Agricultura

Smithfield

Smithfield România se axează pe o dezvoltare sustenabilă

01.04.2023

Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: no name in Entity, line: 37 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878

 

Compania a dezvoltat, din 2004, un model de afacere de succes „din fermă la consumatorul final” care oferă pieței „Hrană bună. În mod responsabil”.Smithfield România, cel mai mare crescător de porci și producător de carne de porc din România, este lider în stabilirea celor mai înalte standarde de producție în zootehnie si industria alimentară din România. Din 2004 și până în prezent, Smithfield România a dezvoltat un model de afacere de succes „din fermă la consumatorul final” care oferă pieței „Hrană bună. În mod responsabil.”

Smithfield România crede în performanța responsabilă și alege principii etice pentru modul în care se dezvoltă: cu respect față de comunități, de viitor, de angajați, de resursele naturale. Pentru o dezvoltare sustenabilă, compania își desfășoară întreaga activitate pe baza a 7 piloni: Bunăstare animală, Mediu înconjurător, Calitate și siguranță alimentară, Sănătate și stare de bine, Sănătatea și securitatea angajaților, Diversitate, Echitate și incluziune și Sprijin comunități.

Construirea unui sistem alimentar durabil

Din luna ianuarie 2023, Smithfield România este semnatară a Codului de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară, care își propune construirea unui sistem alimentar durabil, astfel încât bazele economice, sociale și de mediu necesare pentru securitatea alimentară și nutriția viitoarelor generații să nu fie compromise.

Smithfield România a semnat Codul de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară

Semnarea Codului a avut loc în urma implementării de către companie a strategiei de sustenabilitate care prevede acțiuni complexe și concrete ce contribuie la tranziția către sisteme alimentare durabile, și întărește promisiunea companiei de a se dezvolta sustenabil, de a produce „Hrană bună. În mod responsabil.”®.MSD Health

„În conformitate cu obiectivele Codului, Smithfield România ajută consumatorii să conștientizeze importanța reducerii și prevenirii risipei alimentare, propunându-le o serie de produse cu gramaje diverse, cu porții și pachete care răspund diferitelor stiluri de viață și nevoi ale gospodăriilor. De-a lungul timpului, ne-am îmbunătățit procedurile de lucru pe întregul flux de producție, reducând la minimum pierderile și risipa alimentară prin dezvoltarea capacității de inovare”, ne-a declarat dna. Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.

Proiecte pentru eficientizarea consumului de energie electrică și combustibil

La nivel de companie, au fost implementate numeroase proiecte ce vizează eficientizarea consumului de energie electrică și combustibil. Au fost aplicate mai multe măsuri prin care fiecare proces tehnic desfășurat pe platforma abatorului să poată fi derulat cât mai eficient. Ca exemple în acest sens, au fost refăcute sistemele de automatizare a Centralei Termice, astfel încât să aibă un consum mai mic pentru fiecare tonă de abur produsă. Datorită eficientizării unor parametri, a fost obținută o reducere între 2 și 4% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Reducerea cantității de energie utilizate, creșterea eficienței energetice în zona de producție și utilizarea energiei din surse regenerabile sunt de asemenea obiective ale Codului asumate și implementate deja de Smithfield România

Au fost implementate și programe de monitorizare riguroasă a consumului de energie electrică, cu frecvență zilnică, pentru a putea identifica acei consumatori care își pot eficientiza modul de lucru, astfel încât să obțină un consum mai mic. De asemenea, au fost înlocuite sursele de iluminat convențional cu unele LED, care prezintă beneficiul unui consum mai mic și o durată de viață mai lungă. S-au implementat programe de oprimizări a consumurilor electrice ale motoarelor electrice din incintă, prin montarea de convectizoare de frecvență, și s-au optimizat programele de funcționare din Stația de epurare.

Totodată, a fost implementat un proiect de producție a energiei electrice prin panouri fotovoltaice cu o putere de 253,5 kWp. Prin intermediul acestora, energia solară este transformată în energia electrică ce asigură o parte din necesarul punctului de lucru.Profeed

Eficientizarea producției în Divizia Ferme

În cadrul Diviziei Ferme, echipa Fabricilor de Nutrețuri Combinate a implementat un proiect pentru eficientizarea modului în care sunt produse și livrate furajele către ferme, cu scopul de a reduce consumul de energie. Loturile de furaj sunt produse în cantități mai mari, pentru a reduce cantitatea de energie consumată la schimbarea rețetelor. De asemenea, pentru 2 rețete de furaje s-a eliminat procesul de granulare, eficientizând astfel și consumul de GPL. Astfel, la fabrici, a fost consumat cu 5 Kw mai puțin pentru realizarea unei tone de furaj.

