Misiunea școlii este aceea de a îmbunătăți viața cursanților prin intermediul limbilor străine. În 2009, în condiţiile unei crize economice care a redus PIB-ul Romaniei de la 8% în 2008 la aproximativ -7%, Ionuţ Vasiloiu, fondatorul Școlii de limbi străine LINK, după ce a rămas șomer, s-a văzut în situaţia de a fi nevoit să aleagă între un nou loc de muncă sau alternativa mult mai dificilă, dar şi plină de provocări, de a deveni el însuşi angajator. După o analiză atentă a situaţiei şi a opţiunilor disponibile, a decis că este momentul cel mai potrivit pentru o schimbare de perspectivă, având în vedere că îşi dorea să activeze într-un domeniu care să îi fie pe plac, în care să îşi poată folosi cunoştinţele, să aducă o valoare adăugată clienţilor şi totodată să aibă investiţia iniţială minimă. Astfel a luat naştere şcoala de limbi străine LINK, a cărei misiune principală este de a îi ajuta pe cursanţi să aibă o viaţă mai bună prin cunoaşterea limbilor străine.
„Am căutat un domeniu în care să îmi folosesc cunoştintele, să îmi placă, să aducă o valoare adăugată clienţilor și să aibă investiţia iniţială minimă”, ne-a declarat Ionuț Vasiloiu, directorul școlii de limbi străine LINK.
Indiferent că vorbim despre cursuri generale, de specialitate, care se adresează doar cursanţilor cu nivel peste A2, cursuri online sau de pregătire pentru examene, Şcoala de limbi străine LINK deţine o ofertă extrem de variată de cursuri, completată de serviciile de evaluări şi teste (screening lingvistic, calificări personal) şi de servicii de traducere şi interpretariat – cu focus pe companii, traduceri generale şi tehnice.
La numai 2 ani de la lansare, Şcoala de limbi străine LINK avea deja un capital uman de 10 profesori şi un renume la nivel local; în 2014, peste 20 de profesori şi 1.000 de cursanţi adulţi în 12 oraşe din România, cifra de afaceri reflectând trendul ascendent, firma dublându-și cifra de afaceri de la un an la altul in primii 4 ani.
„Am căutat o diversificare de piață în primul rând – și am ajuns să lucrăm în toată România – și o diversificare de produse în zona educaţională prin dezvoltarea segmentului de traduceri și interpretariat, a unui proiect de enrichment education-Ludikum, a unui afterschool-Optimus și a cursurilor online”, a continuat domnul Ionuț Vasiloiu
Misiunea LINK
Misiunea Link este afişată în fiecare sală de curs și presupune îmbunătăţirea vieții cursanţilor prin intermediul limbilor străine. Aici vorbim în general de zona profesională (angajare, promovare, comunicare, eficientizare activitate), dar și de cea personală prin long life learning -LLL/ life-long learning
Respectarea angajamentelor faţă de client reprezintă unul dintre cele mai importante criterii de care se ţine cont, lucru care a însemnat de multe ori desfăşurarea unor cursuri în pierdere, doar pentru că s-au schimbat unele variabile – de exemplu, a scăzut numărul de cursanţi în grupă sau a crescut costul de producție.
Avantajele competitive
„Principalele avantaje oferite clienţilor corporatişti prin gama noastră de cursuri specializate sunt abordarea customizată, acoperirea teritorială, garanţiile şi nu în ultimul rând asistenţa post-curs”, a mai precizat directorul Scolii LINK.
Cursurile către companii dețin o pondere de aproximativ 70% din cifra de afaceri. Avantajele clienţilor corporatişti sunt abordarea customizată (evaluarea nevoilor și generarea unui plan de acțiune, predarea de cursuri pe domeniul de activitate și pe nivelul de cunoștințe al cursanţilor în una dintre cele 8 limbi oferite), acoperirea teritorială (școala are peste 15 locaţii din România și reprezentanții se deplasează la sediul companiilor) și, mai ales, garanţiile oferite: lecție demo pentru a vedea dacă abordarea este pe placul cursanţilor şi garanţia ”Money back” pentru obiectivele de curs neatinse.
Interesantă este și asistenţa post-curs prin care, timp de 30 de zile, activitatea de la serviciu a cursanţilor este susţinută gratuit. Obiectivul este de a crește aplicabilitatea în practică a cunoştinţelor și return-on-investment (ROI) al companiei.
Scoala link oferă și asistenţă post-curs prin care, timp de 30 de zile, activitatea de la serviciu a cursanţilor este susţinută gratuit. Obiectivul este de a crește aplicabilitatea în practică a cunoştinţelor și return-on-investment (ROI) al companiei.
Preocuparea este orientată şi către tânăra generaţie prin gama de cursuri pentru copii, care deţine o pondere de peste 15%. Pentru a acoperi cât mai multe dintre nevoile micilor cursanţi, sunt oferite cursuri de engleză și germană, atât în varianta semestrială, cât și în varianta de weekend sau școală de vară.
