10 motive să folosești Social Media Marketing (SMM) pentru Afaceri

01.09.2018

SMM este o metodă eficientă de marketing digital pe care o poți folosi cu succes pentru a crește vizibilitatea afacerii tale. Se spune că astăzi, social media a desființat la propriu mass-media. Într-o perioadă în care consumatorii au acces la informații din surse sigure (alți consumatori) și, mai important, nepărtinitoare, câți dintre cei care dețin afaceri își mai permit să nu își stabilească o strategie și o prezență în mediul online?

Indiferent ce canale de comunicare în social media alegi, cel mai important este să stabilești o strategie – unde te afli acum, ce îți dorești să obții, cum faci să obții rezultatele de care ai nevoie (înveți social media marketing, apelezi la un expert în domeniu sau o agenție specializată) și să începi să o pui în aplicare. Procedând corect, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Marketingul în rețelele sociale presupune să folosești postările sub formă de text și/sau imagine pentru a atrage noi potențiali clienți, pentru a stârni discuții și, în final, pentru a crea followeri pentru brandul tău, care să devină promotorii acestuia atât în mediul online, cât și în viața de zi cu zi. Se cunoaște faptul că oamenii tind să rămână loiali brandurilor pe care le apreciază, chiar și în momentele mai grele din evoluția acestora, pentru că le văd ca făcând parte din familie.

“Dacă oamenii cred că o companie le împărtășește sistemul de valori, vor rămâne loiali brandului” – Howard Schultz, CEO Starbucks

În continuare îți vom prezenta 10 motive care să te convingă să folosești social media marketing în avantajul tău și al afacerii tale:

1. SMM contribuie la creșterea gradului de awareness asupra brandului tău

„Concentrează-te să construiești cea mai grozavă afacere. Dacă într-adevăr ești ceva deosebit, lumea va observa și oportunitățile vor începe să apară” – Mark Cuban, Proprietar al Dallas Mavericks

SMM este o metodă eficientă de marketing digital pe care o poți folosi cu succes pentru a crește vizibilitatea afacerii tale. Tot ceea ce ai de făcut este să îi determini pe oameni să discute despre tine, produsul sau afacerea ta. Adică să fii și să oferi ceva ieșit din comun prin intermediul postărilor tale. Inspiră-te din ceea ce face concurența, dar nu copia îndeaproape pentru că vrei sa îți păstrezi nota de originalitate și perspectiva pur personală asupra lucrurilor.

“De bine, de rău, afacerile noastre reprezintă o reflectare a gândirii noastre, a caracterului și valorilor noastre” – Rupert Murdoch, Fondator al News Corporation

2. Contribuie la sporirea traficului pe site-ul tău și, astfel, la sporirea șanselor ca afacerea ta să fie prezentată și unor categorii diferite de consumatori, către care nu ți-ai îndreptat atenția până acum

Postările în social media sunt o modalitate excelentă de a crea conținut care să atragă consumatorii către site-ul tău. Să ai un site în ziua de astăzi este necesar, dar în niciun caz nu mai este suficient. Trebuie să menții viu interesul celor care te urmăresc prin postările tale, ceea ce înseamnă că trebuie să anticipezi într-o oarecare măsură dorințele acestora. În cazul în care abordarea ta este diferită și este ceea ce își doresc consumatorii în acel moment, numărul celor care te urmăresc în social media va crește și la fel și traficul către websiteul sau magazinul tău online, pentru că aceștia își vor dori să afle mai multe și să îți achiziționeze produsul/serviciile.

3. Influențează clasarea în motoarele de căutare

Marketingul în rețelele de socializare poate contribui la o clasare mai bună în motoarele de căutare dar acest lucru se întâmplă numai dacă conținutul pe care îl postezi este de calitate, primește multe aprecieri și este distribuit masiv. Folosirea unor cuvinte cheie potrivite și postările care, într-un cuvânt, atrag atenția unor factori cheie în domeniu, ar putea de asemenea sa te ajute prin faptul că s-ar putea oferi să scrie articole despre tine și ar contribui la o creștere a vizibilității afacerii tale.

Google te apreciază doar atunci când toți ceilalți au ajuns să o facă” – Wendy Piersall, Antreprenor, Speaker & Autor „Mom Blogging for Dummies”

4. Crește ratele de conversie în procesul de vânzare

O afacere care are o prezență corespunzătoare în rețelele sociale are tendința de a apărea mai umană în ochii consumatorilor, astfel încât aceștia sunt mult mai tentați să cumpere sau să inițieze orice fel de relație cu brandul sau compania. Studiile efectuate au evidențiat faptul că, din punctul de vedere al consumatorilor, aceștia preferă o abordare mai deschisă și umană, și nu neapărat numai business oriented, pentru că face compania să pară mai prietenoasă, mai aproape de consumator și de nevoile acestuia.

