Finante

Mino Studio

MINIO STUDIO exploatează oportunitățile aduse de pandemie

01.01.2022

Agenția derulează cu preponderență campanii complexe, care integrează multiple canale de comunicare sau chiar repoziționări de brand. Pentru MINIO STUDIO, perioada 2020-2021 a fost foarte fructuoasă, multe dintre campaniile dezvoltate traducându-se în  nu mai puțin de 17 premii de industrie. În anul pandemic 2020, agenția a pus la punct o strategie care să îi permită să creioneze proiecte mai bine articulate creativ, fapt care a făcut ca MINIO STUDIO să devină cea mai premiată agenție locală independentă din 2020. Durex – Prezervativul Potrivit, TuCe Pui pe TUC, SAMAS – Fiecare pui cu lăpticul lui și SkinChat by CeraVe sunt doar câteva dintre proiectele de suflet ale agenției, prin intermediul cărora au fost schimbate perspective și felul în care sunt privite anumite categorii de produse.

Pe fondul pandemiei, presiunea pe bugete și nesiguranța financiară au creat o serie de provocări suplimentare pe piața serviciilor de publicitate

Presiunea pe bugete și nesiguranța financiară au creat o serie de provocări, de la flexibilitate mai mare în negocieri financiare, implementări sau anulări de proiecte, la migrare mai rapidă de conturi între agenții. Cu toate acestea, contextul dinamic s-a tradus într-o serie de oportunități în piață, desigur, pentru cine a știut să le fructifice.

„2020 și 2021 au venit cu oportunități de a colabora cu branduri de altfel poate inaccesibile. Unii jucători au fost nevoiți să dea un refresh de portofoliu datorită bugetelor blocate și schimbărilor de conturi care au dat posibilitatea unor agenții, cum este și MINIO STUDIO, să intre în scenă și să se facă remarcate prin agilitatea modului de lucru și prin abordări fresh. Pe scurt, complexitatea proiectelor a adus o multitudine de provocări, dar și rezultate”, ne-a declarat Cristiana Pană, Head of Strategy & Growth MINIO STUDIO.

O digitalizare rapidă și o expansiune fără precedent a unor platforme sociale

Interacțiunea umană cu mediul digital a schimbat foarte mult realitatea fiecăruia dintre noi. Începând cu digitalizarea rapidă pe care a adus-o pandemia, precum și cu expansiunea unor platforme precum TikTok, felul în care interacționăm la nivel global, dar și la nivel local, cu conținutul digital s-a modificat într-un mod fără precedent.

Social media, cu focus pe canalele noi (Instagram, TikTok și LinkedIn), nu ar trebui să lipsească de pe lista dorințelor de comunicare în 2022, dar nici canalul cu una dintre cele mai mari creșteri din ultimii ani, și anume influencerii.

„Influencerii au ajuns un canal dedicat de comunicare pe care nu îl mai putem ignora, ci mai degrabă integra în mod unitar în strategia anuală, astfel încât să unească sinergic toate acțiunile din restul canalelor și să le amplifice într-un mod relevant, autentic și apropiat de universul consumatorului”, este de părere Cristiana Pană.

Social media, cu focus pe canalele noi – Instagram, TikTok și LinkedIn – nu ar trebui să lipsească de pe lista dorințelor de comunicare în 2022

În publicitate, inovația este în mod inerent la ordinea zilei, fapt care poate fi remarcat cu ușurință la un simplu scroll pe Facebook în care putem observa modul în care sunt integrate tehnologiile AR și VR. De asemenea, un alt trailer de viitor este inițiativa Facebook de a se relansa în platforma integrată Meta, unde se promite o interacțiune care simulează realitatea în mediul digital. Astfel de tehnologii (AR și VR) ne-au permis, de asemenea, și anumite căi noi de acces la informație (aplicații  VR de learning pentru școli), noi modalități de a scurta timpii la raft, în magazin, sau de a limita contactul uman în vreme de pandemie.

Cele mai noi tehnologii folosite în cadrul proiectelor MINIO STUDIO

MINIO STUDIO este o agenție de comunicare strategică care se concentrează pe rezolvarea problemelor brandurilor în relație cu consumatorii lor, de orice natură ar fi (vizibilitate, distribuție, poziționare etc).

Cum trendul din ultima perioadă a dus mai mult în universul digital, MINIO STUDIO și-a concentrat eforturile pe a dezvolta și inova în acest segment. În ultima perioadă, agenția a încercat să integreze diverse tipuri de tehnologii de analiză a comportamentului consumatorilor de la distanță, tehnologii care funcționează predictiv pe baza integrării unui set de date ce analizează posibilele reacții pe care le pot avea consumatorii la reclame.

O altă tipologie de tehnologii testate sunt cele care integrează mai multe platforme sociale, pentru a urmări și măsura în timp real conturile sociale ale clienților, dar și pentru a optimiza managementul de comunități online.

MINIO STUDIO este o agenție de comunicare strategică care se concentrează pe rezolvarea problemelor brandurilor în relație cu consumatorii lor, de orice natură ar fi

Acest lucru se traduce în faptul că MINIO STUDIO derulează cu preponderență campanii complexe, care integrează multiple canale de comunicare sau chiar repoziționări de brand pentru produse sau servicii mai greu de lansat pe piață.

