noștri, de siguranța și calitatea produselor Smithfield România și de bunăstarea animalelor din fermele noastre”, a declarat, în încheiere, Dna. Cristina Bodea, Director de Sustenabilitte Smithfield România.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/smithfield-romania-cel-mai-eficient-si-sustenabil-producator-de-carne-din-romania/