5. Crește gradul de satisfacție al cumpărătorilor

Rețelele sociale, sunt, prin excelență, platforme de networking și comunicare. Abordarea fiecărui client în parte și rezolvarea problemelor pe care aceștia le-ar putea ridica în cadrul acestor rețele de socializare creează o oportunitate în plus de a interacționa direct cu consumatorul, de a-i oferi o soluție personalizată și de a demonstra interesul față de client, înainte, dar mai ales după încheierea procesului de vânzare.

Când interacționezi direct cu clienții în cadrul rețelelor sociale, aceștia devin mai loiali brandului pe care îl reprezinți. Clienții loiali au tendința de a cumpăra mai multe produse aparținând brandului respectiv, de a rămâne mai mult timp alături de brand și de a-și împărtăși experiențele lor și prietenilor”, Dan Gingiss, Marketing & Customer Experience Executive, Autor „Winning at Social Customer Care”

6. Îmbunătățește loialitatea manifestată față de brand

Este cunoscut faptul că există o legătură strânsă între satisfacția clienților și loialitatea față de brand. Marketingul în rețelele sociale este util atât pentru a aduce la cunoștința clienților tăi ultimele noutăți legate de brand-ul tău, dar trebuie să știi că pentru a mulțumi un client este nevoie să interacționezi cu el și în mediul online, să-i menții viu interesul pentru produsele și serviciile tale și să îi asiguri asistență post-vânzare corespunzătoare, iar rețelele sociale reprezintă cel mai potrivit mod de a realiza această interacțiune.

7. Sporește autoritatea brandului

Postările pe rețelele sociale în care se interacționează cu clienții și care contribuie la soluționarea unor diferențe de opinie reprezintă o dovadă pentru clienți că ești interesat de părerea lor, că faci tot ceea ce îți stă în putere pentru a avea clienți satisfăcuți și acest fapt contribuie la răspândirea veștii că reprezinți o companie centrată pe oameni și nu neapărat pe profit, că te implici să înțelegi și punctul de vedere al consumatorului și mai ales, să îi rezolvi eventualele nelămuriri sau probleme. Această atitudine poate face ca cei mai înverșunați comentatori ai postărilor să devină cei mai înfocați susținători ai brandului tău.

„Rețelele sociale te vor ajuta să construiești și să obții, pas cu pas, loialitatea clienților tăi până în punctul în care, din proprie inițiativă și fără să implice vreun cost, vor povesti și altora despre tine”, Bonnie Sainsbury, Digital Business Strategy, Marketing Advisor, Founder, Social Media Smarter

8. Este eficientă din punct de vedere al costului

Crearea unor conturi in rețelele sociale existente la ora actuală este gratuită, iar publicitatea plătită, dacă alegi sa folosești așa ceva, are costuri destul de reduse comparativ cu alte metode de marketing mai tradițional. Dacă te hotărăști să încerci variantele plătite de marketing pe rețelele sociale, este bine să cunoști un pic domeniul înainte sau să nu faci investiții mari încă de la început, pentru a putea evalua rezultatele vis-a-vis de investiția în bani făcută.

9. Dobândești informații în legătură cu ceea ce își doresc consumatorii

Spre deosebire de vremurile în care în mediul online erai reprezentat doar de un site web, astăzi ai la dispoziție o multitudine de metode de a intra în contact cu consumatorii, de a le afla dorințele, nevoile, problemele și de a folosi aceste informații pentru a crea produse sau servicii pe măsură.

„Folosesc rețelele sociale pentru a genera idei, pentru a determina trendurile/tendințele din piață și ca pe un indicator strategic pentru fiecare afacere pe care o dețin”, Paul Barron, mentor de social media pentru restaurante.

10. Te poziționezi ca lider în domeniu

Prin conținutul postat, zi de zi, te poziționezi ca lider și expert în domeniul tău de activitate. Bineînțeles, este nevoie de o strategie pe termen lung care trebuie respectată și uneori ajustată pentru a urma tendințele din piață. În condițiile în care, pe de o parte, sunt foarte multe afaceri care livrează produse similare cu ale tale sau mai bune, din diferite puncte de vedere, nu îți poți permite să nu colaborezi cu specialiști în marketing pentru a ajunge în top în domeniul tău. La fel, dacă afacerea ta este una de nișă, trebuie să te asiguri că produsul tău, chiar dacă dorit și necesar, va fi și ușor de găsit și achiziționat de către cei din piață.

Așadar, oricare ar fi situația, folosirea rețelelor sociale pentru a comunica, pentru a te poziționa ca expert în domeniu, pentru a îți crea o reputație online este astăzi, mai mult ca oricând, o cerință obligatorie pentru a deveni un adevărat influencer în domeniul tău de activitate și pentru a dezvolta un business de succes!

 

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “10 motive să folosești Social Media Marketing (SMM) pentru Afaceri

  1. Pingback: Conferinta Marketing in Direct - Inteligenta Artificiala | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.