„Ne-am specializat în rezolvarea problemelor de business ale brandurilor, nu doar de comunicare, și asta s-a reflectat într-o serie mai neconvențională de branduri noi pe care le-am atras în ultima vreme în portofoliul agenției. Printre acestea se numără, spre exemplu, brandul de alternativă din plante la ton – PlanTuna Unfished, campaniile Mondelēz, lanțul de benzinării SOCAR, Asociația SAMAS, dar și mulți alții”, mai spune Cristiana Pană.

Designul unei culturi organizaționale proprii

Din punctul de vedere al agenției, în continuare, cea mai bună investiție pe care o poate face un antreprenor în business-ul propriu este designul unei culturi organizaționale care să îl reprezinte. O conduită unitară, în spiritul valorilor care definesc această cultură, creează o atmosferă de lucru benefică oricărui business, în care oamenii se simt motivați și în siguranță. Printre cele mai importante valori promovate în interiorul echipei MINIO STUDIO se regăsesc transparența în comunicare și gândirea critică. Echipa este implicată în procesul decizional de business și are un rol important în asumarea obiectivelor setate.

Printre cele mai importante valori promovate în interiorul echipei MINIO STUDIO se regăsesc transparența în comunicare și gândirea critică

Fiecare membru al echipei MINIO știe în fiecare moment care sunt indicatorii financiari principali urmăriți pentru „sănătatea”companiei, astfel că obține o vizibilitate directă asupra impactului pe care îl aduce munca sa de zi cu zi.

„Pot afirma cu încredere că ceea ce au în comun oamenii din MINIO este însăși viziunea de business pe care o și «promovează» prin felul în care își desfășoară activitatea zilnică. Ceea ce cu adevărat îi diferențiază ca echipă de colegii lor din industrie este amprenta personală pe care o pot pune în proiectele lor și oportunitatea de a se dezvolta pe mai multe planuri, inclusiv prin programele puse la dispoziție de MINIO ACADEMY”, detaliază Ana Velea, Head of Operations MINIO STUDIO.

Programul MINIO ACADEMY

De-a lungul ultimilor doi ani, programul MINIO Academy și-a păstrat frecvența și continuitatea, astfel că și în acești ani dificili echipa a continuat să învețe prin toate mijloacele posibile, adaptându-se la context.

Programele de learning s-au dezvoltat în acord cu nevoile de adaptare a strategiilor de comunicare la contextul pandemic, ținând cont în același timp de ritmul accelerat de dezvoltare din mediul online.  „Majoritatea cursurilor pe care le-am achiziționat pentru colegii noștri sunt în zona de Behavioral Advertising și Digital Marketing. Cheia în publicitate este ca mesajul tău să ajungă la publicul potrivit, la momentul potrivit. Acest lucru poate deveni dificil, dacă nu rămânem permanent conectați la trenduri, la dinamica audienței. Este important să găsim cele mai eficiente canale prin care brandurile noastre să ajungă la targetul țintă”, mai spune Ana Velea.

Premii și distincții obținute de MINIO STUDIO

Ultimii doi ani au fost extrem de prolifici pentru MINIO STUDIO, în ciuda neajunsurilor evidente. Cu toate acestea, agenția a continuat cu și mai multă determinare să realizeze proiecte faine, cu filon principal strategic și creativ, care merită să fie premiate în competiții de profil.

De departe, anul 2020 a fost preferat, pentru că MINIO STUDIO a urcat pe „podium” de 14 ori și s-a bucurat de recunoașterea industriei pentru proiectele dezvoltate. 2020 este totodată anul care a adus primele 2 premii Effie Awards, 5 premii Romanian PR Award, 3 premii Webstock, 3 premii Festival of Media – alături de Zenith Media – și 1 premiu la Gala Premiilor Piața.

„Cu energia și entuziasmul dobândite, am intrat în 2021 cu încredere și optimism, astfel că tocmai ce scriem «la cald» primul comunicat în care anunțăm încă 3 premii la Romanian PR Award 2021”, continuă Ana Velea.

În 2020, MINIO STUDIO a urcat pe „podium” de 14 ori și s-a bucurat de recunoașterea industriei pentru proiectele dezvoltate

Anul acesta, MINIO STUDIO s-a gândit să reproducă atmosfera de premiere și în interiorul echipei, astfel că a dezvoltat propriul său festival intern, Puma Awards. În cadrul festivalului, colegii au ocazia să își prezinte case-urile înscrise în concurs, aferente proiectelor pe care le-au încheiat, exact ca într-un festival de industrie. Este un exercițiu extrem de util, care contribuie la o gândire în termeni de indicatori de performanță, care dezvoltă abilitățile de storytelling și funcționează excelent ca un program de learning, condimentat cu momente „de Oscar”, multă recunoaștere și apreciere.

Viitorul industriei de publicitate este al digitalului, fiind singurul segment în creștere. La polul opus se situează piața de print, unde bugetele aproape că s-au înjumătățit în ultimii 2 ani, dar și TV, radio și outdoor, din cauza limitărilor provocate de pandemie.

În continuare, rolul publicității este acela de a crea mesaje relevante și povești emoționante, în orice context. În mod clar, tot ce știm acum va fi redesenat în viitor, pe măsură ce vor fi dezvoltate unelte și mai eficiente de măsurare a comportamentului, în special în mediul online.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/minio-studio-doi-ani-de-succes-in-industria-de-comunicare-din-romania/