BookLand se implică în educația tinerilor de mâine

01.01.2021

Renovând și dotând școlile din zonele defavorizate, asociația a reușit anul trecut să schimbe în bine viitorul elevilor din 14 școli rurale. Cu un an înainte de lansarea Târgului urban de carte BookLand, Agenția de Marketing Public Relations More than Pub a asigurat serviciile de PR pentru târgul de carte Bookfest. Cu această ocazie, agenția a făcut cunoștință cu lumea editorială și a înțeles că atât editurile, cât și cumpărătorii de carte își doreau și altceva. Un târg care „vine unde oamenii sunt deja. Nu-i cheamă, ci îi urmează!”, acesta fiind și motto-ul BookLand. Astfel că, între 2011 și 2013 Caravana BookLand a poposit săptămânal într-un oraș – în mall-uri, piețe și parcuri – asumându-și întreaga organizare a unui târg, inclusiv vânzarea cărților în numele celor peste 300 de edituri cu care a colaborat.

40 de orașe vizitate anual a însemnat pentru echipa BookLand un efort logistic incredibil

Din păcate, în toiul unei adevărate crize economice, mesajul educațional nu a avut impactul scontat. Acesta este motivul pentru care BookLand a înregistrat pierderi uriașe, contrar eforturilor, aproape supraomenești, depuse pentru a merge mai departe.

„Nu am vrut să renunțăm la visul nostru, astfel că am «reinventat» povestea BookLand. Considerând că părinții nu mai pot fi convinși să citească sau să aprecieze lectura, ne-am hotărât să ne schimbăm grupul țintă, astfel că am început să organizăm Tabere și Conferințe pentru tineri de la 6 la 24 de ani. Anual ne-am întâlnit cu 20,000 de tineri în 23 de orașe. Cred că asta trebuia să facem de la bun început. Am fi salvat 3 ani prețioși…”, ne-a declarat Mihaela Petrovan, Fondator Asociația BookLand.

Ambasadorii BookLand

Ideea de a apela la personalități precum Adrian Despot, Cristi Puiu, Doina Rusti, Felicia Filip, Gigi Căciuleanu, Maia Morgenstern, Mihaela Tatu și Mircea Dinescu a venit odată cu întrebarea: Oare nu ar rezona mai bine lumea cu mesajul cultural al BookLand dacă acesta ar fi transmis de vedete? Mihaela Tatu, Maia Morgenstern și Doina Rusti fuseseră deja speakeri în Conferințele BookLand Evolution și au acceptat cu drag invitația asociației. Ulterior și Cristi Puiu, Felicia Filip și Mircea Dinescu au participat la edițiile din București. Aceste personalități au fost alese în primul rând pentru că sunt oameni frumoși, cu esență, inteligenți, cu o cultură generală de invidiat, buni profesioniști și un exemplu pentru tineri în a-și urma cu curaj vocația.

Chiar dacă începuturile au fost grele, în prezent Asociația BookLand și-a găsit calea. De circa un an, asociația a început cel mai frumos și de apreciat demers pentru elevii din mediul rural: renovarea și dotarea școlilor. Conferințele și Taberele au venit de la bun început cu o formulă distinctă, aparte. Astfel, conferințele offline organizate timp de 6 ani au pus față în față aproape 2.000 de speakeri cu circa 120.000 de tineri, discuțiile fiind efervescente și relațiile de prietenie și mentorat dezvoltându-se natural. După ediția din București de anul acesta, singura pe care BookLand a mai apucat să o organizeze offline, activitatea s-a mutat în mediul online, prin postarea săptămânală a unui mesaj video înregistrat cu varii personalităţi. Taberele s-au organizat timp de 8 ani, inclusiv în această vară, ca o extensie practică și ludică a Conferințelor. Aici tinerii întâlnesc oamenii minunați care sunt invitați în calitate de Traineri, învățând de la aceștia diverse lucruri pe teme variate – literatură, teatru, muzică, dans, psihologie practică, antreprenoriat, oratorie și nu numai.

