Finante

Cum organizezi o petrecere de Sărbători în companie?

29.11.2013

Crăciunul, sărbătorit nu doar cu familia, ci și alături de colegii de la locul de muncă. Dacă anul acesta sunteți cei responsabili pentru petrecerea de Crăciun organizată pentru colegii de birou, sunt necesari mai mulți pași pentru a vă asigura că totul iese perfect, de la muzica sau decorațiile până la mâncarea și băutura potrivite.

Mai jos câteva sfaturi demne de urmat, indiferent de situație și compania în care lucrați:

Muzica – este poate cea mai importantă “componență” a unei petreceri, indiferent de natura ei. Scopul unei petreceri în companii este apropierea colegilor, iar o selecție bună de muzică face diferența. Faceți o listă atât cu melodii românești, cât și străine, mai lente sau mai ritmate, cât să fie pe toate gusturile și să îi facă pe toți să se simtă în largul lor.

Decorul – chiar dacă organizați petrecerea în sediul companiei ori alegeți un local sau un spațiu special destinat petrecerilor, decorul este extrem de important. Simplitatea este soluția cea mai simplă, iar o culoare preponderentă atât pentru accesorii, cât și pentru bradul de Crăciun sau alte ornamente este cheia. Asta în ciuda faptului că toată lumea crede că Sărbătorile de Iarnă ar trebui să fie foarte colorate. Dacă aveți colegi care sunt pasionați de accesorii hand-made, atunci rugați-i să vă ajute cu decorațiunile. Se vor simți parte din organizarea petrecerii, personalitatea lor se va vedea în ornamente, iar căutările pentru cele mai bune accesorii se vor finaliza rapid.

Mâncare și băutură – o petrecere fără mâncare și băutură de sezon este una nereușită. Nu uitați însă de preferințele gastronomice ale colegilor. Dacă lucrați într-o corporație cu numeroși angajați este foarte posibil să aveți colegi pe care nu-i cunoașteți atât de bine și care să nu mănânce anumite specialități, să fie vegetarieni sau care să prefere anumite băuturi în detrimentul altora. Încercați să aveți de toate pentru toți, tocmai de aceea renunțați la ideea unui meniu prestabilit pentru un bufet suedez, de unde fiecare să-și aleagă câte ceva, după gusturi.

Cadourile – o petrecere de Crăciun fără cadouri nu este una încheiată. În multe companii a început să prindă ideea “Secret Santa” venită de peste hotare, prin care fiecare angajat îi cumpără un cadou unui alt coleg, fără ca acesta să știe de unde provine respectivul dar. Asta îi apropie pe angajați, întrucât se văd nevoiți să se intereseze care sunt preferințele colegului căruia trebuie să îi cumpere un dar, iar jocul de a încerca să înveselești un coleg pe care nu-l cunoști atât de bine și de a nu cunoaște cine este cel care îți cumpără ție un cadou este destul de haios încât să țină pe toată lumea interesată până la final. Și pentru că tot a venit vorba despre final, pentru a nu ajunge în situația, de cele mai multe ori neplăcută, în care trebuie să vă anunțați colegii că petrecerea este spre final, nu uitați să scrieți pe invitațiile trimise tuturor atât ora la care începe petrecerea, cât și cea la care se termină.

Cu ajutorul echipei

Nu uitați să-i implicați în orice situație pe colegii activi pe care vă puteți baza și cărora le puteți cere ajutorul și sfaturile. A organiza o petrecere pentru o întreagă companie nu este un lucru ușor de făcut, iar faptul că detalii precum cele legate de locație, buget sau suport tehnic sunt puse la punct de un alt coleg nu doar că vă ușurează mult activitatea, dar va oferi colegului sau colegei cu pricina încrederea voastră.

Înainte de pașii enunțați mai sus există și alte decizii și semne de întrebare cu privire la partea logistică sau economică a unei petreceri pentru companie. De exemplu, bugetul alocat organizării unui astfel de eveniment este esențial, de aici și estimarea cu privire la cheltuielile și suma maximă în care organizatorii trebuie să se încadreze, indiferent de preferințe și decizii. În cazul în care bugetul nu este unul destul de mare pentru planurile făcute, există mereu posibilitatea recrutării de sponsori, care să asigure mici cadouri surpriză, mâncarea sau băutura și poate chiar muzica, numai că acest aspect necesită timp și documentație. Alegerea locului potrivit și planificarea spațiului sunt alte lucruri foarte importante demne de luat în considerare. În funcție de numărul de participanți puteți alege să organizați petrecerea de Sărbători într-un spațiu alternativ din sediul companie sau să închiriați un spațiu dedicat într-un restaurant sau local. Nu uitați nici de momentele speciale. În afară de momentul împărțirii cadourilor, trebuie să existe diferite joculețe care să îi apropie pe cei care nu au interacționat decât pentru a finaliza task-uri legate de viața profesională. Fără activități inedite, toți invitații vor ajunge inevitabil să discute despre proiectele de serviciu și astfel relaxarea nu va fi tocmai cuvântul cheie în urma petrecerii. Nu uitați ca la finalul evenimentului să cereți feedback. Evaluarea este foarte importantă, iar dacă vă este teamă că nu veți primi răspunsuri sincere puteți încerca să solicitați feedback cu ajutorul anonimatului, așa veți afla care sunt punctele ce vor trebui îmbunătățite pe viitor.

Ținuta potrivită

A alege o ținută potrivită la petrecerea de Crăciun este o problemă des întâlnită, mai ales în rândul doamnelor și domnișoarelor. Dacă domnii aleg un costum casual care îi scoate din orice încurcătură, alegerea unei rochii potrivite este mult mai complicată. Specialiștii ne recomandă să alegem varianta cea mai simplă pentru a ieși din orice situație.

În primul rând nu ar trebui uitat faptul că și petrecerea de Crăciun este, în cele din urmă, un eveniment organizat de companie, deci ținuta nu ar trebui să fie cu mult diferită față de cea aleasă zi de zi la birou. În al doilea rând, mulți manageri și nu numai văd în evenimentele organizate o altă modalitate de a-i susține pe cei ai căror merite și rezultate trebuie lăudate, așadar ținuta ar trebui să fie și de această dată în ton cu poziția ocupată în organigrama firmei.

Specialiștii în modă spun că accesoriile vor face diferența, așadar chiar dacă veți alege aceeași rochie sau același costum pe care le-ați mai ales și în cadrul întâlnirilor de afaceri, o pereche de cercei sau un colier potrivit vor transforma ținuta în una propice pentru o petrecere de final de an, accesoriile oferind o imagine festivă unei ținute destul de conservatoare.