În cadrul Diviziei Ferme, a fost implementat un proiect pentru eficientizarea modului în care sunt produse și livrate furajele către ferme, cu scopul de a reduce consumul de energie

Tot în cadrul punctelor de lucru ale Diviziei Ferme au fost amplasați senzori de mișcare și crepusculari, pentru a eficientiza consumul de electricitate pentru iluminat și încălzit la un minim necesar.

La nivelul aceleiași divizii au fost implementate 2 proiecte de producție a energiei electrice prin panouri fotovoltaice în 2 ferme (22KWp respectiv 100KWp). Acest proiect face parte din acțiunile prin intermediul cărora compania își propune să aibă un impact pozitiv asupra mediului înconjurător.

Smithfield România promovează o dietă echilibrată și durabilă în rândul elevilor

Din 2014, Smithfield România promovează o dietă echilibrată și durabilă în rândul elevilor prin intermediul acțiunilor realizate cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației. Acțiunile se desfășoară în instituțiile școlare din toate comunitățile în care activează, precum și în mediul on-line, prin colaborarea cu un medic nutriționist de renume din România.

„Ziua Internațională a Alimentației este ocazia potrivită pentru a evidenția preocuparea companiei pentru importanța conștientizării adoptării alimentației echilibrate și a unui stil de viață sănătos. Ne bucurăm că am avut ocazia să oferim informații valoroase elevilor, cadrelor didactice și comunității prin intermediul acestei lecții deschise”, a declarat dl. Goran Panici, Director General, Smithfield România.

În 2022, voluntarii Smithfield România au vizitat 75 de elevi ai Liceului Teoretic Periam. Pentru a exemplifica mai ușor rolul unei nutriții echilibrate în dezvoltarea armonioasă şi sănătoasă a copiilor şi adulţilor, aceștia l-au avut alături pe alpinistul Horia Colibășanu, singurul român pe vârfurile Annapurna, K2 și Dhaulagiri, din Top 5 munți mortali ai lumii. Elevii au descoperit care sunt regulile de bază pentru o alimentație echilibrată și au avut șansa să afle cum un stil de viață echilibrat l-a ajutat pe Horia să devină cel mai performant alpinist din istoria României.

Programul „Hrană pentru suflete”

Din 2009, de la lansarea programului „Hrană pentru suflete”, Smithfield România oferă cu titlu gratuit, asociațiilor caritabile din întreaga țară, produse din carne de porc Comtim, spre a fi gătite cu ajutorul voluntarilor și servite ca o masă caldă (*o porție = 112,5 g carne) de către beneficiarii programului, pesoane aflate în situații de viață dificile. Astfel, meniul zilnic al beneficiarilor este completat cu o sursă esenţială de proteină de origine animală de înaltă calitate, necesară pentru un regim alimentar echilibrat, o condiţie de bază pentru sănătatea şi dezvoltarea armonioasă.

Peste 1 milion de porții de mâncare oferite cu titlu gratuit de Smithfield România prin intermediul programului de responsabilitate socială „Hrană pentru suflete”

În 2022, programul „Hrană pentru suflete” a ajuns la cel de-al XIII-lea an de implementare fără întrerupere și a venit în sprijinul a 45 de asociații neguvernamentale, cantine sociale, spitale și centre de zi și de noapte care au în grijă copii, vârstnici, mame singure sau alte persoane în situații de risc social.

„Încă din 2009, acordăm prioritate pentru redistribuirea surplusului de hrană pentru persoanele nevoiașe, aducându-ne aportul în combaterea malnutriției, un alt obiectiv al Codului de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară în cadrul căruia am aderat. Sprijinim acest obiectiv prin programul propriu de responsabilitate socială Hrană pentru suflete”, încheie dna. Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/smithfield-romania-hrana-buna-in-mod-responsabil/