Taberele Coolturale BookLand

Peste 1.300 de tineri au venit în Taberele Coolturale BookLand și au plecat nu numai cu prieteni noi și amintiri frumoase din activitățile distractive, ci și cu un bagaj de cunoștințe și cu mintea … deschisă, dar mai mult decât atât, mai siguri pe ei și mai încrezători în propriile puteri.

Proiectele de dotare/modernizare a școlilor din mediul rural reprezintă cea mai nouă direcție de activitate a Asociației și cea care oferă satisfacții incredibile. Dacă Taberele și Conferințele deschid minți și transmit mesaje strict verbale, prin Renovarea&Dotarea școlilor asociația oferă o tușă concretă misiunii sale educaționale.

BOOKLAND l-a avut ca model pe reformatorul învățământului românesc, Spiru Haret – vizionarul care a construit 2.500 de școli în 10 ani

Avându-l ca model pe reformatorul învățământului românesc, Spiru Haret – vizionarul care a construit 2,500 de școli în 10 ani și care și-a dovedit respectul față de locuitorii din mediul rural făcându-le educația accesibilă –, fără să dispună de vreo linie de finanțare, doar coalizând în această inițiativă altruistă 70 de companii, Asociația BookLand reușește să bifeze anul acesta 14 școli renovate.

„Abia în ultimii 3 ani am început să apelăm la ajutorul companiilor, solicitându-le să redirecționeze către noi o parte din cei 20% impozit pe profit. Către persoanele fizice am lansat de curând o campanie de strângere de fonduri prin SMS (cuvântul CONSTRUIM trimis la 8845 înseamnă o donație de 2 euro lunar), însă, din păcate, românii încă nu sunt obișnuiți să investească în educație, bănuții lor ducându-se în principal către cauzele medicale grave.”, menționează cu tristeţe Mihaela Petrovan.

Renovând și dotând școlile din zonele defavorizate, BookLand a reușit anul trecut să schimbe în bine viitorul elevilor din 14 școli rurale!

Video campanile SMS: https://www.youtube.com/watch?v=8s3Oi3bANO4&t=33s

Prim târg urban de carte la mall

BookLand a luat naștere acum 10 ani ca prim târg urban de carte la mall. S-a dezvoltat rapid într-o caravană națională activă timp de peste 600 de zile care a vizitat anual peste 40 de orașe. Taberele Coolturale BookLand și Conferințele BookLand Evolution au devenit extensii naturale ale brandului cultural, platforma www.inPractica.ro completând abordarea socio-educațională asumată. În cele 6 ediții, Conferințele s-au întâlnit cu peste 100.000 de tineri din 23 de orașe, cărora peste 2.000 de speakeri le-au oferit cele mai bune sfaturi și recomandări.

În cele 6 ediții, Conferințele s-au întâlnit cu peste 100.000 de tineri din 23 de orașe, cărora peste 2.000 de speakeri le-au oferit cele mai bune sfaturi și recomandări

Iar în cadrul celor 8 ediții ale Taberelor, sub deviza „Cel mai inteligent mod de a te distra!”, peste 1.300 de tineri au fost încurajați prin workshop-urile zilnice susținute de profesioniști să prețuiască timpul liber și echilibrul fin dintre distracție și educație.

Schimbarea mentalităților este cel mai greu lucru de făcut, însă Asociația BookLand este optimistă că viitorul propriilor copii și educația acestora trebuie să reprezinte o prioritate. Cu aproape 1 din 3 copii având un părinte plecat la lucru în străinătate, este evidentă importanța educației și mentoratului acestora. România este în continuare pe primul loc în Europa în ceea ce privește rata analfabetismului funcțional și social, 42% dintre elevi nefiind capabili să facă raționamente elementare. Astfel că întoarcerea copiilor la școală este impetuos necesară pentru continuarea procesului educațional și pentru a nu le răpi șansa la o viață decentă.