În dorinţa de a oferi cursanţilor toate condiţiile în ceea ce priveşte o locaţie adecvată şi resurse materiale corespunzătoare, din 2015 a fost inaugurat propriul sediu în zona centrală a Braşovului, au fost deschise 4 reprezentanţe în ţară şi au fost puse la punct numeroase facilităţi în procesul de învăţare, indiferent că vorbim despre cursurile online sau de cele în varianta clasică.
Programe de internship în colaborare cu Comisia Europeană sau Universitatea din Jena
„Fiind conştienti că evoluţia este un proces care ar putea beneficia de pe urma parteneriatelor, am căutat constant să nu ne izolăm de restul industriei educaţionale. De aceea avem, încă din 2012, un program de internship cu departamentul de românistică al Universității din Jena la care a participat în medie cam un student pe an; din 2014, cu Comisia Europeană, prin programul Erasmus – Young Entrepreneur, prin care au participat 3 tineri antreprenori europeni; cu Var Nyelviskola din Kisvarda, cu care desfăşurăm un proiect de pen-pals pentru copii; cu British Council, unde au fost organizate traininguri ca TKT sau pentru testele Cambridge/IELTS”,a mai declarat domnul Vasiloiu.
Industria în care activează Şcoala de Limbi Străine LINK, în momentul de faţă, poate fi caracterizată de bariere de intrare aproape inexistente. Cu alte cuvinte, este foarte ușor să îți faci o școală de limbi străine dacă ai un CIF, un sediu, știi o limbă străină şi dovedeşti pasiune şi perseverenţă.
În plus, condiţiile actuale în care peste tot există concurenţă neloială reprezentată de serviciile de meditaţii oferite în regim nefiscalizat, dar mai important, care nu sunt orientate către obţinerea de rezultate, au creat condiţii prielnice pentru ca cei pasionaţi de acest domeniu şi care pun pe primul loc îmbunătăţirea nivelului de cunoştinţe ale cursanţilor să dezvolte afaceri cu potenţial imens.
„Consider că rezultatele şcolilor de limbi străine și ale studenților ar arăta mult mai bine dacă statul ar impozita piața meditaţiilor, care recent a fost estimată la peste 2 milioane de euro, doar pentru orașul Brașov şi doar la limbile straine.”
De aceea, ca și regulă, școlile de limbi străine nu deschid alte centre în afara zonei geografice de interes. Şcoala LINK a ales o variantă flexibilă prin care sunt aleşi reprezentanţi în Arad/Timişoara, Cluj, Iaşi, Sibiu, Piteşti, Ploieşti şi Bucureşti. Cât despre cursanţi, media anuală este de peste 600 de cursanţi.
Risc 0 de pierdere de timp, risc 0 de pierdere de bani şi plata în tranşe.
Ofertele şcolii Link se deosebesc de cele oferite de concurenţa principală din toate punctele de vedere – risc 0 de pierdere de timp, pentru că se oferă o sesiune de probă şi recomandări de la companii multinaţionale cu care s-a colaborat de-a lungul timpului, risc 0 de pierdere de bani – dacă obiectivele de curs nu sunt îndeplinite, cursantul are, prin contract, garanţia unică a returnării banilor şi nu în ultimul rând, plata în tranşe.
“Este un domeniu în care lucrăm cu oamenii. De aceea, încrederea este esenţială. Iar garanţiile oferite contractual, recomandările, prezenţa personală la întâlniri şi respectarea angajamentelor faţă de clienți joacă un rol esenţial”, a explicat Ionuț Vasiloiu.
Aceste aspecte au fost recunoscute de Comisia Europeană prin premierea dlui. Ionuț Vasiloiu la Atena, în 2017, ca tânăr antreprenor, iar apoi de către Camera de Comert și Industrie Brașov care a oferit locul 2 pe judeţ în industria de training/educaţie Școlii Link, dar și de clienţii corporatişti sau persoane fizice care oferă constant recomandări scrise.
Capitalul uman este principalul atu în domeniul în care activează Şcoala de limbi străine LINK şi în acest moment există 8 angajați și aproape 30 de profesori colaboratori. Dintre aceștia, jumătate sunt în Brașov și restul în țară.
Pentru a oferi un sentiment de stabilitate şi pentru a beneficia de toate avantajele pe care le putea oferi un spaţiu propriu, a fost cumpărat și renovat imobilul în care se află acum școala Link. Loialitatea angajaţilor este stimulată prin schema salarială și prin intermediul trainingurilor pentru continua dezvoltare a personalului. Tendinţa este, pe viitor, de a pune un accent deosebit pe activitatea de marketing online, pe dezvoltarea segmentului de cursuri online, de lecţii pe suport electronic/smartboards şi pe programele de fidelizare.
În ceea ce priveşte rezultatele financiare, anul 2017 a fost încheiat cu 740.000 RON cifră de afaceri, iar pentru anul acesta este prevazută o creștere de 15%, în primul semestru având deja încasări de 524.000 RON, ceea ce se traduce printr-un interes mai crescut pentru educaţie, o forţă de muncă mai bine pregatită şi profesionişti din ce în ce mai capabili să îşi îmbunătăţească performanţele, atât la nivel profesional cât şi personal.