România este în continuare pe primul loc în Europa în ceea ce privește rata analfabetismului funcțional și social, 42% dintre elevi nefiind capabili să facă raționamente elementare

Planuri pentru acest an

Pe moment, conferințele vor rămâne online, cu un videoclip inspiraţional săptămânal, iar Taberele vor continua să se desfășoare offline, chiar dacă cu un număr mai restrâns de copii. După finalizarea campaniei de calificare a celor 20 de şcoli rurale, în 2021, indiferent de provocările care urmează în contextul pandemic actual, Asociația BookLand le va renova!

„În decembrie anul trecut am demarat campania de calificare a școlilor, creând pe site-ul nostru o pagină pe care se pot loga și răspunde la câteva întrebări: https://book-land.ro/calificare/ Toți cei care doresc să se implice în renovarea școlilor din mediul rural pot redirecționa impozitul pe profit sau venit, pot completa formularul 230/declarația unică sau pot trimite prin sms textul CONSTRUIM la 8845, donând astfel 2 euro lunar”, mai precizează Mihaela Petrovan, Fondator Asociația BookLand.

https://www.book-land.ro/doneaza/

Parteneri: Unicredit Consumer Financing, Sit, Metersit, NEPI Rockcastle, Turbomecanica, Loteria Romana, Niro Investment Group, Bilka Steel, Synevo, Austrotherm, Erste Asset Management, DB Global Technology, Deutsche Leasing, Oua de la Tara, Hirsch Porozell, Romstal Imex, Radox, Policolor, Leroy Merlin, Larex-IR, MGT, Brother, Asevi, Roel, Marvicon, Izoterma, Etex Building Performance, PipeLife Romania, Coface, Duraziv, Strizo Sintetic, RG Design, MTM Constructii, Kober, Trutzi, Enache Morarit, Trionec, Binape, Itacon, Ina Ferestre, Orizont Group, Mar&Pet, Barlinek, Mob&Ius, Sly Nutritia, Borsec, Patimag Analina, Eco Green Metal House, Fami Notara, Cons Inst Drilea, Winter, Metron Serv, Terra Gres, Hollrom Impex, Alpha Pompe, Ainodekam, Ursa Mare, Porsche Romania, Barza, CIO (Compania Indiilor Orientale), Ana Baciu Prod, International Alexander, Diogene, Altdorf Tehnik, Top Cargo, IFMA, Stamel, Sartorom, Genco 93, Romind, Brio Fresh, Magnum Expert, Sarmis, Elpreco, Ulma Packaging, Welde, Elis Pavaje, Optiserv, Asociatia EDUC, Tipografia REAL.

Parteneri media: Agerpres, Agentia de carte.ro, AJRP, Amos News, Blitz TV, Book HUB, Bucharest Cultural Events, Capital Cultural, Ceasca de Cultura, Centrul de Parenting, Clasic Radio, Ecreator.ro, e-femeia.ro, Forbes Kids, Gala Societatii Civile, GoKid, Inedu, Intuitext, IQool, Jurnalul de Afaceri, Kreatoria.ro, Leviathan, Literatura de Azi, Lunif.com, Magazine Q, Margot, Misiunea Casa, Necenzuratmm.ro, Opt Motive, Ordinea Zilei, Pap Tot!, Portal Management, Qmagazine, Radio Clasic, RADOR, Revista CARIERE, Romania Libera, Romania Pozitiva, Sfatul Parintilor, Spot Media, Starea Presei, Stiinta & Tehnica, Stirilemm.ro, Spotmedia.ro, Suplimentul de Cultura, Timpul, Uniunea Ziaristilor Profesionisti din Romania, Vipstyle.ro, YES – Your Educated Society, Ziare.com.

 

Citiți și despre: